AnonymDiskusjon Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Heihei!! Innsett at jeg er skikkelig ulykkelig i forholdet jeg er i nå. Blir ikke sett og vi har helt forskjellige behov. Så må avslutte dette, men - vi bor sammen! Har aldri slått opp med noen før, så det i seg selv er en utfordring. Er det noen som har noen råd til meg i denne situasjonen? Noen utfordringer er jo at leieavtalen vår egentlig varer for et år, samt at det kanskje blir vanskelig å finne et annet sted å bo... Anonymous poster hash: 61cbc...346 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Her må du eigentleg finne din eigen veg. Det at dere har felles forpliktelsar gjer at det vil være stor hjelp om dere kan skille lag og fortsatt være på talefot. Dersom du slår opp og flyttar ut så vil du fortsatt være forplikta til å betale din del av husleiga fram utleigar får tak i ny leigetakar om dykk begge flyttar ut eller til din (ex)sambuar får inn ein anna person til å ta over din del. Reint økonomisk så kan du ende opp med å måtte betale dobbelt opp ei periode, fyrst din del av fellesleiligheita og deretter husleige der du flyttar inn. Derfor må du vurdere om det er verdt kostnaden å kome deg ut frå forholdet, om du toler å være ulykkeleg ei stund til av hensyn til økonomien, eller om du kan tolerere ei midlertidig rolle. Det er ikkje heilt uvanleg å bryte opp og fortsatt bli buande under same tak. Eit anna alternativ vil sjølvsagt være at du ignorerer dine forpliktelsar, enten ved å berre flytte ut for å la eksen sitte igjen med rekninga eller ved at du kastar ut eksen og lar eksen få problemet med å finne seg ny stad å bu. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 Ja, det er det som er problemet. Vi er begge studenter, så har egentlig ikke råd til å betale dobbel husleie. Tviler på at han ville gått med på å bo under samme tak hvis jeg slo opp med han, tror helt ærlig det hadde vært det samme for meg da det uansett ikke lenger føles som vi er i et forhold lenger for min del. Men, får vel bare vente til sommeren. Føler meg skyldig for at jeg lever et slikt "dobbeltliv" hvor jeg vet jeg vil avslutte samlivet vårt. Anonymous poster hash: 61cbc...346 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Buordning klarar de alltid løyse på eit eller anna vis. Gjer det slutt jo før jo heller, så slepp du kaste vekk tida til begge og gå ulykkeleg lengre. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 . Men, får vel bare vente til sommeren. Føler meg skyldig for at jeg lever et slikt "dobbeltliv" hvor jeg vet jeg vil avslutte samlivet vårt. Anonymous poster hash: 61cbc...346 Så slutt å lede dette dobbeltlivet. Livet er fult av valg vi tar som definerer oss.. hvilke valg vil du skal definere deg? Lukter troll forresten, skal du liksom late som om dere er sammen i flere måneder bare for å spare penger? TS du trenger jo ikke være den som går, du sier jo at han ikke vil være villig til å bo med deg etterpå, tough shit for han da siden dere har kontrakt... Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Hvis jeg var deg, ville jeg tatt det opp forsiktig. Si at du er lei deg for det, men du har ikke følelser for han lenger og har bestemt deg for å avslutte forholdet.Kanskje det -er- en mulighet for at dere kan bo under samme tak til dere har funnet ut av bosituasjonen? Kanskje han har foreldre eller andre i nær krets som har penger så han kan få flyttet til et annet sted? Kanskje du har noen med samme mulighet til å låne deg eller gi deg penger og hjelp til det formålet?Leieavtalen varer ett år, er leiligheten så stor at den er ment for to? Så det blir dyrt for én å bo der? Ta en prat med utleier og spør om det finnes en mulighet for å avvike fra regelverket. Kanskje hvis du/dere finner en ny leietager. En prat kan løse mye.Få til den beste løsningen på den mest smertefrie måten.Har du noen i familien å lene deg på? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. november 2019 Forfatter Del Skrevet 8. november 2019 Hvis det er studentbolig så står den vel kun i et navn. Hvilket navn det er bør du vite. Og, hvem betalte depositumet? Anonymous poster hash: e1c0b...fce Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Hvis det er studentbolig så står den vel kun i et navn. Hvilket navn det er bør du vite. Og, hvem betalte depositumet? Anonymous poster hash: e1c0b...fce Kven leigeavtalen står på, og kven som la ut for depositumet speler liten rolle, det foreligger openbart ein intern avtale om å bu i lag og dele på utgiftene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå