MahomieLIVE Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Hei, Svigers har planer om å skifte ut sin stasjonære pc, og kommer til meg for hjelp. Brukes til hverdagslig surfing og en del bildebehandling. Noen som har noen tanker og anbefalinger her? Er det mye å hente ved å bygge en pc selv, eller er det like greit å kjøpe en fix ferdig en i butikk? /M Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Det spørs hvor mye "bildebehandling" som faktisk skal gjøres herTrenger du noen kraftplugg av en pc til dette så er det nok best å bygge selv, men er det helt vanlig behandling i et enkelt program så kommer du langt med en ferdig maskinHadde derimot ikke kjøpt hva som helst hos f.eks elkjøp, power og slike. Se heller over hva som leveres på komplett, multicom eller netonnet.. Black Friday kommer også snart. Hva er budsjettet ditt ? Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Hadde det vært meg, ville jeg vel oppgradert - kommer jo an på hva som er i maskinen fra før. Det hadde vært naturlig å høre hva svigers er misfornøyd med i sin gamle maskin. Lenke til kommentar
MahomieLIVE Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Hei, det er kun enkel redigering i picasa det er snakk om. Pc'en de har per i dag er en 10 år gammel Acer stasjonær, kjøpt på Elkjøp. Tenker at rundt 5.000 burde holde for en enkel stasjonær til deres bruk? Det eneste jeg ser for meg å ta med videre fra den forrige pc'en er harddiskene. /M Endret 30. oktober 2019 av MahomieLIVE Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Fant denne til kr 5500. https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/HP6900002NO/hp-pavilion-gaming-690-0002no-stasjonar-pc-sort?scid=Pricecomparison2989_5_False&utm_id=Pricecomparison2989_5_False Det fine med denne er CPU: intel i5-8400 Grafikk: Nvidia GTX 1050 SSD: 256 GB Minne: 8 GB Optisk drive: ja wifi: ja Altså en ganske kapabel maskin med alt en trenger. (men tastatur, mus og skjerm kommer i tillegg) Ikke nødvendig å ta over disker fra den gamle om du ikke vil. Endret 30. oktober 2019 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Eksempel på å bygge selv: AMD Ryzen 3 2200G 3.5GHz Socket AM4 Box (Prosessor) Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB (CMK16GX4M2B3000C15) (DDR4-minne) EVGA 500 BQ 500W (Strømforsyning) Fractal Design Focus G (Sort/Transparent) (Kabinett) Intel 660p Series M.2 2280 SSD 512GB (Solid State Disk (SSD)) MSI B450M Gaming Plus (Hovedkort)Totalt deler kr 4325 + frakt (priser fra billigste butikk ifølge prisjakt.no)Windows lisens kommer i tillegg, (Linux er gratis)Ikke mye å hente kanskje? På denne maskinen er det ikke optisk drev eller wifi. Endret 30. oktober 2019 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå