Gå til innhold

Lime på NB blokk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å kjøpe Artic Silver termisk lim? Du kommer sikkert til å trenge det til andre formål senere uansett...

Funker det fett? Er det sterkt nok til å holde NB blokka? Og fungerer det bare som lim eller som lim og kjølepasta?

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe Artic Silver termisk lim? Du kommer sikkert til å trenge det til andre formål senere uansett...

Funker det fett? Er det sterkt nok til å holde NB blokka? Og fungerer det bare som lim eller som lim og kjølepasta?

termisk lim er sterkere enn.. alt mulig! holder tusen ganger mer enn det det trenger :roll:

Lenke til kommentar

Arctic Silver Adhesive fungerer som bare det. Men husk at da sitter det mest sannsynligvis på for alltid. Du kan risikere å dra med deg hele NB kjernen dersom du tar blokka av. En kan blande ut med litt vanlig Arctic Silver for å få en svakere lim (i henhold til bruksanvisningen på Arctic's websider).

NB kjernen er forholdsvis liten. Når jeg forsøkte å lime på min vannblokk fikk jeg ikke plant nok press på blokka. Med det resultatet at den falt av etter en stund. Heldigvis tok den ikke med seg kjernen eller ødela noe annet i fallet.

Kanskje vil det være lettere eller sikrere med ett forsøk på å fikse ørene på hovedkortet.

[Edit: Skrivefeil]

Endret av Kenneth_S
Lenke til kommentar
Arctic Silver Adhesive fungerer som bare det. Men husk at da sitter det mest sannsynligvis på for alltid. Du kan risikere å dra med deg hele NB kjernen dersom du tar blokka av. En kan blande ut med litt vanlig Arctic Silver for å få en svakere lim (i henhold til bruksanvisningen på Arctic's websider).

NB kjernen er forholdsvis liten. Når jeg forsøkte å lime på min vannblokk fikk jeg ikke plant nok press på blokka. Med det resultatet at den falt av etter en stund. Heldigvis tok den ikke med seg kjernen eller ødela noe annet i fallet.

Kanskje vil det være lettere eller sikrere med ett forsøk på å fikse ørene på hovedkortet.

[Edit: Skrivefeil]

Jeg har netopp loddet ørefestet så den sitter like godt som før.. Men jeg skulle bruke temisk lim og festeørne for at den er ganske sikra for at den IKKE detter av. Det gjør ikke noe om den henger der i 20 år :)

Jeg vil si at feste metoden til AC Cuplex P4 for NB er helt ellendig..

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar
Er ikke no problem å få det av, bare å hive det i frysern en stund og "brekke" det av med et kort.. Superlim funker også om du har lite penger..

Får vel neppe noen varmeoverføring om du bruker vanlig superlim til å lime på blokka? Eller misforsto jeg? :ermm:

Man får vel det hvis man blander det med AS5?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...