Adrax Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Det viser seg at to av mine arbeidskolleger fra Latvia er berørt av denne NAV-skandalen som pågår i disse dager. Begge mine arbeidskolleger måtte tilbakebetale rundt 100.000 kr hver fordi de dro til hjemlandet mens de var sykemeldt for rundt 4-5 år siden. De kan ikke så mye norsk så jeg har lyst å hjelpe dem å få krevd tilbake pengene de urettmessig har måttet tilbakebetale. Jeg kan ikke gjøre annet enn å råde dem om hva de bør gjøre. Så, hvor bør de henvende seg om de er berørt av skandalen, og hvilken info bør de oppgi? Tviler for at NAV selv kommer til å ta kontakt med de, så da er det vel best selv å ta kontakt med NAV eller rette instans? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Hos nav? https://www.dinside.no/okonomi/kan-ha-krav-pa-kompensasjon/71756932 Og du finner mere om du søker Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Advokatvakt hos nærmeste bibliotek. Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) Advokatvakt hos nærmeste bibliotek. Burde være unødvendig nå som problemstillingen er i alles søkelys. Kontakt nav slik som tidligere foreslått og ta det derfra. Endret 29. oktober 2019 av Vegard# Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 De skriver til sitt lokale NAV-kontor at de begjærer gjenopptak av vedtak om tilbakebetaling grunnet utenlandsopphold, jf. forvaltningsloven § 35 første ledd bokstav c, begrunnet i at NAV har anvendt loven feil. De må samtidig ta kontakt med Skatteetaten for å få stanset eventuelle trekk/tilbakebetalingskrav i påvente av dette. 5 Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Sakset fra www.nav.no :Har du etter 2012 mottatt sykepenger, arbeidsavklaringspenger og/eller pleiepenger, og mistet retten til disse kun fordi du oppholdt deg i et annet EU/EØS-land, kan du ha krav på kompensasjon. Har du mistet retten av andre årsaker, vil du ikke ha krav på kompensasjon på grunn av praksisendringen. Hvis du tror at du er berørt av denne endringen kan du kontakte NAV på telefon 55 55 33 33. NAV går nå gjennom saker for å finne ut hvor mange som kan ha rett til kompensasjon og vil kontakte de det gjelder når vi behandler saken. Dette er et omfattende arbeid som vil ta noe tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå