Paal Kvamme Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Tesla-eiernes dom: Langt færre klager på feil, jubler for kjøreopplevelsen Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Som de fleste undersøkelser som dette oppfordres de med feil på bilen å legge inn sine data. De med lite eller ingen feil vil dermed være fraværende i større grad og vil gi en skjevfordeling. Dog, likevel et positivt resultat! 6 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 "et nettoresultat på rundt 1,4 millioner kroner". Det var vel milliarder Kvamme ? Komma er ikke desimalskilletegn på amerikansk ! 3 Lenke til kommentar
Paal Kvamme Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2019 "et nettoresultat på rundt 1,4 millioner kroner". Det var vel milliarder Kvamme ? Komma er ikke desimalskilletegn på amerikansk ! Selvsagt. Har fikset, takk! mvh Paal Kvamme, TU 2 Lenke til kommentar
Emil Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Gode tider! https://e24.no/boers-og-finans/i/kJxReL/spekulanter-kvitter-seg-med-veddemaal-mot-tesla-aksjen 1 Lenke til kommentar
Sondre2 Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Etter å hatt min andel av service-kaoset hos Tesla, ble jeg veldig positivt overrasket ved sist besøk hos verkstedet på Karihaugen i Oslo. Det var bare et par uker ventetid på time, og da jeg ankom verkstedet, var det et effektivt og strømlinjet system for å ta i mot kunder og biler. Alt var veldig ryddig, vennlig og systematisk, selv om selve lokalet bar preg av å være ganske improvisert. Her var det ikke fancy pulter og lokaler, men ting som først og fremst fungerte :-) 6 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 I tillegg har J.D. Power ikke inkludert Tesla i sine undersøkelser, på grunn av de mener at antall solgte Tesla-biler er for lavt til å lage gode analyser. Dette stemmer ikke. Grunnen til at Tesla er unntatt JD Powers statistikker er at Tesla ikke ønsker å dele informasjon med dem. Av grunner man bare kan spekulere på. 2 Lenke til kommentar
L11I9SZV Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Teslaeierne bærer fortsatt preg av å være en "menighet". Og da er toleransen for svakheter større enn hos den allmenne kjøper. Men bra å se at de faktiske tall viser forbedring. 3 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Teslaeierne bærer fortsatt preg av å være en "menighet". Og da er toleransen for svakheter større enn hos den allmenne kjøper. Men bra å se at de faktiske tall viser forbedring. Dette vil jo utligne seg om noen år tenker jeg, når hvermannsen er overrepresentert og kjøper flere Tesla enn "menigheten". 2 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Blir spennende å se hvor store rustproblemer Tesla får, er allerede mange eiere som klager på rust på TM3. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Dette vil jo utligne seg om noen år tenker jeg, når hvermannsen er overrepresentert og kjøper flere Tesla enn "menigheten". Du mener elbiler? Tesla er i ei "hype-boble". Dette er teknologi som forandrer seg i høy fart, så det skal veldig lite til før Tesla med deres kvalitetskontroll faller på bakbeina. Det blir veldig avgjørende nå denne vinteren at TM3 ikke viser så mye rust mange forventer å se, som et eksempel. 1 Lenke til kommentar
MinHattHarTreKanter Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Jubler over kjøreopplevelsen? Jeg var oppriktig interessert i en Model 3, helt til jeg foretok en prøvekjøring. Jeg har kjørt mange kjipe biler i livet, men Model 3 var nok den største skuffelsen. Kjedlig bil å kjøre selv i sport modus (og er på grensen til å ikke være kjørbar i komfort), og bremsepedalen er jo helt forferdelig, null følelse. Uff og uff. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Jubler over kjøreopplevelsen? Jeg var oppriktig interessert i en Model 3, helt til jeg foretok en prøvekjøring. Jeg har kjørt mange kjipe biler i livet, men Model 3 var nok den største skuffelsen. Kjedlig bil å kjøre selv i sport modus (og er på grensen til å ikke være kjørbar i komfort), og bremsepedalen er jo helt forferdelig, null følelse. Uff og uff. Hvilken Model 3 er det du har kjørt? Den har verken sport eller komfortmodus, og bremsepedalen rører man omtrent aldri siden man bremser ved å regenerere. 2 Lenke til kommentar
MinHattHarTreKanter Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Jubler over kjøreopplevelsen? Jeg var oppriktig interessert i en Model 3, helt til jeg foretok en prøvekjøring. Jeg har kjørt mange kjipe biler i livet, men Model 3 var nok den største skuffelsen. Kjedlig bil å kjøre selv i sport modus (og er på grensen til å ikke være kjørbar i komfort), og bremsepedalen er jo helt forferdelig, null følelse. Uff og uff.Hvilken Model 3 er det du har kjørt? Den har verken sport eller komfortmodus, og bremsepedalen rører man omtrent aldri siden man bremser ved å regenerere. En Model 3 Long Range fra Tesla Bærum. Joda, den hadde instillinger for sport, normal og komfort på den ipad-saken i midten (som jeg heller ikke likte). Jeg vet at den bremser når man løfter "gass"pedalen, men det var fortsatt like umulig å modulere bremsingen på noe fornuftig måte. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) En Model 3 Long Range fra Tesla Bærum. Joda, den hadde instillinger for sport, normal og komfort på den ipad-saken i midten (som jeg heller ikke likte). Jeg vet at den bremser når man løfter "gass"pedalen, men det var fortsatt like umulig å modulere bremsingen på noe fornuftig måte.Veldig rart at min Model 3 ikke har dette da?Man kan velge hvor kraftig servoen skal være (og minst servokraft kalles vel sport og mest servokraft kalles comfort så du tenker vel på dette) og man kan roe ned akselerasjon om ønskelig. Ikke noe sport og komfor modus utenom det. Man modulerer bremsingen ved å bruke gasspedalen - og blir man vandt med dette føles alt annet utrolig tungvindt. Endret 30. oktober 2019 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Teslaeierne bærer fortsatt preg av å være en "menighet". Og da er toleransen for svakheter større enn hos den allmenne kjøper. Men bra å se at de faktiske tall viser forbedring. Dette har gått over for lenge siden, bare se på andelen nybiler som er Tesla. Hvor stor mener du denne menigheten er? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå