knutie Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Hallo! På skolen har jeg fått en pc å jobbe med i timene. Jeg kjøpte meg et SMC trådløst nettverkskort. Når jeg kobler meg til serveren å skriver ipconfig står det at jeg er tilkobla kommunen, greit nok. jeg klarer å pinge nettsider feks men ikke å besøke de i internet explorer. Er det noe jeg må endre på i innstillingene i browseren? Vil heller surfe enn å følge med i kjedelige krl timer Lenke til kommentar
hiorth Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Skam deg...Følg med i timene..du trenger det nå du kommer Til den dagen du skal velge videregåendeskole! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Eller skaff deg jobb som admin på skolen... Så du kan avtale med han at han skal dra deg ut av KRL-timene for å fikse noe Virket for meg, kom inn på den skolen jeg ville til og med Lenke til kommentar
knutie Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 hehe neida, fra spøk til alvor: trenger internett på skolen. han "it fyren" visste ikke hvordan han fiksa det. ikke rart firmaet hans gikk konk Noen andre som i det hele tatt skjønte hva jeg mente? Lenke til kommentar
OBF Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 heheneida, fra spøk til alvor: trenger internett på skolen. han "it fyren" visste ikke hvordan han fiksa det. ikke rart firmaet hans gikk konk Noen andre som i det hele tatt skjønte hva jeg mente? Kanskje du må benytte deg av en proxyserver for å få surfe? Har kommunen installert det kan det jo være at de har stengt port 80. Sjekk innstillingene på en annen maskin som får surfet. Lenke til kommentar
knutie Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 heheneida, fra spøk til alvor: trenger internett på skolen. han "it fyren" visste ikke hvordan han fiksa det. ikke rart firmaet hans gikk konk Noen andre som i det hele tatt skjønte hva jeg mente? Kanskje du må benytte deg av en proxyserver for å få surfe? Har kommunen installert det kan det jo være at de har stengt port 80. Sjekk innstillingene på en annen maskin som får surfet. Takk, det skal jeg prøve vet du. Det går ann å surfe på interne kommunesider + feks moss-kommune.no Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Som OBF sa: Koble deg opp til en proxy server. Ellers er det stengt for surfing gjennom port 80. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hvis de har DC, kan det være at du må ha godkjenning av DC for å få tilgang til Web. Ellers er det riktig som det er sagt her, du må ha adressen til proxyserveren for å komme ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå