Smidt Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 jeg har jobbet med en psd fil og vil ha den ut for webbruk. det blir for dårlig kvalitet ved å "save for web" er det andre måter jeg kan fixe det samme på? ikke ta print screen for så å lime inn i et redigeringsprogram och crope.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Kan vi få se et eksempel på hva du mener med at kvaliteten blir for dårlig? Jeg mener, det finnes jo nok av save-options i PS, rart at du ikke får det slik du vil. Med 100% JPG, får jeg nesten uansett det som vises på skjermen, though filstørrelsen er meget høy. Evt kan du gå på File > Save as... Masse formater å velge mellom. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 File > Save as funket det. er 57,9 kB for stort for en header? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 File > Save as funket det. er 57,9 kB for stort for en header? Det bestemmer du egentlig litt selv jeg synes ikke det er for stort Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 File > Save as funket det. er 57,9 kB for stort for en header? Neh...funker det? Spørs om den er verdt det da, hvis det er en utrolig kjedelig og stygge banner så er det ikke verdt å ha stor størrelse på den...hvis du skjønner. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 57.9 kB er altfor stort. Prøv å hold deg under 30 kB. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Fant ut at banneren på siden min er 69,4 kB. Ganske mye egentlig, men har ikke fått noe klager på det. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 69 kB var veldig mye. Som satyrium sa: hold deg under 30. Tenk på de med ISDN eller modem (eller Telenor med 1GB grense ) Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 File > Save as funket det. er 57,9 kB for stort for en header? Neh...funker det? Spørs om den er verdt det da, hvis det er en utrolig kjedelig og stygge banner så er det ikke verdt å ha stor størrelse på den...hvis du skjønner. lager selvfølgelig ikke en stygg banner for så å gi den topp oppløsning. prøver faktisk å unngå stygge bannere, tror det funker. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Hehe, du skjønte sikkert ikke hva jeg mente, altså man har da sett skrekkeksemplarer på hvordan bannere _ikke_ skal være. Hvis du er fornøyd med banneren, og synes den passer fint til siden, så synes jeg ikke størrelsen har så mye å si...til en viss grad da selvfølgelig. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Ikke for mye det.. Mitt er på 15 kb Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Hehe, du skjønte sikkert ikke hva jeg mente, altså man har da sett skrekkeksemplarer på hvordan bannere _ikke_ skal være. Hvis du er fornøyd med banneren, og synes den passer fint til siden, så synes jeg ikke størrelsen har så mye å si...til en viss grad da selvfølgelig. var med på det du sa Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Synest 57kb for en header er litt masse... BTW, du kan stille kvaliteten når du er i save-to-web vinduet da.. velg slicen du skal ha som et bilde, og velg kvalitet /me har til sammen 29kb grafikk på si side Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hm...lurer på hvor mye grafikk 2advanced.com har jeg? Er nok noen kilobytes det ja... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 er 57,9 kB for stort for en header? Veldig stort synes jeg - har aldri laget en nettside hvor et enkeltelement (med unntak av foto-galleri-sider) har vært mer enn 20KB tror jeg. Bare headeren alene vil jo ta mye over 10 sekunder å hente på et vanlig modem... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Er jo flash alt sammen, og design/layout tar litt under 500kb trur eg.. så har du det fænsi bildet i midten som tar en del... Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Mhm, så det finnes folk som er værre enn meg Dog, et _par_ hakk flinkere Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Det er ikke lett å lage en phet side om du skal ta hensyn til alle modem og 640x480 brukere. Men det er vel kasnkje det som er kunsten... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Det er ikke lett å lage en phet side om du skal ta hensyn til alle modem og 640x480 brukere. Men det er vel kasnkje det som er kunsten... Ikkje lett - men det er mulig Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Det er ikke lett å lage en phet side om du skal ta hensyn til alle modem og 640x480 brukere. Men det er vel kasnkje det som er kunsten... Vel, viss du har tilgang på php, så har du jo alltids denne: <?php // Sett dette øverst på siden: ini_set("zlib.output_compression", "on"); ini_set("zlib.output_compression_level", "10"); ?> Da blir ihvertfall siden LITT raskere og loade Det med 640x480 blir litt verre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå