Zafar Iqbal Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Hei, Jeg bruker en Batch fil for å kopiere mengder med filer fra en sted til et annet. Når jeg kjører filen overføres bare halvparten av filene og jeg ser filer med æ,ø og å ikke overføres med feilmeldingen "Finner ikke filen - 0 fil(er) kopiert." Mye google søk tyder på at utfordringen ligger i Notpad filen som eksekverer batch filen og ikke i cmd. Også satt til CHCP 437 uten at det hjelper. Så også på denne men kan ikke installere notepad ++ https://stackoverflow.com/questions/28413489/using-unicode-characters-in-batch-file Takknemlig for løsningsforslag eventuelt andre måter å gjøre det samme på. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Når dette har blitt lagret, har det blitt lagret i notepad med encoding satt til ANSI? Kan du prøve ut å bruke code page 819? Jeg tror det skal være Latin1, noe som passer med hva notepad lagrer æøå som hos meg. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) Når dette har blitt lagret, har det blitt lagret i notepad med encoding satt til ANSI? Kan du prøve ut å bruke code page 819? Jeg tror det skal være Latin1, noe som passer med hva notepad lagrer æøå som hos meg. Ugyldig tegntabell får jeg da? Kode fra Batch file: chcp 819 @echo off echo F| XCOPY " Endret 29. oktober 2019 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
fjs Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Jeg ville ha skrevet om scriptet til å bruke powershell istedenfor. Batch skripting er gammeldags. Cmdlet'en "Copy-Item" er et sted å starte. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2019 Jeg ville ha skrevet om scriptet til å bruke powershell istedenfor. Batch skripting er gammeldags. Cmdlet'en "Copy-Item" er et sted å starte. Er veldig blank på powershell. Men forsøkt å lese meg opp litt. Dette fungerte ikke for meg. myscript.bat: @ECHO OFF PowerShell.exe -NoProfile -ExecutionPolicy Bypass -Command "& '%~dpn0.ps1'" PAUSE myscript.ps1 PS> Copy-Item -Path Q:\Mine Dokumenter\Batch og patcher\Powershell\test.txt -Destination Q:\Mine Dokumenter\Batch og patcher\test.txt Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
fjs Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 " " på hver side av path'ene sine, iom at du har mellomrom. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 " " på hver side av path'ene sine, iom at du har mellomrom. Da får jeg denne: Copy-Item : Cannot find path 'Q:\Mine Dokumenter\Batch og patcher\Powershell\te st.txt -Destination' because it does not exist. At Q:\Mine Dokumenter\Batch og patcher\Powershell\Myscript.ps1:1 char:1 + Copy-Item -Path "Q:\Mine Dokumenter\Batch og patcher\Powershell\test.txt -Des tin ... + ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~ + CategoryInfo : ObjectNotFound: (Q:\Mine Dokumen...xt -Destinati on:String) [Copy-Item], ItemNotFoundException + FullyQualifiedErrorId : PathNotFound,Microsoft.PowerShell.Commands.CopyI temCommand Trykk en tast for å fortsette... Lenke til kommentar
fjs Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Copy-Item -Path "Q:\Mine Dokumenter\Batch og patcher\Powershell\test.txt" -Destination "Q:\Mine Dokumenter\Batch og patcher\test.txt" Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 Copy-Item -Path "Q:\Mine Dokumenter\Batch og patcher\Powershell\test.txt" -Destination "Q:\Mine Dokumenter\Batch og patcher\test.txt" Tusen takk da fungerte det. Da gjenstår det og se om den klarer og gjøre dett epå 500 filer:) Hva blir oppsettet for å slette den samme filen? Bare bytte starten med "Remove-Item" og -Destination og resten.... Lenke til kommentar
fjs Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 ja, men trenger ikke destination når du skal slette. Holder med path til den faktiske filen Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 ja, men trenger ikke destination når du skal slette. Holder med path til den faktiske filen Neida ikke tatt med den. En siste ting. I CMD fikk jeg live se kopieringen det gjør jeg ikke her. Er det mulig med en enkel linje og lage en rapport i txt format el.l Lenke til kommentar
fjs Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 copy-item har ingen mulighet for logg fra hva jeg kjenner til. Desverre. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Kanskje lurt med en sjekk av at filoverføring gikk som planlagt uten feil før sletting slik at du ikke sletter filer som ikke ble kopiert? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Hvis du vil ha en logg (som du også kan sende til konsoll) så må du utvide scriptet litt. Se her: https://social.technet.microsoft.com/Forums/lync/en-US/ab558af4-e535-4ced-aa4d-41d705dc8eb7/create-log-file-with-copyitem?forum=winserverpowershell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå