ChuckON Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 (endret) Hei! Har satt sammen en Komplett-PC i helga. Jeg tror alt ble gjort korrekt, og ved oppstart så ser det tilsynelatende ut til at alt fungerer som det skal. Viftene starter, det lyser i cpu-vifta, skjermkortet og Q LEDs på hovedkortet ser ut som det skal være ifølge manualen. Ingen lyder som skulle tilsi at noe var galt. Men jeg klarer ikke å få noe signal gjennom monitor, hverken med displayport eller hdmi. Har testa i både skjermkort og hovedkort. Skjermen forøvrig funka fint på en annen maskin. Ville satt umåtelig stor pris på om noen kunne hjelpe meg litt i riktig retning med tanke på feilsøking Spesifikasjoner: Monitor: AOC 24" Curved C24G1 CPU: AMD Ryzen 7 2700X Hovedkort: ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB (2x8GB) Lagring: Kingston A2000 500GB NVMe M.2 SSD Kabinett: Phanteks Eclipse P400 Glass PSU: Corsair TX750M Skjermkort: ZOTAC GeForce RTX 2080 SUPER Triple Fan Nettverkskort: ASUS PCE-AC68 Endret 28. oktober 2019 av ChuckON Lenke til kommentar
stianooh Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Har du forsøkt å koble skjermen til inngangene på hovedkortet? Lenke til kommentar
ChuckON Skrevet 28. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2019 Har du forsøkt å koble skjermen til inngangene på hovedkortet? Ja, har prøvd det. Null guffe der, dessverre. Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Jeg hadde samme problemet med et ASUS hovedkort og HyperX minnekort. Det viste seg at det var dårlig kontakt for minnekortet i spor B2. Har du prøvd å flytte kortene, ta ett av gangen etc.? Lenke til kommentar
ChuckON Skrevet 28. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2019 Det har jeg ikke prøvd. Men skal teste det når jeg kommer hjem fra jobb Jeg hadde samme problemet med et ASUS hovedkort og HyperX minnekort. Det viste seg at det var dårlig kontakt for minnekortet i spor B2. Har du prøvd å flytte kortene, ta ett av gangen etc.? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Sjekk at hovedkortet støtter prosessoren på standard BIOS. Lenke til kommentar
ChuckON Skrevet 28. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2019 Sjekk at hovedkortet støtter prosessoren på standard BIOS. Takk for innspill. Hvordan kan jeg sjekke dette? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Du søker opp produsentens nettside for kortet du har, velger lenke for "support", deretter "cpu", og så er det bare å sjekke listen https://www.asus.com/Motherboards/ROG-STRIX-B450-F-GAMING/HelpDesk_CPU/ Lenke til kommentar
ChuckON Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2019 Du søker opp produsentens nettside for kortet du har, velger lenke for "support", deretter "cpu", og så er det bare å sjekke listen https://www.asus.com/Motherboards/ROG-STRIX-B450-F-GAMING/HelpDesk_CPU/ Aha, det var ikke verre nei. Takk Har prøvd litt forskjellig, ved å sjekke at alt er satt ordentlig på plass, samt bytte plassering på ram-brikke og skjermkort - uten at det ga noe særlig resultat. Prøvde deretter å koble på en gammel skjerm, med hdmi rett i skjermkortet. Og DA fikk jeg jo selvfølgelig signal til skjermen. Kan ikke akkurat si at jeg ble noe særlig klokere av feilsøkinga, men det virker i hvert fall nå da Takk for alle innspill <3 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Du, jeg har vurdert akkurat dette hovedkortet, hadde du gidda å sjekka hvilken BIOS-versjon det blir levert med? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) Noen sjekkpunkter: Du er sikker på at du har montert hovedkortet riktig med tanke på avstandstykker og skruer. Sitter strømplugg til hovedkort helt på plass. Har du koblet alle strømledninger som skal være der til skjermkortet (en eller to) Har du montert cpu korrekt. Kan du starte i bios (med eller uten disker tilkoblet) Edit: ser det er løst nå. Skjerm-tilkoblinger i hovedkortet er som oftest utkoblet når der er skjermkort. Endret 29. oktober 2019 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå