Espen_^ Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Som topic sier så har jeg problemer med å dele printeren gjennom samba.. Jeg bruker slackware 9.1.. kde 3.1.94..... Jeg har inst printeren med Printing manager og jeg har printet ut testsiden den er helt fin så d ser ut til at den virker ok.. Jeg deler mapper helt fint i samba.. og printeren kommer frem i de delte resursene når jeg er inne på lokale nettverket.. Jeg instalerer printeren på winxp..bruker xp's egne drivere d går helt greit men jeg får ikke printet.. Når jeg dobbelt klikker på printeren 950c så kommer printer status vinduet frem i topicen på ruta så står d " 950c on slakkis access denied. Unable to connect" printeren er en HP deskjet 950c Er d noen som kan hjelpe meg litt/mye her ? Trenger du/dere å vite noe mere plz bare spørr.. jeg er litt frustret her nuh har holdt på noen timer nuh så jeg har sikkert skrevet litt rotete.... Takker for alle svar.. :-) Endret 26. desember 2003 av Espen_^ Lenke til kommentar
hegga Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg er ingen samba ekspert, men dette kunne jo virke som det er et problem med rettighetene. Hvilke rettigheter har du satt på printeren i slackware ? Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) hehe.. si d jah.... hvordan sjekker jeg d ? og hvilkne rettigheter må jeg sette ? Har du ei smb.conf som funker m printer ? Endret 28. desember 2003 av Espen_^ Lenke til kommentar
sim Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Gentoo Forums Forum Index -> Documentation, Tips & Tricks -> HOWTO CUPS+Samba: printing to Windows & Linux. Vet at du ikke har gentoo, men guiden går kanskje innom mange av de samme punktene. Håper den kan være litt til hjelp iallefall. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Takk for linken skal sjekke.. :-) Lenke til kommentar
hegga Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 hehe.. si d jah.... hvordan sjekker jeg d ? og hvilkne rettigheter må jeg sette ? Har du ei smb.conf som funker m printer ? Har ikke det. Men kan du ikke poste printer delen av smb.conf fila di, så får vi tatt en titt på det.. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 fikk d til den linken jeg fikk gjorde susen :-) Tok meg bare 3 dager hahaha... linux suger når du er newb ! Takk for all hjelp :-) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Det gjør windows også! bare annen måte å tenke på. Ikke la oss gjøre dette mest mulig fancy og dynamisk, men la oss gjøre det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå