Rasserud1337 Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Hei Null snekkererfaring men er det mulig å ta ned gipsplate på veggen for å sette inn flere stendere og sette på plata igjen? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Ja det går helt fint, det er ganske enkelt. Men du må sparkle og male litt for å få det fint igjen. 1 Lenke til kommentar
Rasserud1337 Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2019 Den er grei takk skal du ha! Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Med forbehold om at du bare møter på vegg, og ikke elektro eller vann. Da blir det i så fall mer jobb med å sette inn ekstra stendere, da du må slisse ut plass til det som må gå gjennom. Hvorfor vil du ha inn flere stendere forresten? Lenke til kommentar
rioi Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Det bør også nevnes at det kreves en del verktøy for å gjennomføre den jobben. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Tja, kommer an på veggen, men om man virkelig har lyst og bare skal ta den ene veggen kommer man langt med basic håndverktøy, type målestokk/bånd, brekkjern, skrujern og håndsag. Lenke til kommentar
Rasserud1337 Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2019 Skal ha en TV der. Har tenkt mye og alt av verktøy har jeg. Alt er planlagt nå til punkt og prikke og sett mye på youtube. Ikke no kabel der heller. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Husk at ingenting går som du tror med slike prosjekt, beregn 2-3x så lang tid med en gang 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Hvorfor holder ikke stenderverket du allerede har? Lenke til kommentar
Rasserud1337 Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2019 Det er bare pulver i veggen fra før av Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Hva med å sku fast en kryssfinerplate på veggen for å forsterke? Ganske mye jobb å "sette inn" flere stendere. 1 Lenke til kommentar
Rasserud1337 Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2019 Den blir vel bare festet på gipsen igjen? Så da blir det vel ikke såå mye forsterka? Hvis jeg gjør en grundig jobb som jeg har tenkt så blir det jo ikke synlig at jeg har vært der engang og det er det jeg vil Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Det er bare pulver i veggen fra før av Du sier at du ikke har stenderverk i veggen? Det høres noe søkt ut. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 (endret) Nå vet jeg ikke hva slags TV du skal ha opp, men jeg har hengt mye rart i gips. En TV er stort sett ingen problem. Gipsanker tåler en del vekt .. Når du skrur inn maskinskruen så er det som å åpne en paraply bak gipsen. Skal du ha TV på noe slags arm så blir det verre. Mulig nattesøvnen blir bedre av å sette inn en 2*8 eller noe også .. Endret 27. oktober 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Rasserud1337 Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2019 Jeg har da funnet noen stendere, men de er ikke i nærheten av der jeg vil ha tven. Og der jeg vil ha tven finner jeg no hardt no bak gipsen frem til jeg tar fram drillen og borrer. Hvis det har noe å si så er veggen fra 1966... Lenke til kommentar
Rasserud1337 Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2019 Nå vet jeg ikke hva slags TV du skal ha opp, men jeg har hengt mye rart i gips. En TV er stort sett ingen problem. Gipsanker tåler en del vekt .. Når du skrur inn maskinskruen så er det som å åpne en paraply bak gipsen. Skal du ha TV på noe slags arm så blir det verre. Mulig nattesøvnen blir bedre av å sette inn en 2*8 eller noe også .. Tven skal på en arm ja. Den må ut fra veggen og svinges på hvis jeg skal ha noe glede av den Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Jeg har da funnet noen stendere, men de er ikke i nærheten av der jeg vil ha tven. Og der jeg vil ha tven finner jeg no hardt no bak gipsen frem til jeg tar fram drillen og borrer. Hvis det har noe å si så er veggen fra 1966... Selv i 1966 var det vel standard med stenderverk med 60 cm avstand, såvidt jeg vet. Men hvis det ikke er noe der så er det jo greit å få skikkelig feste spesielt med arm på TV'en. Forslag om å skru treverk på utsiden forsvinner jo litt, da det vil bli godt synlig når armen er utstrakt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Gips var ikke standard i 1966, så det er sikkert panel bak gipsen Gipsen vil mest sansynligvis ikke komme ned hel og du må dermed ha ny plate Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Den kommer ned hel ja ^^ bare å skru ut forsiktig. Ta de øverste skruene sist. Bare å banke inn stendere akkurat der det passer deg ^^ Din bolig, du bestemmer. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 om man kan finne alle skruene, som kan være vanskelig om den er sparklet skikkelig og malt eller har tapet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå