nissan100nx Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Hei, det er garantert noe galt med bremsene foran på bilen min. Venstre side var glovarm nå, og varmen hadde spredt seg til felgen også. Og dette var en liten testtur jeg gjorde for å finne ut hvilken side bremsene lå innpå, men det var varmt på høyre også, dog ikke like varmt som på venstre. Det luktet svidd, og jeg har opplevd pipelyd innimellom i ganske lang tid. Jeg merker at bilen ikke triller like lett som før, og når jeg bremser så drar den seg svakt mot venstre. Burde jeg bytte caliper på begge sider, i tillegg til bremseklosser, eller skal jeg prøve å bare smøre alt først? Jeg vet ikke når bremseklossene ble byttet sist, men jeg har hatt bilen i ca 2 år nå. Bilen er en nissan 100nx '93 mod. Takker for alle svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Enten glideboltene eller bremsestempelet som henger. Er det glideboltene kan de enten smøres opp eller byttes. Er det stempelet kan caliperne enten byttes eller overhales. Siden folk flest driter penger og verkstedene tar blodpriser er det nesten ingen som overhaler lengre. Hvis det ikke er flytende calipere men "opposed piston" så har du ikke glidebolter. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Kalippere koster £40 stk til din bil på autodoc. Bare å bestille nye kalippere, klosser og kanskje skiver Lenke til kommentar
nissan100nx Skrevet 25. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2019 Caliper til min bil ser sånn her ut, er de "flytende" da? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Ja, klipperen "flyter" med glideboltene som festes i de to hullene. Lettere å se når braketten er med i bilde. 1 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Sjekk glideboltene først, henger de litt så blindet fort varmt. Er de rustet helt fast må du kanskje borre de ut, går fort med en søyleboremaskin. Bruk ikke kobberpasta, erfaringen min er at denne kan bli noe tykk og klumpete. Bruker heller bremsecaliperfett eller hjullagerfett (har også brukt molybden- fett hvis jeg ikke har hatt tilgang til annet). Er stemplet som er kranglete er det letteste kjøpe nytt er min erfaring, kan også bli billigere. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Glideboltene kan også kjøpes separat. De bør byttes hvis det er mye korrosjon på de. De følger som regel ikke med nye calipere. 1 Lenke til kommentar
nissan100nx Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2019 Ok! Tusen takk Lenke til kommentar
nissan100nx Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) Når dere sier glideboltene, mener dere disse da? Endret 26. oktober 2019 av nissan100nx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå