Gå til innhold

Ubisoft startet abbonement på uPlay+ uten mitt samtykke


Anbefalte innlegg

Hadde en såkalt ''free trial'' fra Ubisoft for litt over en måned siden. Kansellerte tjenesten med en gang, og fikk bekreftelse på at jeg har gjort dette. Senere, i starten av Oktober ble det trukket 15 euro fra kontoen min, og når jeg sjekket opp på brukeren min på Ubisoft hadde abonnementet blitt startet på nytt.


 


Jeg har aldri startet abonnementet på nytt, og Ubisoft support mener at det skjedde fordi jeg åpnet et av spillene deres, og abonnementet ble derfor reaktivert. Har sett titalls, hvis ikke hundrevis av eksakt det samme blitt diskutert på reddit. Ubisoft nekter å refundere pengene. 


 


Ingen steder i deres vilkår for abonnementet står det skrevet at man vil bli trukket hvis man bruker et spill. Det eneste som står er at tjenesten fortsatt vil være tilgjengelig i den perioden man abonnerte for, og at hvis man ikke kansellerer før den 30. september, vil man bli trukket for den neste måneden. Jeg kansellerte den 5. september, flere uker før tidsrammen. 


 


De startet abonnementet på nytt uten min tillatelse, og det samme har skjedd med mange andre. Har de lov til å gjøre dette?


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, og det er sannsynligvis bare til å sende en mail til support så får du pengene refundert. Det har iallefall skjedd meg en gang på en annen tjeneste.

 

Er det som er rart - jeg gikk fram og tilbake med de i 20 dager, og de nektet å refundere pengene. De mente at fordi det var skrevet i deres ToS at kjøpet var non-refundable, så kunne jeg ikke få noe tilbake. Eventuelt sa jeg til dem at jeg visste om hundrevis av eksakt like tilfeller, og at dette garantert var noe fra deres side. De ga pengene tilbake i går kveld.

 

Men det er fortsatt mange folk som blir nektet pengene refundert, og sikkert enda flere som ikke vet at det har blitt trukket penger.

 

Lurer på om dette er noe jeg fortsatt burde si i fra om til Forbrukerrådet..

Endret av JonasAndorsen
Lenke til kommentar

Hva står i kontrakten vdr trial, da?

Det pleier alltid å stå at man ikke er forpliktet til å fortsette på et betalt abonnement etter endt trial (som er hele poenget med en trial) og at man kan kansellere når som helst før "billing cycle" starter uten å da bli "charged".

 

Du har vel da både dokumentasjon på at trial var gratis, uforpliktende, oppsigelse og da evt tyveri? Hvordan betalte du? Du kan muligens gå til banken/visa/Paypal dersom du er utsatt for svindel via deres tjenester

Lenke til kommentar

Hva står i kontrakten vdr trial, da?

Det pleier alltid å stå at man ikke er forpliktet til å fortsette på et betalt abonnement etter endt trial (som er hele poenget med en trial) og at man kan kansellere når som helst før "billing cycle" starter uten å da bli "charged".

 

Du har vel da både dokumentasjon på at trial var gratis, uforpliktende, oppsigelse og da evt tyveri? Hvordan betalte du? Du kan muligens gå til banken/visa/Paypal dersom du er utsatt for svindel via deres tjenester

 

Man kan kansellere når som helst. Det var det jeg gjorde. Men de trakk fortsatt penger, antakeligvis pga. problemer i datasystemene deres (de har i ihvertfall sagt liknende til andre). Som sagt har jeg fått pengene tilbake, men er fortsatt mange andre som blir nektet pengene sine. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...