JonasAndorsen Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Hadde en såkalt ''free trial'' fra Ubisoft for litt over en måned siden. Kansellerte tjenesten med en gang, og fikk bekreftelse på at jeg har gjort dette. Senere, i starten av Oktober ble det trukket 15 euro fra kontoen min, og når jeg sjekket opp på brukeren min på Ubisoft hadde abonnementet blitt startet på nytt. Jeg har aldri startet abonnementet på nytt, og Ubisoft support mener at det skjedde fordi jeg åpnet et av spillene deres, og abonnementet ble derfor reaktivert. Har sett titalls, hvis ikke hundrevis av eksakt det samme blitt diskutert på reddit. Ubisoft nekter å refundere pengene. Ingen steder i deres vilkår for abonnementet står det skrevet at man vil bli trukket hvis man bruker et spill. Det eneste som står er at tjenesten fortsatt vil være tilgjengelig i den perioden man abonnerte for, og at hvis man ikke kansellerer før den 30. september, vil man bli trukket for den neste måneden. Jeg kansellerte den 5. september, flere uker før tidsrammen. De startet abonnementet på nytt uten min tillatelse, og det samme har skjedd med mange andre. Har de lov til å gjøre dette? Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Nei, og det er sannsynligvis bare til å sende en mail til support så får du pengene refundert. Det har iallefall skjedd meg en gang på en annen tjeneste. Lenke til kommentar
JonasAndorsen Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) Nei, og det er sannsynligvis bare til å sende en mail til support så får du pengene refundert. Det har iallefall skjedd meg en gang på en annen tjeneste. Er det som er rart - jeg gikk fram og tilbake med de i 20 dager, og de nektet å refundere pengene. De mente at fordi det var skrevet i deres ToS at kjøpet var non-refundable, så kunne jeg ikke få noe tilbake. Eventuelt sa jeg til dem at jeg visste om hundrevis av eksakt like tilfeller, og at dette garantert var noe fra deres side. De ga pengene tilbake i går kveld. Men det er fortsatt mange folk som blir nektet pengene refundert, og sikkert enda flere som ikke vet at det har blitt trukket penger. Lurer på om dette er noe jeg fortsatt burde si i fra om til Forbrukerrådet.. Endret 26. oktober 2019 av JonasAndorsen Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 26. oktober 2019 Del Skrevet 26. oktober 2019 Hva står i kontrakten vdr trial, da? Det pleier alltid å stå at man ikke er forpliktet til å fortsette på et betalt abonnement etter endt trial (som er hele poenget med en trial) og at man kan kansellere når som helst før "billing cycle" starter uten å da bli "charged". Du har vel da både dokumentasjon på at trial var gratis, uforpliktende, oppsigelse og da evt tyveri? Hvordan betalte du? Du kan muligens gå til banken/visa/Paypal dersom du er utsatt for svindel via deres tjenester Lenke til kommentar
JonasAndorsen Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2019 Hva står i kontrakten vdr trial, da? Det pleier alltid å stå at man ikke er forpliktet til å fortsette på et betalt abonnement etter endt trial (som er hele poenget med en trial) og at man kan kansellere når som helst før "billing cycle" starter uten å da bli "charged". Du har vel da både dokumentasjon på at trial var gratis, uforpliktende, oppsigelse og da evt tyveri? Hvordan betalte du? Du kan muligens gå til banken/visa/Paypal dersom du er utsatt for svindel via deres tjenester Man kan kansellere når som helst. Det var det jeg gjorde. Men de trakk fortsatt penger, antakeligvis pga. problemer i datasystemene deres (de har i ihvertfall sagt liknende til andre). Som sagt har jeg fått pengene tilbake, men er fortsatt mange andre som blir nektet pengene sine. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 (endret) Men du får vel stoppet abonnementet slik at det blir med den måneden. Tror at det er mulig å klage til Forbrukerrådet ja, kan ikke være lovlig dette. Endret 27. oktober 2019 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå