Gå til innhold

NF7-S lydkort VS Audigy

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har begge 2.... dvs. jeg har Audigy 2.

NF7-S sitt fungerer plettfritt det lille jeg prøvde det. En kompis klager over problemer med utvidelsepakker til BF1942 (smurfelyd)... Sikkert bare en bugg, men...

Ellers syntes jeg Audigy 2 kortet har noe bedre lyd. Vanskelig å høre den store forskjellen på PC-høytalere og MP3, men audigy 2 er noe klarere.

Audigy 2 har også en større programvarepakke med masse instillinger, EAX +++ man kan leke seg med.. Tror jeg betalte 6-700,- for mitt.

Lenke til kommentar
Har begge 2.... dvs. jeg har Audigy 2.

NF7-S sitt fungerer plettfritt det lille jeg prøvde det. En kompis klager over problemer med utvidelsepakker til BF1942 (smurfelyd)... Sikkert bare en bugg, men...

Ellers syntes jeg Audigy 2 kortet har noe bedre lyd. Vanskelig å høre den store forskjellen på PC-høytalere og MP3, men audigy 2 er noe klarere.

Audigy 2 har også en større programvarepakke med masse instillinger, EAX +++ man kan leke seg med.. Tror jeg betalte 6-700,- for mitt.

Hadde smurfelyder på mitt gammle lydkort.

I BF1942 og Mafia.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med et NF7 2.0 hovedkort og er egentlig fornøyd med lyden jevnt over.. Det som derimot suger er at plutselig inne i enkelte spill så begynner det å skurre/knitre i lyden (musikk, effekter osv..). Når jeg avslutter spillet og prøver en mp3 etc., så er lyden helt fin igjen.

Noen som vet hva dette er? Finner ikke noe nyere drivere enn fra mars i år..

Når kortet fungerer som det skal klarer jeg ikke å høre forskjell på det og et SB Live Platinium (bruker koss ur30).

Henning

Lenke til kommentar

Version: 3.13

Release Date: November 3, 2003

Audio Improvements:

Realtek ALC655 codec support added

Fix for BSOD on loading DLS files

Reduced susceptibility to audio glitches under heavy system load; additional fixes for 6 channel GetPosition glitches

ASIO support for recording at sample rates other than 48kHz; lower and more predictable latency

Fixes for NOLF. The 3D minimum and maximum distance and the roll off factor were not being taken into account for air absorption. Also modified reverb gain so that the max distance was taken into account

Fix for EAX reverbs; initialized EAX reverbs to off when querying for the EAX listener interface; updated EAX property handlers to ignore invalid parameters instead of range limiting -- this matches Creative EAX behavior

Du finner den nye nForce-driveren HER

Lenke til kommentar
Vet ikke forskjellen, men Audigy er bedre ihvertfall.

Har du samenlignet soundstorm mot audigy 1 ? det har nemmelig jeg og syntes lyden er mye klarere på nf7-s.. Audigy har mye bass og skarp diskant liker det rett og slett ikke (har testa det meste av drivere)

eneste jeg har å utsette på soundstorm kortet på nf7-s er at det skurrer innimellom hvis det er helt stille. Dette holder opp med en gang jeg lager en lyd :roll: ikke så stort problem men det er der og ødelegger for et ellers perfekt lydkort :)

Lenke til kommentar

les firing squad testen da Aud. 2 VS nf 2..begge får 93% (ok, penge besparelsen er en faktor), men audigy 1 var dårligere, og audigy 2 bedre...Soundstorm er i midten...

så hvis valget står mellom SoundStorm og SB Live!, hadde jeg valgt soundstorm uten å nøle ett sekund...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...