Odd R. Valmot Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Utallige teknologier har prøvd og feilet i å hente ut bølgekraft - energibøye kan være løsningen Lenke til kommentar
willy nesse Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Har noen tenkt på å utnytte" havvindbasen" til bølgekraftverk? Lenke til kommentar
joakimb Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Har noen tenkt på å utnytte" havvindbasen" til bølgekraftverk? Er nok flere konsepter uten at jeg kjenner til noen i drift. Eksempel: https://www.windpowerengineering.com/excipio-energy-unveils-new-hybrid-floating-offshore-wind-platform/ Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Har noen tenkt på å utnytte" havvindbasen" til bølgekraftverk? Kanskje moderator lar bildet være da svaret mitt går direkte på denne kombinasjonsmuligheten. Det har seg slik at for ca 1 år siden brukte jeg denne hybride plattformen for fiskeoppdrett, vind og bølgekraft i flere debattinnlegg. Til sist nektet TU meg å publisere den flere ganger, så nå bruker jeg Nordlaks sin havmerd hvor dette er relevant. Jeg tror fortsatt dette er den beste måten å få den rimeligste fornybare strømmen på, noe regneark viser. Ganske logisk egentlig, da utgiftene deles på mange inntektskilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå