Workman94 Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 Noen Marvel,DC fans som har noe peiling på om det er toll på dette? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 Det er ikke toll på tegneserier. https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Noen Marvel,DC fans som har noe peiling på om det er toll på dette? Nei, det er ikke toll på tegneserier, men det kan være mva dersom de ikke kan defineres som bøker. Lenke til kommentar
Workman94 Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2019 Nei, det er ikke toll på tegneserier, men det kan være mva dersom de ikke kan defineres som bøker. Jeg ringte FedEx som tok toll på dem og de beklaget seg og betalte tilbake Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 De prøver seg. Fikk regning på moms fra DHL da jeg bestilte Complete Calvin & Hobbes. Hvis mange nok går på, blir det en del gratiskroner. Du skal ikkje betale toll eller meirverdiavgift på bøker til eige bruk. Fritaket for meirverdiavgift gjeld som regel også: aviser og tidsskrift teikneseriar gjeve ut i bokform songbøker lydbøker som har same innhald som ei trykt bok Fritaket gjeld ikkje for bøker som vert selde saman med ein anna type vare og som er ein del av ei felles vareeining (min utheving) Det ser ut som momsfritaket først og fremst gjelder bøker, men man kan nok slippe unna med blader også. Har tingen ISBN-nummer, er den definitivt en bok. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Også min erfaring. Tegneserier med mykt omslag får MVA. Tegneserier som er innbundet slipper unna siden det er bok.... Hatt en prat med Tolletaten om dette for en del år siden da jeg ble tatt litt på senga når det plutselig var MVA på noen tegneserier og ikke andre. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Det kan være en bok selv om omslaget er mykt. Det er mest stas-utgaver som kommer i hardt omslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå