Gå til innhold

Ny pc-lage Android apper effektivt....

Anbefalte innlegg

Hei

Har ikke så mye peiling på pc,men kan en del koding(Java,Kotlin).Har tenkt og lage Android apper,men har noen spørsmål ang. Pc valg;Har en billig pc,har installert Android Studio for Windows.Programmet fungerer,men blir veldig hemmet av at jeg ikke får brukt emulatoren,altså jeg må laste opp koden til telefonen hver gang jeg skal teste den,jeg vil ha det visuelt i Android Studio,får melding i programmet at jeg ikke har  bra nok prosessor.Hvilken pc skal jeg velge,eller er det noen andre knep.....

Jeg kan veldig lite on pcer så ikke sag meg hvis jeg er helt ute :)  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg intel-prosessor! Android-emulator sliter med å kjøre på AMD-baserte systemer, så første bud er å gå for en intel-maskin. Feilmeldingen er muligens noe om at emulatoren ikke er kompatibel med CPU-en?

I forhold til øvrige spesifikasjoner vil det meste fungere greit til koding med en ny maskin. Vel og merke med Windows, ville styrt klar av Chromebook for ditt bruk.

Når du bruker Android Studio, Visual Studio, Eclipse og lignende så vil det være merkbart å gå for en maskin med 16 GB RAM kontra 8, SSD fremover HDD og lignende.

Intel i3 eller dårligere, og mindre enn 8 GB minne ville jeg dog ikke gått for. Kort sagt, en i5 med SSD og 8 GB RAM vil sannsynlig fungere helt fint for deg.

Skjermkort har du ikke behov for basert på det lille du skriver om bruken - med andre ord, "integrert GPU" er greit.

For å ha litt mer plass å boltre seg på (jeg bruker blant annet VS fast), så er absolutt en skjerm med 2560x1440 eller høyere oppløsning å foretrekke, men ikke noe "must".

Endret av j0x7be
Lenke til kommentar

God kveld! Endelig tid  ti og kode litt :w00t: Her er feilmedlingen:I"ntel  HAXM is required to run this AVD.your pc does not support required  features (VT-x or SWM)"  Feilmeldingen er jo ganske lett og forstå,men er det noen short cut som gjør at jeg kan alikevel kjøre.. Pc er en billig pc så forhåpningene er ikke store.... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...