Gå til innhold

Bestilte varer fra nettbutikk, fikk regning etter at postoppkrav var betalt


Anbefalte innlegg

..

Etter 3mnd, så havner en faktura på min e-post-konto, som ber meg snarest betale et utestående beløp hos dem.

..

 

I mitt tilfelle, så fikk jeg aldri noen faktura, selv om det kommer frem i varselet at faktura hadde blitt sendt i begynnelsen av august. 

 

1 - Fikk du en faktura, som nevnt i første post, eller fikk du et varsel om ubetalt faktura?

2 - Ville ikke en SMS være like "usikker" som en e-post, da både telefonnummer og e-post adressen er noe man selv har oppgitt, 

og ikke nødvendigvis oppdatert ved eventuelle endringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 - Fikk du en faktura, som nevnt i første post, eller fikk du et varsel om ubetalt faktura?

2 - Ville ikke en SMS være like "usikker" som en e-post, da både telefonnummer og e-post adressen er noe man selv har oppgitt, 

og ikke nødvendigvis oppdatert ved eventuelle endringer?

1. Det skal stå varsel om ubetalt faktura. Jeg skrev feil der. Ikke meningen å forvirre. Skal rette på det nå. Fikk aldri faktura.

 

2. SMS er da sikrere, da vi sjelden skifter telefonnummer, men tar nummeret med til et evt. nytt telefonselskap. Det beste hadde vært å sende et personlig brev, et rekommandert brev, eller ved å oppsøke en personlig. Det kunne da også sikkert vært brukt slikt som meldingsboksen i altinn, noe jeg tror enkelte bedrifter gjør. Det viktigste er at et slikt inkasso-varsel kommer frem, og at det er bekreftet at dette har nådd frem.

Endret av KaareHaare
Lenke til kommentar

Har bedt nettbutikken bekrefte at mitt beløp har ankommet deres konto. Vil da tro dem har mulighet og tilgang til å se at beløpet ankommer dem. Noe annet vil vel være dumt. Kan det utvikle seg slik at dem vil at jeg skal oversende kontoutsktift til dem per fax, slik at jeg må til anskaffelse av printer? Dette er vel å dra det litt langt, eller? At jeg f.eks må gå til en elektronikkbutikk og kjøpe en ny printer, for å sende dem dette beviset på betalt beløp fra min side?

Endret av KaareHaare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...