Redaksjonen. Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 Er vi klare for dronetaxier? Lenke til kommentar
ulrikX Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 Hva med støyproblematikk? Klarer en å lage slike droner støysvake nok? 2 Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Det er jo ingen motorlyd, så det begrenser seg til hvinet fra propeller med høy hastighet. Ikke kall dem droner så lenge det sitter en pilot i dem. Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Ikke kall dem droner så lenge det sitter en pilot i dem. Det er bare i testfasen, de første selvkjørende bilene hadde også "sjåfør". Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 (endret) Jeg sliter med å se konseptuell forskjell på disse dronetaxiene og hobby-helikoptere. Det mest dronete med dem er at de har mindre propeller og virker ustødige. Jeg vil si at vi har vært klar for dronetaxier siden femtitallet. Da min bestefar kjøpte hytte var man i rivende teknologisk utvikling, og populærkulturen åpnet opp dette. Dermed så han for seg at innen sekstitallet skulle man kjøre flyvende biler eller i det minste ta privathelikopteret til hytta. Da jeg var gammel nok til å oppdage elektronikkpostordre på åttitallet, solgte Arngren andeler i sitt flyvende bil-konsept, som var neeeeesten klart til massemarkedet. Utover kostnader så er det faktisk ganske masse dill med å fly helikopter, som man slipper unna med bil. Flyvende bil-konsepter virker, og det har de gjort minst siden nittitallet, kanskje hele veien siden sekstitallet for alt jeg vet. Det at ingen har flyvende biler eller privathelikopter er fordi det ikke er praktisk, må reguleres strengt, og ikke er lønnsomt. Klart vi er klare for dronetaxier. Det er dronetaxiene som ikke er klare for massemarkedet. Det som faktisk har skjedd siden seksitallet er at vi har fått flere tunneler og bedre veier, og dermed har kjøretiden gått ned med 25%. Endret 24. oktober 2019 av tommyb 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 solgte Arngren andeler i sitt flyvende bil-konsept, som var neeeeesten klart til massemarkedet Jeg husker godt når jeg fikk Frithjof Arngrens første katalog mellom hendene på tidlig 80-tall; Det var elektronikk-porno for en 16 åring det! Duppeditter, gadgets og komponenter i alle former og verdier! Eneste negative var at han var ekstremt opptatt av sitt eget tryne, og hver eneste side i katalogen hadde minst et par av denne: 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Det var kanskje fordi han har angst for ubrukt whitespace. Det vises spesielt godt på nettsiden. Anyway: Så en av disse lå på en auksjonsside. 1990-modell. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Ser jo veldig bra ut... men hadde man virkelig nok datakraft på nittitallet til å holde den stabil?Jeg har jo inntrykk av at dronerevolusjonen for få år siden kom fordi styringsteknologien ble moden nok...Så å sende et menneske opp i den der, og i tillegg måtte finjustere de tre viftene selv, er jo å be om ustabilitet og ulykker. Fløy denne noen gang med folk i, overhodet? (bokstavelig talt ) Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Den var fossil drevet. Har aldri sett noen av disse fly. Det er nok heller batteriteknologien som har gjort det mulig med eldrift. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Ikke kall dem droner så lenge det sitter en pilot i dem. Det er bare i testfasen, de første selvkjørende bilene hadde også "sjåfør". Hvilke selvkjørende biler snakker du om ? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 (endret) KIT hadde jo David Hasselhoff, og i MiB hadde de en oppblåsbar sjåfør. Volvos første selvbremsende bil hadde heldigvis ikke sjåfør. Endret 25. oktober 2019 av tommyb Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 solgte Arngren andeler i sitt flyvende bil-konsept, som var neeeeesten klart til massemarkedetJeg husker godt når jeg fikk Frithjof Arngrens første katalog mellom hendene på tidlig 80-tall; Det var elektronikk-porno for en 16 åring det!Duppeditter, gadgets og komponenter i alle former og verdier! Eneste negative var at han var ekstremt opptatt av sitt eget tryne, og hver eneste side i katalogen hadde minst et par av denne: Ja, husker den tykke saken der. Lenke til kommentar
Softis12 Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Tror støyproblematikken er det som vil stoppe denne i første omgang. Kommer til å bråke forferdelig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå