MagE Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 hei,jeg har tenkt og voltmode vifta mi, men hvordan gjør jeg det?? og hvor skal jeg ta strømmen fra når det er en 12v vifte (er helt n00b når det gjelder voltmoding og slikt) Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Voltmodde vifte? Voltmodder du vifta di funker den nok ikke mer enn 20 sekunder etter at du har satt den på. Det er ikke vifta man voltmodder, men... ok greit jeg hakke peiling på voltmodding jeg heller, men det er ihvertfall ikke vifta man voltmodder. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Du kan jo for eksempel kjøre viften på 7volt (om det var det du tenkte på), men du gjør ikke noe med viften. Bare koble pluss på viften til 12V (gul), og jord til 5V (rød) . Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Sorry for "kritikken", jeg misforsto deg litt. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Rød ledning på vifta - gul på molex Svart ledning på vifta - rød på molex det gir 7v Lenke til kommentar
MagE Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Rød ledning på vifta - gul på molexSvart ledning på vifta - rød på molex det gir 7v takker for svar men jonas: må ikke den ha jording/GND?? vel meninga var og kjøre vifta raskere enn den er bereknet for, såg en som hadde lagd et hoverkraft her på forumet(det var rått) og slik som jeg forstod det voltmodet han en delta!! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Rød ledning på vifta - gul på molexSvart ledning på vifta - rød på molex det gir 7v takker for svar men jonas: må ikke den ha jording/GND?? vel meninga var og kjøre vifta raskere enn den er bereknet for, såg en som hadde lagd et hoverkraft her på forumet(det var rått) og slik som jeg forstod det voltmodet han en delta!! Han bare kjører den på 15v.. ikke noe voltmod Lenke til kommentar
MagE Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Rød ledning på vifta - gul på molexSvart ledning på vifta - rød på molex det gir 7v takker for svar men jonas: må ikke den ha jording/GND?? vel meninga var og kjøre vifta raskere enn den er bereknet for, såg en som hadde lagd et hoverkraft her på forumet(det var rått) og slik som jeg forstod det voltmodet han en delta!! Han bare kjører den på 15v.. ikke noe voltmod å,*flau* har du link til den topicen? (skal lage en liten versjon selv) Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 De fleste vifter tåler en jevn spenning på ca. 14.5 volt! Dette kan du ta fra gammel lader til Bærbar pc eller lignende... Samme hvor du får 14.5v ifra, så lenge det er likespenning! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 taker for svar Lenke til kommentar
MagE Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Link du redet natten min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå