Kjetil Lura Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Neste år kommer denne: https://www.dinside.no/motor/her-er-toyotas-forste-elbil/71737922 Har den selv som hybrid, så i 2023 kan jeg kjøpe 250 ux-ev Lenke til kommentar
osandlan Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Spare kobolt? Då kunne dei vel heller brukt ein batterikjemi utan kobolt? BYD brukar mykje LiFePO4 og Nissan brukar (brukte?) LMO, til dømes. Dette med å spare kobolt er nok noe TU har kommet på, ikke Mazda. Forøvrig en totalt uinteressant elbil. Hva er vinterrekkevidden på denne? Får lett 350km på min i-Pace vinters tid, denne går kanskje 120 hvis den støtter forvarming av batteriet... Litt spesiell sammenligning du gjør. Man kan kjøpe tre MX-30 for prisen av en i-Pace. Alle trenger ikke 350km rekkevidde og handler bil deretter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå