Gå til innhold

Ny kontorstol eller gamingstol?

Anbefalte innlegg

DJViking skrev (19 timer siden):

Jeg er nå på utkikk etter en ny kontorstol/gamingstol.
Setter meg en makspris på 6000kr, og da utelukker jeg endel gode kontorstoler som vanligvis koster 10000kr eller mer.

Jeg er Høy, Bred, og Tung. Så Gamingstol må passe store/høye/tunge personer.
Jeg har litt korte ben, og høy overkropp, også litt brede skuldrer.

For noen år siden var jeg innom butikker som selger Gamingstoler og fant at ingen av de passet meg.
De klaffene, kantene, flappene (eller hva de nå enn heter) på sete og rygg kom i veien. På ryggen fikk jeg ikke god støtte pga. disse klaffene og setet føltes litt trangt pga. av disse.

Derfor er jeg på utkikk etter Gamingstoler som enten ikke har disse klaffene, eller som er brede nok.

Har funnet kun 2 Gamingstoler som har mål som jeg tror passer meg.
Arozzi Vernazza XL
https://arozzi.se/product/vernazza-series/
Rygg:
Total bredde: 51cm
Inner bredde: 35cm
Høyde: 89cm
Sete:
Total bredde: 56cm
Inner bredde: 35cm
170kg

AKRacing Master Max
https://eu.akracing.com/products/akracing-masters-series-max-gaming-chair
Master Max
Total bredde: 61cm
Inner bredde: Xcm
Høyde: 87cm
Sete:
Total bredde: 59cm
Inner bredde: Xcm
170Kg

AKRacing har ikke de kantene ved setet, men den har de kantene ved ryggen. Dessverre står det ingenting om den indre bredden, kun ytre bredde. Likevel AKRacer Max er 10cm bredere enn Arozzi Vernazza XL.

Dessverre finner ingen som selger AKRacing i Norge. Bredde for ryggen er viktigst for meg, og AKRacer er bredere enn Arozzi.

Noen som kan anbefale en Gamingstol for en stor person?

Den Asus ROG Destrier som KriZZ anbefalte ser ut som en stol som kunne passet for meg, men den var litt dyr. Kanskje verd prisen? Ser Elkjøp har den med redusert med 3500kr (normal 11000kr).

Hvor tung snakker vi? Sånn ift hvor mye stolen må tåle liksom.  Mtp du sier du er høy, bred og tung, ville jeg anbefalt en Secretlab Titan Evo XL til deg. Opptil 180kg.  Måla har du under. Kan anbefale denne stolen på det varmeste, har hatt den i nesten 5 år selv. 

Fått litt slitasje på sete og armlener, men har fått nye deler på garanti uten noe problem. så kundeservicen er også topnotch! Kan fint sitte 10+ timer om gangen i denne stolen 😄

IMG_4029.jpeg

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg veier i dag litt i underkant av 120Kg.
Men jeg vil helst ha en stol som tåler litt mer enn min vekt. Når man sitter ned i stolen blir trykket ofte litt mer enn sin vekt.

Jeg tenker en stol til 150Kg som minimum.

Jeg har sett på Gamingstol fra SecretLab Titan, men finner ingen i Norge som selger den.
Den er "litt" mindre enn Arozzi Vernazza XL
Lik total bredde rygg 51cm, men SecretLab sier ikke noe om den indre bredden, som hos Arozzi er 35cm.
Setet på SecretLab Titan er litt smalere 53cm mot 56cm.
Indre bredde på setet hos Arozzi er 35cm

• Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (6 minutter siden):

Jeg veier i dag litt i underkant av 120Kg.
Men jeg vil helst ha en stol som tåler litt mer enn min vekt. Når man sitter ned i stolen blir trykket ofte litt mer enn sin vekt.

Jeg tenker en stol til 150Kg som minimum.

Jeg har sett på Gamingstol fra SecretLab Titan, men finner ingen i Norge som selger den.
Den er "litt" mindre enn Arozzi Vernazza XL
Lik total bredde rygg 51cm, men SecretLab sier ikke noe om den indre bredden, som hos Arozzi er 35cm.
Setet på SecretLab Titan er litt smalere 53cm mot 56cm.
Indre bredde på setet hos Arozzi er 35cm

Ok. Da skal den jeg linka deg være godt innafor. 

Nei, den må bestilles på nettet.  Hva mener du nøyaktig med indre bredde? Kan ta å måle det på min Secretlab stol hvis du vil. 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
Iterion skrev (1 minutt siden):

Ok. Da skal den jeg linka deg være godt innafor. 

Nei, den må bestilles på nettet.  Hva mener du nøyaktig med indre bredde? Kan ta å måle det på min Secretlab stol hvis du vil. 

Indre bredde er den bredden av setet uten de klaffene/kantene på hver ende av setet.
Arozzi Vernazza XL - Seat Inner Widthvernazza-series-xl-measurements.thumb.png.ad0733b5dc7abe9b280a91d3b41e3c3d.png

Lenke til kommentar

Noen oppdateringer fra de som slo til og kjøpte Herman Miller da? :) 

Jeg hadde veldig vondt i ryggen en periode og var på nippet til å kjøpe, men ryggproblemene er borte og jeg har fortsatt min  Noble Chair Hero. Alt i alt ganske godt fornøyd. Holder seg bra og synes den er god å sitte i, men vet ikke om jeg hadde kjøpt den igjen.

PS: Jeg løp veldig mye i perioden hvor jeg hadde vondt i ryggen. Tror kanskje det var en medvirkende årsak.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt min og den fremstår fortsatt som ny. Ikke ett knirk eller slark 2.5 år etter kjøp, savner ikke nakkestøtte heller :) Dyr stol, men det ser ut til å være verdt det i det lange løp for min del i hvert fall. 

Endret av Mala
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...