Gjest Slettet-9JVihvHL Skrevet 6. januar 2022 Del Skrevet 6. januar 2022 Jeg kjøpte Arozzi Vernazza på komplett for ca halvannet år siden. Den var veldig komfortabel, skikkelig god og myk rygg og du kan putte ting bak ryggputa for å heve den fram. Den hadde kun en feil og det var det ekstremt trange skulderpartiet. Det er grustomt og jeg returnerte stolen. Etter masse googling om kontorstoler vs gaming stoler vs priser endte jeg på Swive Gemini på tilbud. Den er ikke myk og ikke i nærheten av komforten til Vernazza (som funker ypperlig i 90 grader sittestilling når skuldrene dine ikke presses inn). Jeg har hentet en svær pute fra en hagestol og lagt den over både sete og rygg men det blir liksom aldri bra. Jeg prøvesatt en skikkelig RH Logic 200 kontorstol og den føltes ekstremt komfortabel men den skulle de ha 10000kr for. Om bare Vernazza'en hadde hatt bredere ryggparti. Vernazza'en jeg fikk luktet forøvrig helt grustomt av noe som kan beskrives som gammel røyklukt og den gikk ikke vekk over natta. Jeg tror jeg kommer til å prøve å få tilpasset putene videre på denne Swive stolen. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 (endret) BasketSnake skrev (På 6.1.2022 den 15.22): Jeg kjøpte Arozzi Vernazza på komplett for ca halvannet år siden. Den var veldig komfortabel, skikkelig god og myk rygg og du kan putte ting bak ryggputa for å heve den fram. Den hadde kun en feil og det var det ekstremt trange skulderpartiet. Det er grustomt og jeg returnerte stolen. Har selv en Arozzi Vernazza Fabric. Enig i problemet med skulderpartiet. Men jeg fikset det med en ganske flat wellpur pute fra Jysk. Tror det var denne jeg kjøpte: https://jysk.no/soverom/puter/spesialputer/plus/pute-wellpur-olden-35x55x8 Endret 10. januar 2022 av PaladinNO Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 7. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2022 Hva med Svive Gemini? Fikk et tips om denne fra noen som burde ha peiling. Ser komfortabel ut og er i stoff (veldig viktig for meg personlig). Lenke til kommentar
Galaxyx32 Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 DukeRichelieu skrev (12 timer siden): Hva med Svive Gemini? Fikk et tips om denne fra noen som burde ha peiling. Ser komfortabel ut og er i stoff (veldig viktig for meg personlig). Pen stol. Så selv på den, men utfra kommentarene bør man være 185 cm + høy for at føttene skal hvile på gulvet. Og noen klager på "vingene" på stolen går inn i skuldrene. Tror ikke gaming stoler passer meg som er veldig bredskuldret. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 Jeg hviler føttene mine på ryggputa som fulgte med Svive Gemini stolen. Funker utmerket. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 8. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2022 BasketSnake skrev (18 minutter siden): Jeg hviler føttene mine på ryggputa som fulgte med Svive Gemini stolen. Funker utmerket. Og du er fornøyd ellers med stolen? Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 9. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) Så ikke innlegget ditt i toppen av tråden, @BasketSnake. Virker ikke som du var helt fornøyd med komforten. Jeg snakket selv med en kunderådgiver på Komplett som hadde kjøpt denne selv og mente den var veldig komfortabel med lange dager foran PC-en. EDIT: Ser jo også at denne får svært gode anmeldelser på Komplett. Det som bekymrer meg er at enkelte melder at de ikke rekker ned til gulvet med føttene. For meg er ikke det problematisk i seg selv, men antar at det potensielt betyr at stolen kommer så høyt at jeg ikke får skyvet meg under skrivebordet. Men skulle tro det var såpass med justeringsmuligheter. Endret 9. januar 2022 av DukeRichelieu Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 9. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) Bladde meg nettopp gjennom hele tråden. Når det gjelder gamingstoler virker følgende modeller å være de som går igjen: - SecretLab Titan 2020 (ca kr 5000 alt inkludert vil jeg tro) - Noblechairs Hero (ca kr 4900) - Arozzi Vernazza (ca kr 4200) SecretLab finnes ikke i Norge og må bestilles fra utlandet. Litt Googling avslører at SecretLab Titan og Noblechairs Hero vurderes som mer eller mindre like stoler med marginale forskjeller. Så da burde Hero bli det naturlige valget for en som bor i Norge med tanke på leveringstid og garanti. Dvs. enten Arozzi eller Hero. For de som ikke vet det: Komplett gir deg ofte en rabatt eller et tilbud om du tar kontakt med kundeservice og spør. Svive Gemini fikk jeg tilbud på til kr 3110 mot fullpris på 3500. Så litt å spare der. Skal man ha en skikkelig kontorstol virker det som man helst bør over kr 5000 om man ikke kjøper brukt. Jeg tenker at for min del kommer jeg sannsynligvis til å gå for en Noblechair Hero eller en Svive Gemini. Får gruble litt gjennom dagen og også kikke litt på Finn etter brukte kontorstoler. Noe av det jeg liker med gamingstolene er muligheten til å lene de langt tilbake. Vet ikke hvor vanlig den funksjonaliteten er på kontorstoler. Endret 9. januar 2022 av DukeRichelieu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL Skrevet 9. januar 2022 Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) DukeRichelieu skrev (På 8.1.2022 den 14.30): Og du er fornøyd ellers med stolen? Det kan hende jeg blir fornøyd hvis jeg finner riktige puter å bruke på den. Ryggpartiet er bredt og uproblematisk i forhold til Vernazza som er altfor smal og knallhard på skuldrene og da blir ubrukelig men selve ryggputa, altså puta som støtter hele ryggen var helt fantastisk på den stolen. Setet var også bra. Svive Gemini stolen har hard rygg og hardt sete....jeg må nok forbedre den med ekstra puter ja. Den har nå hvertfall ryggstøtte helt opp mot hodet. Jeg kjøpte https://www.komplett.no/product/1172339/gaming/gaming-utstyr/tilbehoer-til-gamingstoler/noblechairs-minneskum-putesett-sort i tillegg og bruker DEN ryggputa oppå en subwoofer så den funker som fotskammel. Som du skjønner kan det virkelig lønne seg å se etter en mer komfortabel kontorstol. Jeg har også sett noen brukte på finn men jeg landet på Gemini stolen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, prøvesatt andre 20000 kroners kontorstoler og ble lite imponert. Jeg er 100% sikker på at å ordne til noe selv med selvvalgte myke puter er det beste. Jeg må bare finne dem. Endret 9. januar 2022 av Slettet-9JVihvHL Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 9. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2022 BasketSnake skrev (1 time siden): Det kan hende jeg blir fornøyd hvis jeg finner riktige puter å bruke på den. Det var ikke veldig oppløftende. Ville du kjøpt den igjen selv? Som nevnt før i tråden er det sikkert essensielt å prøve selv før man kjøper, men ikke alltid en mulighet. Jeg vet ikke om noen butikker i Oslo som har Svive Gemini for eksempel. Og vi er jo også ulike både i fysikk og preferanser. Noen liker en myk seng, mens andre liker en hard. Om man kan stole på omtalene (samt kunderådgiver på Komplett som angivelig hadde en hjemme) på Komplett, så omtaler de fleste det som en veldig komfortabel stol. Jeg er uansett ganske sikker på at jeg vil bli mer fornøyd enn med IKEA Järvfjellet som jeg nå bruker. Sitat Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, prøvesatt andre 20000 kroners kontorstoler og ble lite imponert. Hvilke om jeg kan spørre? Jeg vet det har blitt sagt i tråden at kontorstoler er i en annen liga (og også prisklasser), men min begrensede erfaring tilsier at det ikke nødvendigvis stemmer. Vi har stoler av et kjent merke til over 10.000 stk på jobb og jeg opplever ikke at de er noe spesielt. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 9. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2022 Det som bekymrer meg litt er at Svive Gemini blir omtalt som høy. For eksempel fra en anmeldelse på Komplett: Sitat Brukt denne stolen en stund nå og er ganske så fornøyd Pros: - Vanvittig behaglig - lener ser helt bak - sykt god rygg og nakke støtte, er 180cm og jeg når akkuratt opp til puten - Gode og justerbare armwrests - lett og monere - veldig fin farge og stoff - triller godt Cons: - Kanskje litt tung for enkelte - ganske mye høyere enn andre stoler, så har du IKEA bord, kjøp gjerne justerbare bein til bordet. Måtte selv justere det opp en 10 cm for å klare trille under uten knærne traff kanten. Jeg måler 55 cm fra gulv til topp pute på stolen jeg bruker nå. I følge Komplett har Svive en putehøyde på 50-58 cm, så da antar jeg at det ikke skulle by på problemer om jeg tolker det riktig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL Skrevet 9. januar 2022 Del Skrevet 9. januar 2022 DukeRichelieu skrev (2 timer siden): Det var ikke veldig oppløftende. Ville du kjøpt den igjen selv? Som nevnt før i tråden er det sikkert essensielt å prøve selv før man kjøper, men ikke alltid en mulighet. Jeg vet ikke om noen butikker i Oslo som har Svive Gemini for eksempel. Og vi er jo også ulike både i fysikk og preferanser. Noen liker en myk seng, mens andre liker en hard. Om man kan stole på omtalene (samt kunderådgiver på Komplett som angivelig hadde en hjemme) på Komplett, så omtaler de fleste det som en veldig komfortabel stol. Jeg er uansett ganske sikker på at jeg vil bli mer fornøyd enn med IKEA Järvfjellet som jeg nå bruker. Hvilke om jeg kan spørre? Jeg vet det har blitt sagt i tråden at kontorstoler er i en annen liga (og også prisklasser), men min begrensede erfaring tilsier at det ikke nødvendigvis stemmer. Vi har stoler av et kjent merke til over 10.000 stk på jobb og jeg opplever ikke at de er noe spesielt. https://www.kjellmann.no/kontor-og-konferanse/kontormobler/kontorstoler/merke-rh_stolen Det var en Mereo jeg satt i blandt annet og sekundet jeg satte meg på setet kjentes det bare hardt ut. Jeg prøvde kanskje 5-6 stoler på de få minuttene jeg hadde men det var kun en av dem som umiddelbart satte spor og det var RH Logic 200 med medium rygg uten hodestøtte. Disse stolene har jo forskjellig stoff og det kan hende jeg prøvde stoler som har hardere stoff for alt jeg vet. Jeg vet bare at den Logic 200 stolen jeg satte meg på føltes fantastisk ut med en gang. Men 10-13 tusen? Mot Svive Gemini jeg kjøpte på tilbud for 2300 på Komplett? Da må en vurdere prisen. Dette var hos kontorleverandøren. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 9. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2022 BasketSnake skrev (1 time siden): https://www.kjellmann.no/kontor-og-konferanse/kontormobler/kontorstoler/merke-rh_stolen Det var en Mereo jeg satt i blandt annet og sekundet jeg satte meg på setet kjentes det bare hardt ut. Jeg prøvde kanskje 5-6 stoler på de få minuttene jeg hadde men det var kun en av dem som umiddelbart satte spor og det var RH Logic 200 med medium rygg uten hodestøtte. Disse stolene har jo forskjellig stoff og det kan hende jeg prøvde stoler som har hardere stoff for alt jeg vet. Jeg vet bare at den Logic 200 stolen jeg satte meg på føltes fantastisk ut med en gang. Men 10-13 tusen? Mot Svive Gemini jeg kjøpte på tilbud for 2300 på Komplett? Da må en vurdere prisen. Dette var hos kontorleverandøren. Skjønner. Enig i at pris må vurderes. At kontorstoler generelt er av bedre kvalitet tror jeg nok, men er ikke sikkert de forsvarer 5x på prisen. For min del blir det nok en mellom-løsning denne gang. Om jeg var rik hadde jeg sikkert gått høyere i pris, men akkurat nå sliter jeg med å rettferdiggjøre å bruke særlig mye mer enn kr 5000. Jeg kommer nok til å gå for Noblechair Hero eller Svive Gemini. Har lest noen anmeldelser nå på ulike forum og de aller fleste er positive til stolen. Men, en gjenganger at mange mener stolen er for høy og noen skriver at de også får problemer med å få lårene under skrivebordet. Hadde du hatt mulighet til å måle dette på din stol? Slik jeg tolker Komplett skal det være mellom 50-58 cm her. Bildet under er fra en annen stol jeg fant på nett. Kun for å vise. Min IKEA som jeg sitter på nå har jeg justert til 56 cm fra gulv til topp pute og det tenker jeg er en helt normal høyde. Skjønner derfor ikke helt de kommentarene om Svive Gemini faktisk har en høyde mellom 50-58 cm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL Skrevet 9. januar 2022 Del Skrevet 9. januar 2022 Du vil trolig måtte ha noe under føttene. Det er ingen problem, bare finn noe. Det er nok med et brettet badehåndkledet eller to. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 9. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2022 BasketSnake skrev (1 time siden): Du vil trolig måtte ha noe under føttene. Det er ingen problem, bare finn noe. Det er nok med et brettet badehåndkledet eller to. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle trenge det når jeg sitter godt plantet nå med en stol hvor puten er 55 cm over bakken. Svive er oppgitt til å kunne gå helt ned til 50 cm over bakken. Altså lavere. Om det oppgitte målet ikke er feil da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 DukeRichelieu skrev (13 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle trenge det når jeg sitter godt plantet nå med en stol hvor puten er 55 cm over bakken. Svive er oppgitt til å kunne gå helt ned til 50 cm over bakken. Altså lavere. Om det oppgitte målet ikke er feil da. Javel. Har du lange nok bein så har du vel det da. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) Sliter selv med å finne kontorstol som jeg synes passer bra. Var en tur og prøvde stoler fra Herman Miller, Savo og RH, men ble ikke helt frelst. Herman Miller Embody var god å sitte i, bortsett fra at ryggen presset inn i skuldrene. Herman Miller Aeron synes jeg hadde for kort sete, så fikk ikke noe støtte under lårene. Har prøvd Kinnarps 8000 på jobb som jeg synes funker greit, så vurderer å gå for en lik på hjemmefronten. Ser at Secret Lab Titan Evo XL skal være designet for høyere personer, så det kunne vært noe å prøve, men den mangler kanskje litt på justering og ergonomi? Er jo heller ikke helt trivielt å få tak i. Jeg er 193-194 cm, så ikke noe ekstremt. Endret 10. januar 2022 av Zlatzman Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 10. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2022 BasketSnake skrev (10 timer siden): Javel. Har du lange nok bein så har du vel det da. Tror ikke jeg har det. Stusset bare på at så mange kommenterte dette når den virker å ha tilsvarende høyde som de fleste andre stoler. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 10. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) Da har jeg bestilt Noblechair Icon TX på Komplett. Tenkte egentlig gå for Hero Black Edition. Den ser penere ut i sort "skinn", men jeg frykter at selv om det kunstige skinnet de bruker skal puste bedre enn mye annet så kan det fort bli klamt. Ser mange sier det ikke er et problem, men stoff er jo det som puster best uansett. Icon er en noe mindre stol, men marginalt. Og har sett store karer på Youtube sitte godt i den, så tenker den skal gjøre nytten. Zlatzman skrev (8 timer siden): Sliter selv med å finne kontorstol som jeg synes passer bra. Var en tur og prøvde stoler fra Herman Miller, Savo og RH, men ble ikke helt frelst. Herman Miller Embody var god å sitte i, bortsett fra at ryggen presset inn i skuldrene. Herman Miller Aeron synes jeg hadde for kort sete, så fikk ikke noe støtte under lårene. Har prøvd Kinnarps 8000 på jobb som jeg synes funker greit, så vurderer å gå for en lik på hjemmefronten. Ser at Secret Lab Titan Evo XL skal være designet for høyere personer, så det kunne vært noe å prøve, men den mangler kanskje litt på justering og ergonomi? Er jo heller ikke helt trivielt å få tak i. Jeg er 193-194 cm, så ikke noe ekstremt. Siklet også litt på SecretLab, men som nevnt over blir Titan ofte sammenlignet med Hero fra Noblechair og de fleste virker å foretrekke Hero. Kanskje noe å sjekke ut? Dessverre fant jeg ikke ut noen plass i Norge hvor de har disse utstilt slik jeg kunne prøvd de først. Vi har også Kinnarps på jobb. Usikker på modell, men dette er gode stoler. Kjenner det allikevel i kroppen etter en dag, så det er nok ikke til å unngå. Vet ikke om kontorstoler typisk har den muligheten, men jeg kommer i hvert fall til å sette pris på mulighetene til å lene meg godt tilbake på min nye stol. Har en del arbeid hvor jeg kan jobbe slik, så det kan være en grei variasjon. Endret 10. januar 2022 av DukeRichelieu Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 23. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2022 Da var Icon TX godt installert og brukt i over en ukes tid. Veldig godt fornøyd! Hadde besøk tidligere i uken av noen som mente denne var bedre enn kontorstolen på jobb. Har ikke så godt sammenligningsgrunnlag, men sammenlignet med Jarvfjellet er det selvsagt et godt hakk opp. Og i forhold til prisen kan jeg ikke se at det er så mange kontorstoler som slår denne. Byggkvaliteten virker å være god. Får definitivt ikke den billige plastikkfølelsen jeg fikk av andre gamingstoler sist jeg var innom Kompletts showroom i Oslo. Den ser heller ikke ut som en typisk kontorstol. Tommel opp fra meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå