Gå til innhold

Teknisk fagskole nettbasert 3 år

OPL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg tatt samme linja, men jeg har tatt fagskole over nett så jeg regner med at det er stort sett det samme.

Jeg trodde egentlig det kom til å bli veldig mye at man sitter å ser på forelesninger, men det er det ikke. Iallefall på skolen og faget jeg tok.

I min erfaring blir man presentert med skolens oppgaver og fremgangsmåte på deres hjemmeside så man sitter stort sett og leser online. Det linkes i teksten til eksterne sider, videoer osv når det er relevant også har man skolens forum for nettstudenter hvor man kan stille spørsmål til lærere og medstudenter.

Arbeidet skal være lagt opp til 8 timers dager og i min erfaring treffer det ganske bra.

Ca ukentlig har man innleveringer som skal leveres og graderes. Består man ikke så får man disse i retur og må utbedre disse.

De fleste i mitt kull falt av. Jeg tror nok at de fleste kraftig undervurderer hvor viktig det er med selvdisiplin og selvstendighet. Man kan ikke rekke opp hånda og få hjelp med hver eneste lille ting. Man er stort sett overlatt til seg selv og egen evne til problemløsning. Og jeg har sett flere eksempler av studenter som slapper for mye av og ender opp med at utfordringene bare hoper seg opp inntil det er uoverkommelig. Går det galt så går det tydeligvis galt fort.

Anbefaler å stå på og heller ligge foran skjema sånn at du har tid til en ikke-bestått eller spesielt utfordrende problemstilling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville på det sterkeste fraråde nettstudier fulltid parallelt med fulltid jobb.

Jeg tror de absolutt færreste vil makte dét.

Nettstudier er, i min erfaring, mye mer krevende enn å studere i et klasserom. Støter du på et problem så kan det ta mye lengre tid å løse. Det avhenger selvfølgelig av hvor flink du selv er til å lete opp informasjon og hva slags oppgaver du jobber med. Det kan nok også diskuteres hva som gir best utbytte for læring. Problemløse selv og bruke lengre tid, eller få servert oppskrifter og jobbe raskere.

Du kan alltids studere deltid og heller bruke lengre tid på å fullføre.

Selv tok jeg fullt studielån sånn at jeg kunne bruke all tid og energi på studiene.

Jeg hadde aldri klart mitt studie i samme tempo og samtidig arbeidet. Ikke sjans

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Vurderer å søke på elkraft deltid nettbasert. Noen som har gjort dette? Lurer på hvordan dagene blir, er det 6 timers leksjoner man må følge med over nett eller hvordan foregår det?

Har en kompis som tok Teknisk nettstudie i Bergen innenfor maskin. Han klarte seg helt fint og arbeidet ikke akkurat for mye. Men tok fri hvis det var noe obligatorisk i forbindelse med skolen. Stort sett kun fri før eksamener etc.

Vil du, så kan du. Kanskje du allerede er i jobb som elektriker/elkraft relevant arbeid? Da bør du ta en prat med din arb.giver, godt mulig de ønsker du skal ta teknisk for å bygge på kompetansen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...