Gå til innhold

Billigste 512MB DDR PC3200

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NEI. Har selv 512MB utgave med kjøleribbe påmontert og den er dritt. Klarer ikke en gang 180 på 5 2 2 2. Har også TwinMOS m/Winbond og den er bedre. Kjøp den du. 512MB 714kr. på Flexi-Data

Staljin

Er du sikker på at rammen har skylden ?

Høres litt merkelig ut at du ikke klarer mer med rammen din.....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
NEI. Har selv 512MB utgave med kjøleribbe påmontert og den er dritt. Klarer ikke en gang 180 på 5 2 2 2. Har også TwinMOS m/Winbond og den er bedre. Kjøp den du. 512MB 714kr. på Flexi-Data

Staljin

Er du sikker på at rammen har skylden ?

Høres litt merkelig ut at du ikke klarer mer med rammen din.....

Hei,

Ja, jeg er sikkertdet er RAM. Har 2x256MB TwinMOS m/Winbond som har klart 208 MHz med 5 2 2 2 (det når jeg hadde volt mod på HK). Så har jeg kjøpt billig 2x512MB TwinMOS m/kjøleribbene påmonterete og den klarer ikke 5 2 2 2 på 180MHz en gang.

Jeg må kjøre 7 3 3 2 på 189MHz nå etter at jeg har fjenet voltmod.

Staljin

Lenke til kommentar
5-2-2-2 er jo utrolig forskjell fra 7-3-3-2.5, som sannsynligvis er standard på den brikka du har, og hvis du da kjører opp FSB i forhold til 166Mhz, så sier det seg selv at en "billig" brikke vil streike rimelig fort

Hei,

Først og fremst er det snakk om PC3200 DDR RAM på alle 4 brikene (2 x256MB og 2x512MB).

Så har rett de 512MB brikene er spesifisert 7-3-3-2.5, mens de 256 er nok 6-3-3-2.5 (ikke helt sikkert om det er 6 eller 7).

Tar vi i betraktning at de 512MB brikkene har i tilleg kjøleribene og klarer seg så dårlig så syns jeg de SUGER BIG TIME.

Staljin

Lenke til kommentar

Ja, men det var vel ikke poenget her, poenget var at han skulle ha billig minne, og har han et PC266/PC333 HK og CPU så holder en PC400 brikke lengre enn langt!

Du kan ikke forvente super ytelse av billige brikker, men det tror jeg ikke han forventer mtp overskriften i tråden!

Til trådstarter; JA! brikken du linker til hos komplett duger lenge hvis overklokking er ute av bildet. Du kan nok også overklokke litt, såfremst systemet ditt er et PC266/333. Når du kjører på lavere FSB enn brikken er spesifisert til så kan du også kjøre med lavere timings, noe som igjen gir bedre ytelse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...