Gå til innhold

NEC-1300A 1.09 firmware / billigst kvalitet dvd-r


N_R

Anbefalte innlegg

noen erfaringer med denne? Funker Princo / That's write -r nå?

 

 

Sliter noe jææævlig med å få nec'en til å ta disse billigplatene. 4x funker aldri, der blir det power calibration error uansett hva jeg gjør. På 2x får jeg aldri feilbrenning, men det er helt tombola om de funker ut på kanten av disken. Sånn sett er det jo faktisk bedre å få en feilmelding, da vet man jo at det ikke funker.... :angry:

 

 

Har vurdert å gå over til Verbatim -r til ca 20,- stk, de regner jeg med det ikke skal være noe trøbbel med?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil spare litt penger i forhold til verbatim, men allikevel ha kvalitet anbefaler jeg ritek G04 til 14-15kr pr plate hos www.brenner.no

 

Har desverre (eller skulle jeg kanskje si heldigvis?) ikke en NEC ND-1300A selv så jeg vet ikke mye on 1.09 funker med billige drittplater.

 

Datawrite DVD-R or Princo har problemer på mange brennere så dette er ikke et problem som bare gjelder NEC - problemet er i hovedsak at platene er av for dårlig kvalitet.

 

Plate produsenter som jeg regner som bra:

 

Ritek

Ricoh

Maxell

Pioneer

Mitsubishi

Taiyo Yuden <---- Kongen over alle de andre

BeALL

Gigastorage

TDK

Lenke til kommentar
noen erfaringer med denne? Funker Princo / That's write -r nå?

 

 

Sliter noe jææævlig med å få nec'en til å ta disse billigplatene. 4x funker aldri, der blir det power calibration error uansett hva jeg gjør. På 2x får jeg aldri feilbrenning, men det er helt tombola om de funker ut på kanten av disken. Sånn sett er det jo faktisk bedre å få en feilmelding, da vet man jo at det ikke funker.... :angry:

 

 

Har vurdert å gå over til Verbatim -r til ca 20,- stk, de regner jeg med det ikke skal være noe trøbbel med?????

Bytt firmware!

 

Jeg benytter bare firmware laget av herrie.org!

Har brent 140 Princo Datawrite Red-label v2 på 4x uten problemer (4 feilbrenninger av 140!)

 

Lasse

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan brenne Princo og That's write på 2x, men mange av de blir uleselige på slutten når man putter de i en DVD-spiller (Xbox).

 

De Princo'ene jeg hadde var dog hvite (25stk spindel), så det er kanskje annen fabrikant enn de rød som blir nevnt her??

 

Kan evt gå over på Herrie's 1.08v2, men hva er fordelen på hans kontra de offisielle? Jeg forstod det som om at han la til media Nec med vilje ikke støttet pga dårlig kvalitet, eller er det andre triks (fx andre koder) han legger inn for spesielle crappy media som Princo etc? Slik at Princo funker bedre med en Herrie-firmware? Sliter litt med å finne ut akkurat hva det er han gjør..... :-)

 

 

Har vært innom brenner.no, men har vært litt usikker på hvor seriøse de er når de skriver "høy kvalitet" på Princo 4x (!) ( ...ut fra bildet de samme som jeg bare kan brenne på 2x og som er ca 50-50 sjans for at de funker etter brenning..... )

Lenke til kommentar
Hvis du vil spare litt penger i forhold til verbatim, men allikevel ha kvalitet anbefaler jeg ritek G04 til 14-15kr pr plate hos www.brenner.no

 

Har desverre (eller skulle jeg kanskje si heldigvis?) ikke en NEC ND-1300A selv så jeg vet ikke mye on 1.09 funker med billige drittplater.

 

Datawrite DVD-R or Princo har problemer på mange brennere så dette er ikke et problem som bare gjelder NEC - problemet er i hovedsak at platene er av for dårlig kvalitet.

 

Plate produsenter  som jeg regner som bra:

 

Ritek

Ricoh

Maxell

Pioneer

Mitsubishi

Taiyo Yuden <---- Kongen over alle de andre

BeALL

Gigastorage

TDK

OC-Freak: hva er så spesielt med disse (Taiyo Yuden) platene? :ermm:

jeg mente da at verbatim er ganske bra jeg da .

Endret av HEE
Lenke til kommentar
Ja, jeg kan brenne Princo og That's write på 2x, men mange av de blir uleselige på slutten når man putter de i en DVD-spiller (Xbox).

 

De Princo'ene jeg hadde var dog hvite (25stk spindel), så det er kanskje annen fabrikant enn de rød som blir nevnt her??

 

Kan evt gå over på Herrie's 1.08v2, men hva er fordelen på hans kontra de offisielle? Jeg forstod det som om at han la til media Nec med vilje ikke støttet pga dårlig kvalitet, eller er det andre triks (fx andre koder) han legger inn for spesielle crappy media som Princo etc? Slik at Princo funker bedre med en Herrie-firmware? Sliter litt med å finne ut akkurat hva det er han gjør..... :-

Jeg bruker Herries 1.07V4 B... Denne gir meg 4x på Datawrite Red-top classic V2 som jeg kjøper fra brenner.no... Nå har jeg etter mye om og men funnet en firmware som virker OK med billige DVD-plater så da holder jeg meg til det... De problemene vi nå ser med DVD-brenner minner veldig CD-brenningen vi holdt på med for 3-4 år siden (noen som husker hvor lite som var kompatibelt i de dager ? :-)

 

Mitt tips: prøv deg frem til en firmware som passer med en av de rimeligste DVD-platene og så kjøper du deg noen hundre...

 

Lasse

Lenke til kommentar
Kan evt gå over på Herrie's 1.08v2, men hva er fordelen på hans kontra de offisielle? Jeg forstod det som om at han la til media Nec med vilje ikke støttet pga dårlig kvalitet, eller er det andre triks (fx andre koder) han legger inn for spesielle crappy media som Princo etc? Slik at Princo funker bedre med en Herrie-firmware? Sliter litt med å finne ut akkurat hva det er han gjør..... :-)

Det finnes minst 5 forskjellige varianter av Princo 4x, og så vidt jeg forstår har Herrie funnet bedre brennestrategier for hver av disse enn de som er lagt inn i standardfirmwaren.

Lenke til kommentar

Wintel: Jeg har testet Princo og Datawrite's Princo kode-plater på det meste av firmware. Du har kanskje klart å få en "vellykket brenning" melding, men jeg vil sterkt anbefale deg å sjekke filmen(e) dine skikkelig. Mange brenner haugevis av filmer uten å sjekke de siste kapittlene av filmen etterpå. Jeg skal *garantere* deg at du har minst 50% feilbrente filmer. Jeg har lånt 150-200 filmer fra en kjenning som sverget til Princo. Han har derimot ikke sett så mye på kopiene sine. Av disse filmene har jeg kanskje klart å kopiere ca 40% (får lese-feil ved ripping). Av disse var kanskje 30-40% uleselige på en ordinær ny DVD-spiller (Pioneer DV464 og DV626). Og stue-spillerne er langt mindre kresne på kvalitet enn PC-spillerne.

 

Princo er kanskje billig, men det er uansett billig *søppel*. Du sparer deg mye trøbbel hvis du velger plater som er litt dyrere.

Lenke til kommentar
noen erfaringer med denne? Funker Princo / That's write -r nå?

 

 

Sliter noe jææævlig med å få nec'en til å ta disse billigplatene. 4x funker aldri, der blir det power calibration error uansett hva jeg gjør. På 2x får jeg aldri feilbrenning, men det er helt tombola om de funker ut på kanten av disken. Sånn sett er det jo faktisk bedre å få  en feilmelding, da vet man jo at det ikke funker....  :angry:

 

 

Har vurdert å gå over til Verbatim -r til ca 20,- stk, de regner jeg med det ikke skal være noe trøbbel med?????

Bytt firmware!

 

Jeg benytter bare firmware laget av herrie.org!

Har brent 140 Princo Datawrite Red-label v2 på 4x uten problemer (4 feilbrenninger av 140!)

 

Lasse

jeg synes 4 feilbrenninger av 140 var mye jeg =)

 

er det virkelig så dårlig kvalitet på dvd brennere enda altså...

 

husker plextoren tilbake i tid jeg... flere hundre plater=ingen feilbrenning... (bortsett fra når windows klikka...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...