Gouldfan Skrevet 1. november 2019 Forfatter Del Skrevet 1. november 2019 Hører at Hbo blir Tv kanal... Jeg melder meg ut av Hbo nordic. Gidder ikke mer Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 (endret) Denne er tatt fra Hulu i USA angående deres videokvalitet og deres bitstrøm. Hulu i USA tilbyr HBO, Showtime og flere andre. You can stream selections from Hulu’s streaming library in the following resolutions and minimum bitrates: Standard Definition (SD): 1.5 Mbps High Definition (HD) 720p: 3 Mbps High Definition (HD) 1080p: 6 Mbps 4K Ultra HD: 16 Mbps Endret 1. november 2019 av Øystein H Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 (endret) Med gode encodere er dette vanligvis akseptabelt for majoriteten. For all del bruk kablet nett om wifi er trøblete. Endret 10. februar 2020 av vidor Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 HBO - Horrible Bitrate Overlords ? De har bedret seg en smule etter GoT avslutningen som gav dem den hederen. Lenke til kommentar
Skabbetuss Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 Synd HBO lager gode serier. Håper Amazon Prime tar seg opp i årene som kommer. Er også den tjenesten med desidert mest 4k innhold Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 Netflix er vist óg med i kampen om dårleg bilete. Dei har av ein eller anna grunn valgt å filme eller redigere sine produksjonar med ein effekt som gjer at biletet er ute av fokus øvst og nedst på biletet heile tida. Fantastisk irriterande. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2020 Pøh bare fordi du bruker en gammel stasjonær data eller noe. Få deg tv eller Streamer. Jeg har sagt opp Hbo, bestilte Amazon istedenfor. Og har Netflix på blurayspiller. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Ikke bruk nettleser om du vil ha best kvalitet fra Netflix Appen er mye bedre Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Gouldfan skrev (5 timer siden): Pøh bare fordi du bruker en gammel stasjonær data eller noe. Få deg tv eller Streamer. Jeg har sagt opp Hbo, bestilte Amazon istedenfor. Og har Netflix på blurayspiller. Nei, det er tilfelle. Er visst pga. linsene dei brukar. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2020 (endret) Aldri sett dette, perfekt bilde her.. Nå gjetter vilt, tror det har mer med oppløsning issue og linje å gjøre... Endret 24. februar 2020 av Gouldfan Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Nei, det er ein måte dei har produsert mye innhald på, så det er ikkje avhengig av kva ein ser det på. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Er vel bare et kunstnerisk uttrykk regissør vil ha? https://no.wikipedia.org/wiki/Dybdeskarphet Det suger på 3D filmer, men er ellers ok, brukt med forsiktighet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Det er filmet på den måten, ifølge reddit posten du linket Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Høres veldig ut som linse, ja. Bruker en anamofisk linse og min blir blury i side-kantene. Jo lengre ut mot sidene jo verre, så en tar gjerne en crop i post. Har du lagt merke til om filmene du ser dette på native 4:3 eller 16:9 eller 21:9 ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 Har ikkje sett så mykje film i det siste. La merke til det på The Witcher. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. februar 2020 Del Skrevet 29. februar 2020 Jeg sluttet å abbonere hos HBO for et par år siden pga. bildekvaliteten og kommer ikke til å begynne igjen før det utbedres. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Tenkte jeg skulle få med meg noen HBO-serier når jeg nå likevel sitter her stort sett inne (som de fleste andre) så jeg registrerte meg i går kveld og startet med Avenue 5. Skjønte ikke hvorfor kvaliteten var så dårlig på en så ny serie - rotet rundt etter settings for å øke kvalitet men til slutt ga jeg opp og så noen episoder før jeg tok kvelden. I dag konsulterte jeg google for å finne ut hva som var feil, og fant da, blant annet, denne tråden og er rimelig sjokkert over at det ser ut som det rett og slett er slik kvalitet de tilbyr... Det blir neppe fornyelse når den gratis 2-ukersperioden min er over - greit de har en del gode serier, men nokså uaktuelt å betale for å sitte her og føle jeg trenger nye briller hver gang jeg slår på en av deres serier. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Ang linser som noen snakker om over her. Noen serier og filmer skytes på anamorfiske linser, til forskjell fra "tradisjonell" sfærisk optikk. Kantene er ikke blurry, men skarpheten oppleves annerledes jo bredere man er i bildet for å si det ekstremt forenklet. Dette er utelukkende kunstneriske valg, ikke et teknisk problem. Jeg liker det så lenge det kler produktet, men det er det kanskje ikke alle som gjør. Trenden med å bruke anamorfisk optikk har skutt fart igjen de siste årene, men er nok litt på vei bort igjen. Det er utfordrende å skru fokus på, så tv-serier som produseres i høyt tempo benytter seg mest av sfærisk optikk. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Snikpellik skrev (37 minutter siden): Ang linser som noen snakker om over her. Noen serier og filmer skytes på anamorfiske linser, til forskjell fra "tradisjonell" sfærisk optikk. Kantene er ikke blurry, men skarpheten oppleves annerledes jo bredere man er i bildet for å si det ekstremt forenklet. Dette er utelukkende kunstneriske valg, ikke et teknisk problem. Jeg liker det så lenge det kler produktet, men det er det kanskje ikke alle som gjør. Trenden med å bruke anamorfisk optikk har skutt fart igjen de siste årene, men er nok litt på vei bort igjen. Det er utfordrende å skru fokus på, så tv-serier som produseres i høyt tempo benytter seg mest av sfærisk optikk. Mogleg det fungerer betre på enkelte produksjonar enn andre, men så langt er eg ikkje så imponert. Det mest irriterande er når ein person er litt høgt oppe i bilete og ute av fokus. Personen er openbart det ein ser på i scenen, men sidan vedkomande er eit stykke over midten så er dei ute av fokus. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 HBO lager mye bra, men strømme tjenesten i Norge er håpløs, så jeg laster ned alt som jeg vil se fra de Helt på trynet at en får bedre kvalitet fra nedlastning enn å betale for produktet Har Chernobyl på Blu-Ray, så jeg støtter HBO når jeg kan 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå