Gå til innhold

Mystisk rød prikk på alle bilder!

Anbefalte innlegg

Jeg har et canon powershot a70, som jeg stort sett er veldig fornøyd med. Men like før jul oppdaget jeg en liten rød prikk på alle bilder tatt etter en viss dato... Jeg har aldri skadet kameraet hverken ved støt eller fukt. Jeg har renset linsen, og gjenopprettet fabrikkinnstillingene, men den lille prikken er der fremdeles! Noen som har peiling på hva det kan være/ vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
,26/12/2003 : 17:54] Jeg har et canon powershot a70, som jeg stort sett er veldig fornøyd med. Men like før jul oppdaget jeg en liten rød prikk på alle bilder tatt etter en viss dato... Jeg har aldri skadet kameraet hverken ved støt eller fukt. Jeg har renset linsen, og gjenopprettet fabrikkinnstillingene, men den lille prikken er der fremdeles! Noen som har peiling på hva det kan være/ vært borti noe lignende?

Ser du den røde prikken også etter du har overført bildene til datamaskinen, eller kun på kameraets LCD skjerm? Hvis du kun ser det på LCD skjermen, er det en såkalt død pixel. Dette vil ikke lagres med selve bildet ettersom LCD skjermen ikke har noe å si på selve bildet.

Hvis du derimot ser det også når du har overført det til datamaskinen (og kun på bilder fra digitalkameraet, ingenting annet), så er det nok noe feil med en eller flere pixler på selve bildebrikken til kameraet (ettersom du har renset linsa).

Ta kameraet med/send det til butikken der du kjøpte det, og be de om å sende kameraet til Canon. Om det er en feil med kameraet, skal dette gå på garanti da A70 vel ikke er så mye som ett år engang.

Foresten... hvor stor er den røde prikken? Er den så liten og markant at det kan være pixelfeil?

EDIT : Hvis du bor i Oslo-området, så kan du ta med kameraet til Canon på Holmlia selv også. Da vil det gå kjappere enn om du ber butikken sende det. Du sparer postgang to veier.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...