oLLa Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Jeg satt opp mitt nye system: Kabinett: Lian Li PC6099 PSU: Fortron/Source 350W (12cm vifte) HK: Abit IC7-Max3 CPU: Intel Pentium 4 3.0 GHz RAM: Geil Golden Dragon PC3700 AGP: Hercules 3D Prophet 9800XT 256 MB HD1: WD Raptor S-ATA 36,7 GB HD2: WD S-ATA 250 GB Skjerm og skjermkort virker. Men får alikevel ingen signal på skjermen. - Kommer ingen pip/lyder når jeg starter opp. - Alt sviver og går som det skal. - Skjermenene og skjermkortene er testet. (funker) - Har prøvd å reset'e CMOS. Noen som kan hjelpe? Btw. ikke gidd å kom med slike: "Prøv å montere på nytt" (Har allerede gjort det et par tusen ganger.) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Dette har skjedd ofte her. Du må prøve å presse skjermkortet på bedre plass og være sikker på at ledninga som skal i VGA`en på skjermkortet sitter ordentlig på. Lenke til kommentar
veloek Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Resete bios på nytt og ta ut batteriet for sikkerhets skyld.. Prøv å starte opp uten noen ting utenom d viktigste (skjermkort). Ta ut alt av hardisker og stash.. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Hvis det er skjermkortet det er noe galt med, så skal det komme en pipelyd (ikke et standard pip, men en litt annen variant). Jeg går ut i fra at du har koblet til PC-Speaker? Hvis så tror jeg muligens det kan være CPU det er noe feil med! Jeg får ikke noe pip på min maskin (P4 og IC7-G) når jeg har overklokket for mye (det piper riktignok om jeg overklokker RAM brikkene for mye, eller de står på feil instillinger). Av erfaring piper det ikke om det er CPU det er noe galt med, så om du har mulighet til å teste denne bør du gjøre det! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 WOW; MEKKA DÆ KNALLPC DU NO DA???, kostan my den da????, æ e MISSUNNELIIIIIIIII Svar: pass på at ingen sånne små pinner har brukket inni den sjermledningen, teste med annen skjerm og skjermkort.. teste skjerm på anna pc Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Siden du har tatt den fra hverandre og satt sammen igjen så mange ganger er det kanskje fånyttes... Men uansett. Er ramen ordentlig nedi slotene, hvis ikke er man uten skjermbilde,. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Sjekk diverse lister på internett, om skjermkortet ditt er kompatibelt med hovedkortet. Enkelte kombinasjoner kan skape problemer. Var vel verre før, men det er vel ikke til å unngå nå heller. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Jeg er enig med MorePower, det kan hende at du ikke har trykket hardt nok for å få RAM-brikkene nedi DIMM slotten! Jeg overså dette fem ganger etter å ha byttet minnebrikker på mitt IC7-G! Festeklemmene var helt nede, men RAM-brikken satt ikke ordentlig i alikevel. MEN; Hvis det er der feilen ligger så skulle du ha hørt et LAANGT pip når du starter maskinen din! Har du koblet PC-speakeren riktig? EDIT; skrivefeil. Endret 26. desember 2003 av vladnag Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Kanskje det er Biosen som må oppgraderes? Vet ikke, men skjedde med meg en gang med et ATI All-in-wonder kort. Veldig frusterende, alt jeg fikk var en svart skjerm. (Hovedkortet jeg brukte var noe gammelt) Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Ja, virker HK med et annet skjermkort? Og om det piper har du enda ikke svart på! Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Jeg har prøvd fem skjermer og 3 andre skjermkort i den maskinen. Og jeg har forsikret meg om at alle, inkludert mitt nye skjermkort fungerer på annen maskin. EDIT: RAM lyser rødt, så de er vel satt skikkelig i...? Endret 27. desember 2003 av oLLa Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Når det ikke kommer verken pip eller bilde er det 3 ting som kan være feil.Ram-CPU-Hovedkort.(Så sant alt har strøm).Det er vel helt dødt fra begynnnelsen av? Endret 27. desember 2003 av Sunni Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Hva mener du med dødt? Det sviver og går når jeg trykker maskina på... Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Lyser RAM-brikkene rødt så virker de, og de har strøm. Da regner jeg med at HK også virker, og det får meg til å tro at det er CPU det er noe galt med! Har du mulighet til å prøve den i en annen PC?! Og til sist, hører du noen pip når du skrur på maskina? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hvor langt kommer du i opplastninga? Får du lastet in Opretivsystemet. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Skjerm og skjermkort virker. Men får alikevel ingen signal på skjermen. og som et svar til meg selv (Kanskje jeg burde få meg briller) - Kommer ingen pip/lyder når jeg starter opp. Se her. Det er ganske vanskelig å se når han ikke har noe skjermbilde. Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Skal teste CPU hos en kompis ved morgengry. I'll report to you guys, takk for hjelpen. vladnag: Er det ikke mulig at kun AGP-sloten i hovedkortet kan være ødelagt, selv om selve kortet fungerer? Endret 27. desember 2003 av oLLa Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg fårstår at du ikke kan se noe. Åpne kabinettet og bruk ørene.Slå av forstyrrende lyder.Beregn tiden din maskin pleier å bruke til å hente opp OSet. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Jeg hadde nøyaktig det samme problemet som deg for en tid tilbake. Det som var løsningen var å sjekke at alle pinnene på CPU var rette. I mitt tilfelle var de ikke det og jeg brukte nål får å rette dem. Dette er selvsagt på eget ansvar og all garanti vil forsvinne (tror jeg). Så sjekk at pinnene på CPU ikke er skjeve, Olla. Endret 27. desember 2003 av CobraM Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Da har jeg vært hos kompis og testet litt. CPU, RAM og skjermkort fungerer som det skal i maskinen hans. Det må vel bety at det er HK som har noe feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå