Gå til innhold

Call of Duty: Modern Warfare får ikke «loot-bokser»


Anbefalte innlegg

 

Haha, morsom du. Du tror med hånden på hjerte at COD bare kommer til å tilby kosmetiske skins i spillet? Du har ikke lært etter Greedvision gjentatte ganger ljuger for så å implementer "predatory monetization" med p2w mekanikk et par måneder etter release? Hvor mange ganger skal man bli rævkjørt før man lærer?

Ja, når de går ut så kraftig som de gjør nå så spår jeg faktiske endringer. Jeg har ikke blitt rævkjørt en eneste gang. Jeg har ikke kjøpt CoD på mange år, nettopp pga av mikrotransaksjonene deres.

 

Nå har de derimot for første gang sagt spesifikt at du kan unlocke det som ikke er kosmetisk via å spille spillet, og fjernet loot boxes. Skulle de endre seg så krever jeg bare refund. Så enkelt er det.

 

Nei, det heter ikke mikrotransaksjoner, det begrepet har mistet sin verdi for lenge siden. Det finnes ikke lenger noe "mikro" ved dagens kjøp i spill. Et skin til 100-kroner kan ikke defineres som mikro når spillet eventuelt koster 600kr. 1/6 av prisen til spillet for digitalt søppel.. Makrotransaksjoner er det nye begrepet, hold deg oppdatert og følg med i tiden. Jeg gjentar, makrotransaksjoner har ingen ting å gjøre i spill til fullpris, PUNKTUM!

Tullete måte å diskutere på. Det er mikrotransaksjoner. Det har ikke endret navn, selv om du og et par andre sikkert synes det er fryktelig morsomt å kalle det makrotransaksjoner. Spillere, media, spillutviklere. Alle sammen står samlet bak navnet mikrotransaksjoner, som omfavner alt fra loot boxes til season pass.

 

Du kan gjerne mene at det er feil, men å være så arrogant i talemåten er unødvendig.

You sold me! Fordi de går så kraftig ut med noe da er det blitt fakta, det har på ingen måte noe med at en større andel av spillere begynner å åpne øyene for at selskaper sin grådighet og har startet å ytre sin misnøye å gjøre, nei nei, det er total urelatert...

 

"Nå har de derimot for første gang sagt spesifikt at du kan unlocke det som ikke er kosmetisk via å spille spillet, og fjernet loot boxes"

 

Jeg er faktisk sjokkert over hvor lett lurt det er mulig å være. Activision har ALDRI sagt at de ikke kommer til å implementere sagt at de ikke kommer til å innføre "lootboxes", de har derimot sagt at de ikke skal innføre dette "on launch", vi er tilbake til: følg med, hold deg oppdater!

 

"Skulle de endre seg så krever jeg bare refund. Så enkelt er det."

 

Haha!! Er du våken? Les EULA du kjære, tror du virkelig ikke advokatene til Activision Blizztard har tenkt på dette. Les hva de skriver, ingen ting av hva de skriver er teknisk sett noen form for løgn, ergo du har ingen rett til noen som helst "refund".

 

"Tullete måte å diskutere på. Det er mikrotransaksjoner. Det har ikke endret navn, selv om du og et par andre sikkert synes det er fryktelig morsomt å kalle det makrotransaksjoner. Spillere, media, spillutviklere. Alle sammen står samlet bak navnet mikrotransaksjoner, som omfavner alt fra loot boxes til season pass.

 

Du kan gjerne mene at det er feil, men å være så arrogant i talemåten er unødvendig."

 

Åja, siden du ikke forstår at definisjonen av ulike begreper utvikler seg i takt med tiden så er det fakta. "Oh lord the ignorance"

 

Hva er forøvrig morsomt med makrotransaksjoner? Det er faktisk ikke litt morsomt engang, det er alvorlig og sinnssykt kjedelig for alle spillere som er interessert i en god opplevelse. I spill burde fokuset være gameplay og story, ikke betal for å slippe "grind" eller betal for bedre våpen eller "booster packs".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Du er utrolig slitsom å diskutere med når du holder på slik. Jeg orker i alle fall ikke fortsette. Dette er diskusjonsforum, der hjelper det å være frekk og nedlatende gjennom hvert eneste innlegg. Håper du er hyggeligere å diskutere med på ordentlig.

Det er gjerne slitsom når argumentasjonen din ikke "holder vann" og faller i grus, hvis jeg hadde vært deg hadde jeg foretatt meg noe mer "research" rundt emne før jeg hadde beveget meg såpass langt ut på tynn is.

 

Jeg hater at spillindustrien har blitt så grådige som de er nå, det gagner ikke meg, deg, eller noen andre som ønsker kvalitets spill for en rettferdig pris. Men, nå har det gått såpass mange år med selskaper sin grådighet at alle burde være klar over hvor problemet ligger. Det er folk som ikke bryr seg om helheten av problemet, ikke bryr seg, og kaster penger etter dritt selskaper. Gjør flere beviste valg rundt hvilke selskaper man ønsker å støtte, ikke støtt selskaper som gjentatte ganger lyver og bare ønsker å melke hver eneste krone ut av sine forbrukere. Støtt selskaper som CDPR som virkelig ønsker å gi sine forbrukere den beste opplevelsen til en fornuftig pris.

 

Grunnlaget for den ordlyden i svaret til deg er at jeg er dritt lei av mennesker som tilsynelatende hater andre "gamers" og ikke skjønner at makrotransaksjoner er et problem. Ikke nødvendigvis for deg men for alle andre som ikke ønsker å ha størsteparten av spillene "våre" blir som mobilspill infisert digital søppel og gambling.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xNjI03CGkb4&t=3s

 

Se denne videoen, denne taktikken har mesteparten av spillselskaper adoptert og er kreft for alle som ønsker kvalitetsprodukter.

 

https://www.youtube.com/watch?v=fQ3NyOw8oNc

 

Rykende fersk video, Bethesda/Fallout 76, de fortsetter å melke forbrukerne sine på tross av å ha gitt ut alpha build av spillet ved release, det er hårreisende

 

Folk MÅ bli mer beviste på valgene man tar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...