Gå til innhold

Oppsett med to telefoner (ios og Android)

Msm121

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Med ønske om å få det beste fra to verdener har jeg i god 2019-stil gått til innkjøp av to telefoner (iPhone XS og Huawei P30 Pro). Tanken er å vinkle iPhone mot jobbruk, og P30 mot det sosiale (some, bilder, film etc). Jeg kommer til å benytte meg av tvilling-sim. Men i den anledning ønsker jeg råd fra noen som kan mer enn meg, og alle gode innspill mottas med takk!

1. P30 tar ekstremt mye bedre bilder enn min iPhone, så jeg ønsker å finne en løsning som enkelt overfører bildene jeg tar med denne inn i kamerarullen på iPhone. Dropbox, Google Photo eller andre apper som anbefales? Manuelle operasjoner er ikke noe problem, men går dette automatisk er det bedre!

2. En av tingene jeg liker bedre med ios enn Android er synkroniseringen av telefonen mot skyen. Jeg har langt bedre erfaring med iPhone, og der går jo alt av seg selv, mens min erfaring med Samsung som jeg hadde tidligere var at både Google og Samsung hadde sin egen cloud og at det nesten ble for mange valg. Derfor, hva er anbefalt sync av telefon - som foregår automatisk?

3. Apper som snapchat, WhatsApp etc. Er det mulig å ha disse på to telefoner, eller må jeg velge?

4. Andre råd fra noen som har et lignende oppsett?

Takk for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Google Foto

2: Google backup eller Huawei Cloud

3: Du kan bare være innlogget på samme Snapchatkonto med en enhet.

PS: Om du virkelig ønsker det beste fra begge verdener så har du valgt feil telefoner :p

Takk! Telefonparken er som den er nå, og flere grunner til at den er sånn :)

Men; hvordan får jeg enkelt bilder fra Google Photos inn i kamerarull på iPhone?

Lenke til kommentar

Takk! Telefonparken er som den er nå, og flere grunner til at den er sånn :)

Men; hvordan får jeg enkelt bilder fra Google Photos inn i kamerarull på iPhone?

Jeg valgte løsningen der jeg arkiverte alle bildene i Google Foto på iPhone. Deretter inn i arkivet i appen og valgte nedlasting til enhet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...