Gå til innhold

Problemer med lyd og codec's..

Anbefalte innlegg

Jeg har en .avi-fil som jeg ikke får spillt av lyd på. kjørte GSPOT og det sa at jeg manglet en AC3 codec. Jeg lastet ned og prøvde litt forskjellige, uten at jeg fikk det til å fungere. nå har jeg installert K-lite codec pack, og når jeg nå kjører GSpot, sier den at det er 2 kompatible audio-codecs installert, AC3Filter og AC3 from AVI XForm.

Men jeg får fortsatt ikke lyd på filmen! har prøvd å spille av både i mediaplayeren og i siste utgave av BSPlayer. Jeg vet at det er lyd på filmen, for det har fungert fint på en annen maskin (den e rikke tilgjengelig, så jeg får ikke sjekket hvilke codecs osv som er installert der)

Noen som kan hjelpe meg?

Finnes det noen ULTIMATE codec-pakker som jeg kan installere, hvor jeg slipper å slite med slike problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unngå codec-pakker. Avinnstaller det du har av video-codecs og codec pakker. Innstaller så divx og xvid (antar at filmen du ikke får lyd på er i xvid-format)

Innstaller og ac3-lydcodec om du ikke har det.

Om du ikke finner alle programmene så gi meg en tilbakemelding.

Ikke bruk flere codecer enn du trenger, de kan føre til konflikter under avspilling

Lenke til kommentar

ok, jeg prøvde nå å avinstallere samtlige decodere og decoderpacks og alt jeg har prøvd på. så prøvde jeg å installere kun divx, xvid og ac3filter. fortsatt samme feil. så avinstallerte jeg disse igjen, og prøvde med gordian knot codec pack som jeg fant på doom9, men fortsatt ingen lyd ved avspilling i BSplayer, og fortsatt "unknown format" i WMP. men: jeg prøvde nå med divx player som følger med divx codec'en: og der funka det! der var det ordentlig lyd og allting. er ingen fan av denne divx-playeren fra før av, men den får vel holde til å titte på denne filmen. meg jeg kan fortsatt ikke fatte hvorfor jeg ikke får spillt den av i WMP, og hvorfor jeg ikke får lyd i BSplayer.

men, men. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...