Jeavo Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Jeg har vært frisør nå i 14 år og har lyst på ny utdannelse, og har veldig lyst å bli elektriker. Siden jeg har brukt opp min videregående skolerett så tenker jeg å ta nettstudier. Veldig usikker på hvordan dette fungerer, da jeg ikke har tatt noe nettstudier tidligere. Dette er jo kun teoretisk , hva med den praktiske delen? Lenke til kommentar
Mads2 Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Jeg har vært frisør nå i 14 år og har lyst på ny utdannelse, og har veldig lyst å bli elektriker. Siden jeg har brukt opp min videregående skolerett så tenker jeg å ta nettstudier. Veldig usikker på hvordan dette fungerer, da jeg ikke har tatt noe nettstudier tidligere. Dette er jo kun teoretisk , hva med den praktiske delen? Tror du må jobbe 4 år i en bedrift som hjelpearbeider montør, og så bestå teoretisk eksamen i ELE3002 som privatist for eksempel, og så når du består fagprøven som varer 1-2 uker da kan du jobbe som selvstendig elektriker tror jeg. Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Få deg jobb som hjelpearbeider før du bruker masse penger. Jeg var voksenlærling i 3år og måtte ta eksamen som privatist. Trengte kun 3 år pga GK elektro og VK1 automasjon fra 94-96. Ta kontakt med fylket. De veileder deg og vet hva du mangler og om du får fratrekk i læretid. Tror du må jobbe 4 år i en bedrift som hjelpearbeider montør, og så bestå teoretisk eksamen i ELE3002 som privatist for eksempel, og så når du består fagprøven som varer 1-2 uker da kan du jobbe som selvstendig elektriker tror jeg. Hva mener du med selvstendig elektriker? De fleste er selvstendig siden man jobber ofte alene, men det er ikke det samme som å være frisør. Uten installatør kan en elektriker nesten ikke gjøre noe som helst. Elektriker = montør gr. L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå