Gå til innhold

Ny cpu/gpu-vifte, men hvilke?

Caliber

Anbefalte innlegg

Hei, har systemet nevnt i signaturen min, men har planer om å bytte ut både cpu og gpu viften med noe bedre. Er ganske ny når det gjelder overklokking/kjøling, har fra før av 2 kabinettvifter som henholdsvis suger kald luft inn og varm luft ut, og har nettopp bestillt 2 til. Hadde vært flott om dere kunne komme med forslag, gjerne ikke FOR støyende løsninger. Er det slik at siden jeg har abit ic7-max3 kan jeg ikke bruke zalman heatpipe på grafikkortet pga. standard northbridge-vifta (vil kræsje?)?

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Zalman CNPS7000CU, den digre kobberklumpen, og den er jeg kjempefornøyd med! Jeg har overklokket ganske mye ([email protected]) og den er allikevel bom stabil på laveste hastighet og uten noen kabinettvifter.

På GPU bruker jeg Arctic Cooling's VGA Silencer. den er lett å sette på. og bråker ikke i det hele tatt! den passer iallefall på IC7-G, fordi den sitter på "feil" vei, altså den sitter bare på den ene siden av skjermkortet!

Begge disse er i aller høyeste grad "anbefalbare" og jeg er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har en Thermalright SLK-947U kjøleribbe, med en 80x80 Papst 12 dB(A) vifte.

Prosessoren er en 2500+, som ikke er overklokket. Temperaturen er lav nok, og støynivået svært lavt.

Kjøleribba går for å være veldig bra. Det er lett å bytte ut viftene uten å måtte fjerne hele ribba (heldigvis!), så om du vil overklokke ville jeg forsøkt med en Papst-vifte som flytter mere luft, kanskje en 92x92 vifte.

Ikke glem kjølepasta, og da gjerne AS5.

Alt dette finner du hos Digital impuls eller Microplex.

MVH Audun

Lenke til kommentar

Takk for forslagene folkens!

Hvis jeg går for en Zalman CNPS7000CU, hvor mye vil jeg kunne klare å overklokke min 2,8ghz? Vil da ha 4 kabinettvifter, 1 på NB, 1 på CPU, 1 på GPU og en i strømforskyningen. Har overklokket den til litt over 3,0 ghz nå, men rund 3,1 ghz blir en litt ustabil.

Ang. gpu-kjøler den VGA-silencer'en fristende, noen flere erfaringer med den?

Mvh

Haakon

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...