keenstian Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Hei folkens. Jeg har en Toyota Hilux 2.4D 80hk 1993 som jeg hadde i tankene å ettermontere en turbo. Tenkte eventuelt ta å bruke en original turbo fra hilux.Så lurer på om dette kan ta noe skade på motoren eller annet?Er det mye jobb å få dette til å fungere greit? Og hvor kan jeg ta oljeturen og returen lettvint fra på denne motoren?Setter veldig stor pris på tips, triks og råd om hvordan dette enklest mulig kan la seg gjøre og hva jeg eventuelt må være obs på. Jeg har aldri gjort dette så veldig takknemlig viss noen kan forklare så godt det kan gjøres fra start til slutt. Lenke til kommentar
El burro Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 I stedet for å montere turbo på 2L motoren så er det mye enklere å kjøpe en 2L-T, motorbytte på Hilux er ikke vanskelig og er unnagjort på en dag eller to. Det finnes turbosett å få kjøpt til 2L men det er fremdeles mye jobb, 2L motoren er ikke laget for turbo så den har høyere kompresjon og med turbo så er det viktig å følge med på eksostemperaturen. Driftsikkerheten forringes også med turbo, det blir enda en ting som kan gå galt etter en stund. Lenke til kommentar
keenstian Skrevet 20. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2019 I stedet for å montere turbo på 2L motoren så er det mye enklere å kjøpe en 2L-T, motorbytte på Hilux er ikke vanskelig og er unnagjort på en dag eller to. Det finnes turbosett å få kjøpt til 2L men det er fremdeles mye jobb, 2L motoren er ikke laget for turbo så den har høyere kompresjon og med turbo så er det viktig å følge med på eksostemperaturen. Driftsikkerheten forringes også med turbo, det blir enda en ting som kan gå galt etter en stund. Ja nå er det ikke motorbytte som var i planen, Men er det egentlig ikke bare å montere en turbo, bytte eksos, og stille litt på pumpa så vill det fungere greit? Takker for alle svar som kan hjelpe Lenke til kommentar
El burro Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Ja nå er det ikke motorbytte som var i planen, Men er det egentlig ikke bare å montere en turbo, bytte eksos, og stille litt på pumpa så vill det fungere greit? Takker for alle svar som kan hjelpe Hvis du ikke har montert turbo før så er det ikke "bare", men jeg vil anbefale deg å heller bruke forumene offroad.no og pirate4x4.no. Vet ikke hvordan det er med aktiviteten der inne om dagen men det er flust med gode tråder angående ombygning. Disse forumene har også grupper på Facebook der det er litt mer aktivitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå