Gå til innhold

Hjelp til kjøp av laptop 6-10K

Anbefalte innlegg

Heisann.

Etter flere år med en laptop til 3k er det endelig på tide å kjøpe en ny etter den forrige døde.

Jeg tenker å bruke maks 10K på den, men jo billigere jo bedre.

Pcen skal primært brukes til daglige formål men jeg ønsker å kunne starte å spille igjen så den må kunne dra WoW og da gjerne over minimal grafikk.

Har sjekket litt rundt men er jo ørten år siden jeg var i denne situasjonen sist men har sett på både Asus og Lenovo.

Er det noen av dere som har tips til hva som er bra på markedet nå og hva som lønner seg å kjøpe? Tenker å bruke pcen til denne også kreperer av alderdom.

Må kunne kjøpes fysisk i butikk da jeg ikke har evner eller tålmodighet til å vente på at den skal komme i posten ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags butikker har du i nærheten? Kan være alt fra picuppoint komplett til elkjøp\power etc.

Tenker å bruke pcen til denne også kreperer av alderdom.

tja det er umulig hvis du er 30\20 år slik laptoper er blir de fort utgått og håpløst å oppgradere.

Gaming laptop! Lenovo Y910 17.3" Full HD matt G-SYNC

Noe ligdene som dette kanskje?

Eneste ulempen de laptopene der støyer en del på litt tungere spill. Og fleste batterier gir dårlig ytelse over tid og kort batterilevetid regn med 30 bilder i sekunder på batteri på tyngere spill.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags butikker har du i nærheten? Kan være alt fra picuppoint komplett til elkjøp\power etc.

tja det er umulig hvis du er 30\20 år slik laptoper er blir de fort utgått og håpløst å oppgradere.

Gaming laptop! Lenovo Y910 17.3" Full HD matt G-SYNC

10 000 kr

Noe ligdene som dette kanskje?

Eneste ulempen de laptopene der støyer en del på litt tungere spill. Og fleste batterier gir dårlig ytelse over tid og kort batterilevetid regn med 30 bilder i sekunder på batteri på tyngere spill.

Jeg bor på det sentrale østland så har alt av store varehus i nærheten av Oslo / Lillestrøm / Sandefjord osv.

Pcen jeg har nå er typ 5 år så er batteriet som har tatt kvelden samt at det drives av en celeron prosessor som virker til å være fra 1890.

Når det kommer til gaming vil jeg alltid ha en stikk i nærheten så batteritiden i gaming er ikke så vesentlig så lenge den holder seg godt når det kommer til vanlig bruk.

En slik laptop du linket til er midt i blinken, men som den stringen jeg er skal det være nytt og ikke brukt som gjør jakten min litt verre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om kanskje multicom er alternativ? Positive er de vertfall har deler som batteri etc men på power\elkjøp og komplett må man vel få de å bestille deler eventuelt vurdere heving.

For er vel størst problemet med laptop er vanskelig å finne noe som er stillegående, som er enkelt å oppgradere senere.

Mange eldre laptop har kun en m.2 pcie og ofte lagt løsning 2 stk 2.5" harddisk istedenfor en stk 17 mm disk.

Er usikker på hvor hjelp jeg kan være. Ville vært enklere om du kom forslag hvem du vurder. For blir letter for oss å gi deg råd.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om kanskje multicom er alternativ? Positive er de vertfall har deler som batteri etc men på power\elkjøp og komplett må man vel få de å bestille deler eventuelt vurdere heving.

For er vel størst problemet med laptop er vanskelig å finne noe som er stillegående, som er enkelt å oppgradere senere.

Mange eldre laptop har kun en m.2 pcie og ofte lagt løsning 2 stk 2.5" harddisk istedenfor en stk 17 mm disk.

Er usikker på hvor hjelp jeg kan være. Ville vært enklere om du kom forslag hvem du vurder. For blir letter for oss å gi deg råd.

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/39590/acer-nitro-7-15-6-barbar-gaming-pc-sort

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/32170/lenovo-ideapad-l340-15-6-barbar-gaming-pc-sort

Er 2 av de jeg har vurdert.

Støy vil jo forekomme under hard belastning sø regner med at de vil være ganske stillegående hvis jeg kun driver med onenote og YouTube.

Lenke til kommentar

Det er 2 års garanti på alle laptoper solgt i Norge. Er også 5 års reklamasjonsrett.

Garanti er noe produsenten gir, og har ingen lovfestede krav. En garanti må generelt yte noe vesentlig bedre enn ditt lovfestede krav for å kunne markedsføres i Norge, for eksempel gir enkelte PC-produsenter 1 års hjemme-på-døra service neste dag, som er en garanti vesentlig bedre enn reklamasjonsrettens "utbedring av problemet innen rimelig tid" (typisk under 30 dager).

Reklamasjonsrett er et lovfestet krav du har som forbruker at produktet er ment å fungere uten vesentlige mangler, for laptoper er det vanligvis 5 år. For bedrifter er reklamasjonsrett vanligvis 2 år, men kan ved avtale reduseres til 6 måneder.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...