Tabby Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 (endret) Hei Jeg har vært så utrolig heldig å vinne en gevinst (en gjenstand) i en konkurranse. Det er jo veldig bra! Det som ikke er så bra, er at gevinstene ble trukket for ganske lenge siden og at jeg nettopp oppdaget det. Litt flaut å melde seg mange måneder etter trekning. Jeg har lett igjennom gamle e-poster, men kan ikke se at jeg har fått beskjed om gevinsten. (En evt e-post kan jo ha havnet i "søppelposten".) Men - hvor lenge har man rett til gjenstanden man har vunnet? Fins det regler for slikt? Tabby Endret 20. oktober 2019 av Tabby Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Har du sjekket konkurransevilkårene? Pleier ofte å stå noe om hentefrist i dem. Lenke til kommentar
Tabby Skrevet 20. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2019 Jeg klarte ikke finne noe om konkurransevilkårene. Nettsiden hvor konkurransen ble gjennomført er ikke tilgjengelig lengre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 (endret) Jeg har vært borti konkurranser der man må være til stede ved opprop for å få premien, eller så går den til neste som er trukket ut. Jeg har også vært borti konkurranser der man må hente gavekortpremien innen to år og bruke gavekortet innen ytterligere 5 år. Fristene skal stå i konkurransereglene. Du må nok finne konkurranseregelene på et vis, eller bare spørre arrangørene. Ikke vær redd for å melde deg etter flere måneder for det er nok en lettelse for arrangørene å endelig finne vinneren, slik at de slipper å ta stilling til hva de skal gjøre hvis de ikke finner vinneren. Jeg tror du blir godt mottatt og får en positiv opplevelse. Endret 20. oktober 2019 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Tabby Skrevet 20. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2019 Hei Jeg skal "melde meg" til mandagen. Håper de har tatt vare på premien jeg vant! Jeg lette lenge etter konkurransevilkårene da jeg oppdaget at jeg var en heldig vinner. Det var flere som vant også, men de vant andre ting. Får håpe ikke jeg er den eneste som er sen ... Men synes jo det er litt merkelig at jeg ikke finner noen mail ... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Det kjem nok litt ann på kor organisert konkurransar var og kva som var premien. Godt organiserte konkurranser vil ha konkurransevilkår som regulerer fristande som gjeld. Mindre organiserte konkurranser vil ofte ikkje ha slike vilkår, og då blir det meir tilfeldig. I tillegg vil premien i seg sjølv være av betydning, då særleg med tanke på kostnaden med å oppbevare premien før den blir gitt til nokon andre eller kasta. Det vil naturleg nok være forskjell på om premien er eit gåvekort eller eit ostefat. Lenke til kommentar
Tabby Skrevet 20. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2019 Hei Det må da finnes generelle regler som alle som utlyser en offentlig konkurranse må forholde seg til? Men det gjelder kanskje ikke når det er gratis å delta? Tror premien jeg vant er relativt verdifull - 4, 5 kanskje opp mot 6 tusen kroner - men ikke spesielt fysisk stor, så kanskje har de latt den ligge å vente på meg! Håper!!! Det blir spennende å se hvilket svar jeg får på mandag! Jeg hadde håpet at det var noen generelle regler jeg selv og konkurranse-holderen hadde å forholde oss til. Måtte man melde seg som vinner innen et halvt år - ja så har jeg "tapt min rett" - men må konkurranse-holder la gevinstene ligge å vente et helt år så JIPPI . Tabby Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Er vel kun Norsk-Tipping som har slike regler, hvor de holder premien i ett år Som nevnt lengre oppe så trekker de andre ofte nye vinnere om noen ikke melder seg Lenke til kommentar
Tabby Skrevet 20. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2019 Hei Tror ikke de har trukket nye vinnere fordi mitt navn står på lista over vinnere. Hvis en ny vinner var trukket, ville vel den nye vinneren stått? "Faren" - sett fra mitt ståsted - er at de har solgt gjenstanden evt at den i all stillhet har "blitt med noen" hjem. Men altså - det var generelle regler jeg lurte på. Kanskje har du rett i at det ikke finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå