laxxxxxxxxxx Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 hva skal vi gjøre med moralpolitiet som herjer rundt på Oslo øst og hetser muslimer og andre minoritetsgrupper for og ikke være en god muslim? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Hvilket moralpoliti? 1 Lenke til kommentar
Fasiten Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 (endret) hva skal vi gjøre med moralpolitiet som herjer rundt på Oslo øst og hetser muslimer og andre minoritetsgrupper for og ikke være en god muslim? Det er et økende skille mellom muslimer i vesten. Der det før var Sunni vs Shia, er det nå de vestlige mot de radikale. Dette er en veldig rar tid for muslimer. Hun der muslimske jenta Ilhan Omar, som er demokrat i USA, hun kan virke som en radikal muslim, men hun har faktisk veldig mye sex med hvite menn som radikale vil regne som vantro og kafirer. Ut i fra hvordan jeg har forstått denne hendelsen, så er hun gift med en veldig beta svart mann, som heter Ahmed. Men hun var utro med en hvit fyr med briller. Og dette ville jo vært veldig rart, om hun var radikal muslim. Så det er defintivt et økende skille, fordi moralen er ikke god nok, og derfor ser vi et moralpoliti, som vil bruke makt heller enn å bedre definere moralen. Jeg vet ikke helt hva en skal gjøre med dette, men jeg tror mange muslimer begynner å se en myk reform av islam. De ønsker nok å holde seg til Islam på samme måte som folk flest holder seg til kristendom, de ber Gud om ting de trenger og prøver å være gode mennesker. Utenom det tar de reglene fra hjertet sitt og ikke en bok. Jeg ønsker en slik endring velkommen. Endret 19. oktober 2019 av Fasiten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå