Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvit skjerm, krasj, svart skjerm etter windows logo.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem som det hadde vært veldig fint og fått videre veiledning på.

Jeg hold på å bruke PC'en min helt normalt i dag (kjørte ikke noe krevende) og alt virket fint, men plutselig ble skjermen helt hvit og det kom en svidd lukt fra PC'en. Jeg slo maskinen av og ventet 5 min. før jeg prøvde å slå den på igjen. Nå vil den ikke komme lenger enn til hvor jeg ser at Windows laster og etter det er skjermen kun under svart belysning.

Dette jeg har gjort så langt (i rekkefølge):

1. Støvsugt alt. -> reboot

2. Fjernet alle tilkoblinger (utenom strøm og skjermkabel). -> reboot

Så fikk jeg plutselig opp følgende melding: It looks Windows didn't load correctly. If you'd like to restart and try again, choose "Restart my PC" below. Otherwise, choose "See advanced repair options" for troubleshooting tools and advance options. If you don't know which option is right for you, contact someone you trust to help with this.

3. Prøvd "Repair Windows" noen ganger, men fikk bare "Could not repair" og samme svart skjerm.

4. Tatt ut og inn skjermkort, flyttet SATA ledning fra systemdisk (SSD) i en annen port. -> reboot

5. Fjernet alle SATA ledninger utenom systemdisk. -> reboot

6. Flyttet systemdisk til en annen PC for å teste. Den ser ut til å være i orden. Alle filene er der fortsatt. Tok backup uten problemer.

7. Installert Windows på en annen SSD. Da kom jeg helt inn igjen og gikk i gang med automatiske oppdateringer. Etter noen minutt ble skjermen svart og nå er jeg tilbake til samme problem.

Her er jeg nå. Vet ikke helt hvor jeg skal ta feilsøkingen videre. I BIOS står CPU på 34 grader og MB på 32 grader.

Har noen noe hjelp å komme med så setter jeg stor pris på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...