ELCW Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Jeg synes mennesker skal få lov til å bruke hva de vil, uansett om man ser mye hud eller ingen hud. Det gjelder da også Niqab og Burka, jeg synes det bør være lov å bruke det. Noe jeg ikke synes noe om er hvordan dette plagget egentlig er kvinnediskriminerende. Hva tenker dere? 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) jeg synes det bør være lov å bruke det. Noe jeg ikke synes noe om er hvordan dette plagget egentlig er kvinnediskriminerende. Enig i begge deler. Jeg synes kvinner burde få lov til å bruke bikinitoppen også, om de absolutt vil, selv om den er diskriminerende. Endret 17. oktober 2019 av frohmage 1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Gå gjerne kledd som ei budeie, så lenge ikke ansiktet (identiteten) er skjult. 5 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Om man skal kunne identifiseres til enhver tid er det mange ting som ryker. Endret 17. oktober 2019 av Larzen_91 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Mye hodeplagg som må forbys da. Da vil vi også ''plutselig'' se mange folk som lider av komplikasjoner fra å blitt iskald på hodet når vinteren er som verst, og alle vet at det er der mesteparten av varmen vår forsvinner. Som er hvorfor du alltid ser kids med luer og diverse hodeplagg som dekker fjes eller/og nakke. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Mye som må forbys hvis vi skal gå ned den veien, er det virkelig det vi vil? Come on folkens, ingen vits i å lyve, det at dere er imot dem har ingenting med identifisering å gjøre, for dere har så mye annet dere må sørge for at blir forbudt først som er langt mer utbredt blant den norske befolkninghttps://www.xxl.no/mackenzie-balaklava-ansiktsmaske-finlandshette-hvit/p/1091786_2_style Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Helskjegg og solbriller er vel også en kombinasjon som må forbys da. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 (endret) Jeg tenker det generelt bør være opp til den enkelte hvordan en går kledd, men at det selvfølgelig må kunne reguleres i en del sammenhenger, som i undervisnings og eksamenssituasjon, i banken osv. Samtidig synes jeg det er et lite oppmuntrende tegn at et så konservativt islamsk plagg, som i mange tilfeller er et uttrykk for kvinneundertrykkelse, har fått så stor utbredelse i deler av landet på relativt kort tid. Endret 18. oktober 2019 av herzeleid 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Hyl hvis de kler på seg for lite, hyl hvis de kler på seg for mye.. Kvinner kan ikke vinne uansett hva de gjør, så bare kle dere som dere vil ladies! Tits out eller burqas up. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Kvinneundertrykkelse handler ikke om hva kvinnene har på seg, all den tid de velger det selv. Og hvis det er holdningsendring man vil ha hjelper det ikke å forby plagg, da forsterker man bare den religiøse entusiasmen til kvinnene. Jeg driter i hva folk har på seg eller ikke har på seg. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Problemet er kanskje at "velge selv" ikke er så selvforklarende og innlysende som vi skulle ønske. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Kvinner blir oppfordret til å kle på seg og kle av seg av forskjellige menn, da gjenstår bare valget de selv tar. Lenke til kommentar
ELCW Skrevet 18. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2019 Problemet er kanskje at "velge selv" ikke er så selvforklarende og innlysende som vi skulle ønske. Det er akkurat det her jeg mener. Det kommer jo av at mannfolket har bestemt at de bare skal vise seg for den ene mannen de gifter seg med. Det er ikke alltid de bestemmer selv hvem de skal gifte seg med engang. 2 Lenke til kommentar
ELCW Skrevet 18. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2019 Helskjegg og solbriller er vel også en kombinasjon som må forbys da. Men Burka og Niqab er jo innenfor en religion, er helskjegg og solbriller det? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Dersom det skal innførast forbod så må det være på grunnlag av en praktisk og objektiv ting, som f.eks. eit forbod mot å skjule ansiktet på offentleg stad. Med eit slikt forbod så må ein sjølvsagt også definere kvar grensa går. Eit forbod mot burka fordi enkelte meinar at det er undertrykkande kjem i same kategori som å forby russebukser fordi russen berre lagar bråk, eller å forby caps fordi det er amerikavenleg. Det er heilt på sin plass å lage reglar som gjer at ein ikkje kan møte opp hos biltilsynet i niqab og solbriller for å avlegge førarprøve og liknande, men då er det eit legitimt behov for å kunne identifisere personen som ligg til grunn. 3 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 (endret) Hvis du er trans muslim, mann - er det greit å bruke burka/nikab da? Edit: Labert forsøk på humor. Men det er nettopp humor som kunne gjort noe med dette - dra det litt ut for å vise hvor absurd det er. Men så pk og krenkehysterisk som samfunnet har blitt er det umulig. Monty Python hadde blitt drept i dag. Endret 18. oktober 2019 av Mr_Spock 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Hyl hvis de kler på seg for lite, hyl hvis de kler på seg for mye.. Kvinner kan ikke vinne uansett hva de gjør, så bare kle dere som dere vil ladies! Tits out eller burqas up. Jeg tror det finnes mellomting mellom puppene ute og burka. Ellers er ikke det at folk har forskjellige meninger, eller at ekstremer i begge retninger blir dårlig mottatt, forbeholdt kvinner. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Men Burka og Niqab er jo innenfor en religion, er helskjegg og solbriller det?Hipsterreligionen Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Jeg tror det finnes mellomting mellom puppene ute og burka. Burde denne mellomtingen påbys, eller skal vi forby baris (og hettegenser) for menn også? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Problemet er kanskje at "velge selv" ikke er så selvforklarende og innlysende som vi skulle ønske. Lykke til med å bevise fri vilje, det har filosofene slitt med i årtusener. Det er vel mest sannsynlig en abstrakt konstruksjon av vårt eget sinn avhengig av hvordan du ser det. Mye av det som gjør deg til deg er påvirkning fra andre. Så om en kvinne sier til meg at hun er muslim og ønsker å gå med hijab frivillig så er jeg villig til å ta henne på sitt ord med mindre det er andre åpenbare grunner til mistanke om at hun blir påtvunget det. Alternativet du står igjen med er i praksis å forby religion. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå