Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Jeg har hittil ladet min iPhone 8 med ledning, og den har aldri blitt varm. For noen dager siden kjøpte en trådløs lader, og merker at telefonen blir ganske varm under lading. Er dette vanlig? Bør jeg ta den ut av coveret før jeg lader? Laderen er en Samsung, og det er en standardlader (1A/5V), hvis det har noen betydning. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Sikker på at det ikke er laderen som blir varm og varmer opp telefonen? Uansett er det normalt at trådløs lading taper energi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Sikker på at det ikke er laderen som blir varm og varmer opp telefonen? Det må jeg sjekke neste gang jeg lader. Jeg kjente bare at mobilen var varm, kjente ikke på laderen. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Som noreng over sier så er det normalt at det blir varmt mellom de 2 enhetene. ikke noe å bekymre seg over Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Under trådløs lading (spesielt med deksel) går mye energi over i varme. Helt normalt. men du vil nok lade raskere om du tar av dekselet. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Som noreng over sier så er det normalt at det blir varmt mellom de 2 enhetene. ikke noe å bekymre seg over Er du sikker på at det ikke er noe å bekymre seg over, har lest at det største problemet med lading av batterier er høye temperaturer. Høye temperaturer ødelegger battericellene. Usikker på om QI og hurtiglading medfører høye nok temperaturer til at dette er noe problem, men skulle likt å vite. Har selv vært skeptisk til QI lading pga varmeutviklingen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Er du sikker på at det ikke er noe å bekymre seg over, har lest at det største problemet med lading av batterier er høye temperaturer. Høye temperaturer ødelegger battericellene. Usikker på om QI og hurtiglading medfører høye nok temperaturer til at dette er noe problem, men skulle likt å vite. Har selv vært skeptisk til QI lading pga varmeutviklingen. Så lenge du ikke kjøper noe billig Kina lader/telefon så er det ikke noen fare, båre lader og telefon skal ha temperatur sensorer som reduserer spenning hvis det blir for varmt. Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Men hva er greia med trådløs lading? Aldri prøvd og aldri sett på det som nødvendig. Kabel funker fjell. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Men hva er greia med trådløs lading? Aldri prøvd og aldri sett på det som nødvendig. Kabel funker fjell. Det er en glimrende introduksjon til elektromagnetisme Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 (endret) Om du bruker deksel så kan du prøve uten deksel og se om det er mindre varme da. Uansett anbefaler å bruke ledning, selv om det går sikkert greit med trådløs også. Endret 19. oktober 2019 av Svein M Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Men hva er greia med trådløs lading? Aldri prøvd og aldri sett på det som nødvendig. Kabel funker fjell. jeg syns den er kjempekjekk. feks om du jobber på kontor kan du bare legge tlf oppå laderen og slipper å styre med kabel. i bilen har jeg trådløs lader. legger tlf i lomma og den alder uten å tenke på kabler Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Men hva er greia med trådløs lading? Aldri prøvd og aldri sett på det som nødvendig. Kabel funker fjell. Ingen tvil om at kabel funker best, men trådløs gjør lading enklere og mer praktisk. Eksempel: Når du kommer inn på soverommet for å legge deg, må du, for å finne ladeledning og koble til telefonen, slå på lyset. Partneren, som allerede har sovnet, våkner (og er ikke mye blid). Du våkner om morgenen, strekker ut armen for å slå av alarmen på mobilen. Du har glemt at du har koblet til ladeledningen,og idet du trekker telefonen med ledningen mot deg, velter du vannglasset og river ned nattbordlampen. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Men hva er greia med trådløs lading? Aldri prøvd og aldri sett på det som nødvendig. Kabel funker fjell. Bruker ikke annet enn trådløs lading. Så enkelt og praktisk å bruke. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 (endret) Wireless Charging Could Ruin iPhone and Android Phone’s Battery Life: Scientific Study https://www.trustedreviews.com/news/wireless-charging-ruin-phones-battery-scientific-study-3887096 Endret 19. oktober 2019 av Insomnis Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Dere som har trådløs lader, står den tilkoblet døgnet rundt? Er det meningen at den skal være det? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Dere som har trådløs lader, står den tilkoblet døgnet rundt? Er det meningen at den skal være det? alltid i Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 (endret) Dere som har trådløs lader, står den tilkoblet døgnet rundt? Er det meningen at den skal være det? Best for batteriet å avbryte lading en plass mellom 80 og 90% Edit: Det er sikkert større problem for batteriet at det lades i timesvis på 100% enn eventuell ekstra varme fra trådløs lader. Endret 20. oktober 2019 av Svein M Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Best for batteriet å avbryte lading en plass mellom 80 og 90% Noe iPhone fikser selv fra iOS 13: https://support.apple.com/no-no/HT210512 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Best for batteriet å avbryte lading en plass mellom 80 og 90% Alltid best å bruke telefonen som ett verktøy uten å tenke på hvor lenge du skal lade den. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Wireless Charging Could Ruin iPhone and Android Phone’s Battery Life: Scientific Study https://www.trustedreviews.com/news/wireless-charging-ruin-phones-battery-scientific-study-3887096 Ladet min XS Max for det meste kun på trådløs ladeplate, hadde 94% kapasitet igjen etter 12 mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå