mfb Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Hei. I forbindelse med at jeg skal ha meg ny tv i ny leilighet skal jeg også gå til innkjøp av et 5.1 anlegg. Jeg ønsker helst et trådløst anlegg pga bakhøyttalerne. Mitt bruk er hovedsakelig avspilling av musikk fra spotify via mobil, og mye streamingtjenester som netflix, hbo. Men jeg ser og mye filmer/serier fra PC som står i et annet rom. (VIKTIG punkt). Jeg kommer til å streame filmer/serier fra PC via kablet nettverk til tv som også er koblet til med nettverkskabel. Jeg har tenkt å bruke Plex (eller andre apper om det er noen bedre) til å streame 1080p/4k video med 5.1 lyd. Det er derfor viktig for meg at tv'en jeg da kjøper støtter surround slik at jeg får brukt anlegget, enten dette er direkte via eks Netflix, HBO osv, eller om jeg streamer en 5.1 film via PC. Det jeg da ønsker, oppsummert er: - helst trådløst anlegg - gjerne mulighet for å koble til mobil via bluetooth - støtte for fullverdig 5.1 via streamingtjenester/PC Med det sagt, er det noen anlegg som er å anbefale da? Har tittet litt rundt, men er ikke lenger oppdatert på hva som er bra/dårlig mtp dagens teknologiutvkling. Takker for svar. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 Heos Bar vil gjøre susen. Den har dedikerte HDMI innganger, støtter alle lydformater utenom Atmos og DTS:X. Den har 3 høyttalere innebygd, (Venstre, senter og høyre frontkanal), sub og surround legges til trådløst Den er mer som en hjemmekino forsterker innebygd i en lydplanke, enn andre lydplanker. Alt kan kobles til den eller TV som sender lyden til lydplanken i HDMI kabelen. Støtter også multirom. Bord og veggfeste følger med i esken. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 (endret) Denon har trådløs surround. Det er ikke tv som, bør må ha Surround.. Skal du kjøre Arc Audio Return Channel er dette unntaket, eneste er at tv må sende signal til Denon, kan gjøres med Hdmi eller optisk. Kjekt om tv har optisk i tilfelle det ikke funker med Hdmi. Du velger da Heos bakhøytalere. https://www.hifiklubben.no/streaming/heos-by-denon/heos-by-denon-avr-hjemmekinoreceiver/ Endret 23. oktober 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå