Paal Kvamme Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Nå er Volvos elbil endelig avduket. Her er XC40 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Hmmm, kansje denne istedenfor Tesla model Y ? 4 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Som forventet dette. Du må nok ha tørre veier og 80 eller mindre for å klare 400 km med såpass traktor-aero, men det er vel også som forventet. Bra takter av Volvo, det går riktig vei dette. 4 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Ja men tyvärr! Atter en traktor! 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Jeg tror denne kommer til å bli populær i Norge, og jeg tror det eneste som kan sette en liten stopper er om de greier å levere nok av de. Så håper Volvo står klare 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 (endret) Ja men tyvärr! Atter en traktor!Den mangler i det minste traktorlyden som kommer fra alle dieselbilene. Slepekrok har den også. Da blir den nok veldig populær. Endret 16. oktober 2019 av perpyro 8 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Ja men tyvärr! Atter en traktor! Litt enig i utsagnet, men slik er nå markedet. Hadde foretrukket det som var Volvo XC når de først kom ut, en stasjonsvogn med litt bakkeklaring, enn de vertikale traktor-linjene som de har nå. Ligner litt på bilene vi alle tegnet i barnehagen. 2 Lenke til kommentar
hoj Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Ja men tyvärr! Atter en traktor! Mye bedre enn en konvensjonell "joggesko" fra Toyota. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Dette fremstår som den bilen folk flest har ropt etter i årevis for å gå over til helelektrisk bil. Den bør selge i bøtter og spann. Hvor stort er markedet i dette prissegmentet og denne størrelsen bil? Noen som vet? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Ja, hva er egentlig dette - være energivennlig liksom... og ha luftmotstand som en låvevegg? 2 Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Blir nok en Tesla Y på meg, men det er supert at det kommer flere bra elbiler, og mange ønsker nok en Volvo elbil som er litt mer folkelig, enn en sporty Tesla. I 2020 vil vi ha over 50 elbiler og velge mellom. det er en flott utvikling. 7 Lenke til kommentar
magb Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Ser ut som vanlig XC40 har en drag coefficient på 0,34, og denne er vel helt lik? Audi etron har 0,28, model x, 0,24, eqc 0,29 til sammenlikning. Det skal bli spennende å se forbruket i 110 km/t. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Ser ut som vanlig XC40 har en drag coefficient på 0,34, og denne er vel helt lik? Audi etron har 0,28, model x, 0,24, eqc 0,29 til sammenlikning. Det skal bli spennende å se forbruket i 110 km/t. Arealet til denne er nok dog langt mindre, så forbruket kan vell tenkes å være ganske likt. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Ser ut som vanlig XC40 har en drag coefficient på 0,34, og denne er vel helt lik? Audi etron har 0,28, model x, 0,24, eqc 0,29 til sammenlikning. Det skal bli spennende å se forbruket i 110 km/t. Arealet til denne er nok dog langt mindre, så forbruket kan vell tenkes å være ganske likt. Model Y skal ha Cd på 0,23, og vil være lavere og jeg *tror* smalere. Det er nok ikke usannsynlig at XC40 har over 50% mer luftmotstand enn Model Y. Altså i høy hastighet bruker kanskje Model Y 200 Wh/km, mens XC40 bruker 300 Wh/km. Med lik batterikapasitet på ca 75 kWh, så oppnår Model Y 375 km rekkevidde mens XC40 oppnår 250 km rekkevidde. (Er nok en grunn til at Model Y har maks 241 km/t mens XC40 har maks 180 km/t.) 2 Lenke til kommentar
Herman Ellingsen Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Ser ut som vanlig XC40 har en drag coefficient på 0,34, og denne er vel helt lik? Audi etron har 0,28, model x, 0,24, eqc 0,29 til sammenlikning. Det skal bli spennende å se forbruket i 110 km/t. Arealet til denne er nok dog langt mindre, så forbruket kan vell tenkes å være ganske likt. Model Y skal ha Cd på 0,23, og vil være lavere og jeg *tror* smalere. Det er nok ikke usannsynlig at XC40 har over 50% mer luftmotstand enn Model Y. Altså i høy hastighet bruker kanskje Model Y 200 Wh/km, mens XC40 bruker 300 Wh/km. Med lik batterikapasitet på ca 75 kWh, så oppnår Model Y 375 km rekkevidde mens XC40 oppnår 250 km rekkevidde. (Er nok en grunn til at Model Y har maks 241 km/t mens XC40 har maks 180 km/t.) Volvo har lagt seg på en linje der toppfart strupes til 180 km/t. Grunnen er at høy fart er farlig og miljøskadelig :-) 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Model Y skal ha Cd på 0,23, og vil være lavere og jeg *tror* smalere. Det er nok ikke usannsynlig at XC40 har over 50% mer luftmotstand enn Model Y. Altså i høy hastighet bruker kanskje Model Y 200 Wh/km, mens XC40 bruker 300 Wh/km. Med lik batterikapasitet på ca 75 kWh, så oppnår Model Y 375 km rekkevidde mens XC40 oppnår 250 km rekkevidde. (Er nok en grunn til at Model Y har maks 241 km/t mens XC40 har maks 180 km/t.) Ja Y blir en annen historie, ingen tvil om det 1 Lenke til kommentar
5V115MSQ Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Konkurrentene begynner virkelig å puste Tesla i nakken nå, men Model Y mener jeg fortsatt har et lite overtak: Fordel Model Y (Long Range Dual Motor): Litt lengre rekkevidde (505km vs 400km) Raskere lading (250kW vs 150kW) Bedre ladenettverk = mindre ladekø Mer "High-Tech" Penere design utvendig og innvending (jaja, personlig smak) Volvo vinner antagelig på: Driftssikkerhet Service / Reperasjon / Ventetid på deler Lenke til kommentar
molna Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Hva er ulempene med denne? De fleste elbiler har jo en eller annen akilleshæl... (byggekvalitet på Tesla, design på BMW, lading på Nissan osv...). MÅ da være NOE som gjør at denne ikkeer så aktuell som den for øyeblikket virker hehe? Ellers er jo dette bullseye av Volvo! 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Hm, jeg trodde Volvos el-biler het Polestar? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Hm, jeg trodde Volvos el-biler het Polestar? Polestar 1 er vel en hybrid, så er vel bare ett spinoff merke. Litt som Toyota og Lexus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå