Jakke Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Tror ikke jeg kansellerer reservasjonen på Skoda iV på grunn av denne. Altfor lite bagasjerom og litt kort rekkevidde. Alt annet så veldig lovende ut!Forventet du at XC40 Recharge skulle få veldig stort bagasjerom? XC40 har jo vært på markedet som bensin- og dieselbil en stund allerede ... Kjører selv et dieseldrog og den har definitivt ikke samme rekkevidde på vinter som på sommer, og 1000 km er det vel knapt noen diesel og langt mindre bensin som går på en tank uten å ligge i dragsuget av en trailer.Det er flere biler på det norske markedet som klarer 1000 kilometer på en tank uten spesielle vansker. Trenger ikke hverken ligge i trailer-sug eller skru av AC-en for å klare det. Jeg har 70 liters tank, og bilen bruker 0.7 på mila. Rask matematikk tilsier jo 1000km der. Lenke til kommentar
harpix Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Imponerende lav rekkevidde, ca 70% av TM3 sin med samme batteristørrelse... Lenke til kommentar
oophus Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Imponerende lav rekkevidde, ca 70% av TM3 sin med samme batteristørrelse... Tesla model S, X og 3 må snart få justert ned WLTP tallene sine, nå som samtlige modeller har opplevd å miste rundt 5-6% rekkevidde etter OTA oppdateringer. Men det er kanskje slikt det er designet? Straff batteriene til WLTP testene, og juster dem ned slik at de overlever litt lengre etterpå? Endret 17. oktober 2019 av oophus3do 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Tesla model S, X og 3 må snart få justert ned WLTP tallene sine, nå som samtlige modeller har opplevd å miste rundt 5-6% rekkevidde etter OTA oppdateringer. Men det er kanskje slikt det er designet? Straff batteriene til WLTP testene, og juster dem ned slik at de overlever litt lengre etterpå? Ta det med en klype salt, men rekkevidde-tallene til Tesla skal være noe justert ned fra start uansett. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Sagt det før og sier det igjen... jeg har to ufravikelige krav når det gjelder elbil: 1. En elbil skal ha like god rekkevidde som en bil med full dieseltank, og rekkevidden skal være like god sommer som vinter. Altså rundt 1000 km. 2. Den skal være like kjapp til å lade som jeg fyller en klin full tank på bilen min. Altså en max 3-4 minutter. Punkt 1 kan kanskje komme en dag med bedre batterier. Punkt 2....tvilsomt. Og så lenge teknologien for dette ikke finnes, ja så kommer jeg til å kjøre fossilt og betaler med glede det det koster. Jeg skal søren ikke stå der som en sau og vente på en ledig lader mens man ser på at folk står og lader i en halvtime av gangen. Det skjer bare ikke. Lading om natten hjemme er også uinteressant. Jeg kjører ikke en brannbombe inn i garasjen som er en del av huset, og legger meg til å sove.... Vi har alle våre interesser...jeg har mine, men elbil er ikke en del av dem.... 1. Check. 2. Check. Hydrogenbil fra Grove Hydrogen Automotive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå