Gå til innhold

Volvos elektriske XC40: 78kWh batteri, pris under 500.000 kroner


Anbefalte innlegg

 

Tror ikke jeg kansellerer reservasjonen på Skoda iV på grunn av denne. Altfor lite bagasjerom og litt kort rekkevidde. Alt annet så veldig lovende ut!

Forventet du at XC40 Recharge skulle få veldig stort bagasjerom? XC40 har jo vært på markedet som bensin- og dieselbil en stund allerede ...

 

 

Kjører selv et dieseldrog og den har definitivt ikke samme rekkevidde på vinter som på sommer, og 1000 km er det vel knapt noen diesel og langt mindre bensin som går på en tank uten å ligge i dragsuget av en trailer.

Det er flere biler på det norske markedet som klarer 1000 kilometer på en tank uten spesielle vansker. Trenger ikke hverken ligge i trailer-sug eller skru av AC-en for å klare det.

Jeg har 70 liters tank, og bilen bruker 0.7 på mila. Rask matematikk tilsier jo 1000km der.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imponerende lav rekkevidde, ca 70% av TM3 sin med samme batteristørrelse...

Tesla model S, X og 3 må snart få justert ned WLTP tallene sine, nå som samtlige modeller har opplevd å miste rundt 5-6% rekkevidde etter OTA oppdateringer. 

 

Men det er kanskje slikt det er designet? Straff batteriene til WLTP testene, og juster dem ned slik at de overlever litt lengre etterpå? 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla model S, X og 3 må snart få justert ned WLTP tallene sine, nå som samtlige modeller har opplevd å miste rundt 5-6% rekkevidde etter OTA oppdateringer. 

 

Men det er kanskje slikt det er designet? Straff batteriene til WLTP testene, og juster dem ned slik at de overlever litt lengre etterpå?

Ta det med en klype salt, men rekkevidde-tallene til Tesla skal være noe justert ned fra start uansett.
Lenke til kommentar

Sagt det før og sier det igjen... jeg har to ufravikelige krav når det gjelder elbil:

 

1. En elbil skal ha like god rekkevidde som en bil med full dieseltank, og rekkevidden skal være like god sommer som vinter. Altså rundt 1000 km.

2. Den skal være like kjapp til å lade som jeg fyller en klin full tank på bilen min. Altså en max 3-4 minutter.

 

Punkt 1 kan kanskje komme en dag med bedre batterier. Punkt 2....tvilsomt.

 

Og så lenge teknologien for dette ikke finnes, ja så kommer jeg til å kjøre fossilt og betaler med glede det det koster.

Jeg skal søren ikke stå der som en sau og vente på en ledig lader mens man ser på at folk står og lader i en halvtime av gangen. Det skjer bare ikke. Lading om natten hjemme er også uinteressant. Jeg kjører ikke en brannbombe inn i garasjen som er en del av huset, og legger meg til å sove....

 

Vi har alle våre interesser...jeg har mine, men elbil er ikke en del av dem....

1. Check.

2. Check.

 

Hydrogenbil fra Grove Hydrogen Automotive.

post-114996-0-06733000-1571472020_thumb.jpg

post-114996-0-84045200-1571472034_thumb.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...