Nautica Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Det er nettopp det som blir resultatet når vindkraftmotstanderne ikke vil ha kraftproduksjon der de kan se det men 'et annet sted'. Hva har det med at du påstår at kull er renere en vindkraft som energibærer ? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Hva har det med at du påstår at kull er renere en vindkraft som energibærer ?Note to self: Aldri bruk humor eller ironi på internett. Det er alltid noen som insisterer på å ikke ta poenget, selv om jeg STAVER det i etterkant. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 (endret) Note to self: Aldri bruk humor eller ironi på internett. Det er alltid noen som insisterer på å ikke ta poenget, selv om jeg STAVER det i etterkant. Du er ikke bedre selv til og ta ironien, så må ta igjen når jeg kan Endret 18. oktober 2019 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Du er ikke bedre selv til og ta ironien, så må ta igjen når jeg kan Der er vi for en gangs skyld helt på linje. Det skal jeg markere ved å rydde litt i barskapet. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 (endret) Er vel fåtallet som er i mot ren strøm. men tanken i dag som handler om å rasere urørt natur er folk i mot. Bor vel over 2 mill på østlandet sett noen store møller rundt i oslofjorden, på holmer og skjær. kortreist strøm til folket Svenskene har skjønt det, bygg stor og til havs. https://www.tu.no/artikler/vattenfall-satser-pa-gigant-turbiner-til-havs/466271 Endret 18. oktober 2019 av leifeinar 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Er vel fåtallet som er i mot ren strøm. men tanken i dag som handler om å rasere urørt natur er folk i mot. Bor vel over 2 mill på østlandet sett noen store møller rundt i oslofjorden, på holmer og skjær. kortreist strøm til folket Svenskene har skjønt det, bygg stor og til havs. https://www.tu.no/artikler/vattenfall-satser-pa-gigant-turbiner-til-havs/466271 Du 'raserer' ikke urørt natur, du endrer utsikten. Om det går ut over verdien på hytta di skjønner jeg at du blir irritert men det har ikke mye med miljø å gjøre. 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Du 'raserer' ikke urørt natur, Nordpå er det mye sånn ja 1 Lenke til kommentar
joakimb Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Er vel fåtallet som er i mot ren strøm. men tanken i dag som handler om å rasere urørt natur er folk i mot. Bor vel over 2 mill på østlandet sett noen store møller rundt i oslofjorden, på holmer og skjær. kortreist strøm til folket Svenskene har skjønt det, bygg stor og til havs. https://www.tu.no/artikler/vattenfall-satser-pa-gigant-turbiner-til-havs/466271 Hva er det svenskene har forstått? Bygges det havvind i Sverige? Nei, det bygges landvind over en lav sko. (Sverige har bittelitt offshore wind, men det er marginalt i forhold til landvind.) Svenskene har forsåvidt forstått at man ikke bare kan fase ut kjernekraft, men det blir en annen diskusjon. Forøvrig er jeg positiv til både havvind og landvind (og annen form for kraftproduksjon med lave utslipp). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 (endret) Hva er det svenskene har forstått? Tja, si det ? Men koster det gjør herligheten. Endret 19. oktober 2019 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå