Paal Kvamme Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Sjokk fra MG: SUV til prisen av en småbil Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Rekkevidden burde kunne være mindre enn 25 mil, og dermed mindre batterier, - hvis energien kunne fylles igjen på 5 minutter. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 (endret) Har sett en del videoer av denne på Youtube. Ladeporten er helt idiotisk plassert under ett stort lokk i fronten som går oppover og dekker all sikt, så man må legge seg på kne å fomle inni der hver gang man skal lade for å ta ut gummipluggene som beskytter ladeporten. Ikke egnet for folk som er dårlig til beins. Og den skjermen i midten er vel og noe av det minst responsive man kan få tak i. Kan fort gå 5-10 sekunder fra du har trykket på noe til noe faktisk skjer. Men ellers virker den å være helt kurrant, og til den prisen kan man nok leve med disse skavankene. Endret 16. oktober 2019 av Complexity 3 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Har sett en del videoer av denne på Youtube. Ladeporten er helt idiotisk plassert under ett stort lokk i fronten som går oppover og dekker all sikt, så man må legge seg på kne å fomle inni der hver gang man skal lade for å ta ut gummipluggene som beskytter ladeporten. Ikke egnet for folk som er dårlig til beins. Tror nok dette blir et til dels forbigående problem når en lærer seg plassering av ladeporten, de fleste klarer vel å føle seg greit nok frem uten å måtte gå ned på kne for å fysisk se den. 4 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Har sett en del videoer av denne på Youtube. Ladeporten er helt idiotisk plassert under ett stort lokk i fronten som går oppover og dekker all sikt, så man må legge seg på kne å fomle inni der hver gang man skal lade for å ta ut gummipluggene som beskytter ladeporten. Ikke egnet for folk som er dårlig til beins. Tror nok dette blir et til dels forbigående problem når en lærer seg plassering av ladeporten, de fleste klarer vel å føle seg greit nok frem uten å måtte gå ned på kne for å fysisk se den. Meeeen. Dette plugg-greiene er elbilers store akilleshel. En trådløs pad under bilen og i gulvet/parkeringen hadde vært topp. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Den mangler visst også ute-temp.måler. Det er jo betenkelig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 (endret) Tror nok dette blir et til dels forbigående problem når en lærer seg plassering av ladeporten, de fleste klarer vel å føle seg greit nok frem uten å måtte gå ned på kne for å fysisk se den. Jo absolutt, men mange vil jo benytte denne porten opptil flere ganger om dagen og da kunne jo MG tenkt litt mere på brukervennlighet når det kom til plassering.. Til sammenligning så har litt dyrer Model 3 en motorisert ladeluke på siden av bilen i normal høyde, som åpner seg når du kommer med laderen i nærheten og trykker på en knapp på den. Når du er ferdig å lade lukkes luken automatisk. Det trenger jo selvfølgelig ikke være så fanzy, men en annen plassering og\eller ett annet design på lokket ville vært fordelsaktig. Tror fint dette kunne vært en dealbreaker for min mor f.eks som har dårlig rygg og knær. Endret 16. oktober 2019 av Complexity 1 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 (endret) Ahhh, gjenoppståtte MG var det! Husker nå. Altså biler fra Kina som allerede blir solgt (i fossilversjon) i UK. Da med karosseri uten galvanisering. Emptor Caveat! På den positive siden ligger med det alt til rette for å få ufrivillige måkevingedører 'på kjøpet…' ( Kina er ikke så forbasket billig lengre. Så er noe der i fra nå for billig til å være sant, ja så er det nettopp det. ) Endret 16. oktober 2019 av 1P4XZQB7 Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 (endret) Liker konseptet, god plass til god pris. Ikke så mye dilldall og ett prisnivå elbil MÅ ned på for at det skal bli bærekraftig når mva kommer. Men med litt skavanker og begrepet "SUV", totalt blottet for 4x4 er litt ukurrant i vinternorge. Rart de ikke kosta på seg en lite elmotor bak, om bare en liten 50kw sak og noen sugerørs-drivaksler. Funker fint i hverdagen, og utkonkurrerer alt i markedet for feks 250k. Endret 16. oktober 2019 av dj_j0tul Lenke til kommentar
Ondrej Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Også var det dette med sikkerhet da.. 51% score i sikkerhet for barn, på en familiebil..? https://www.euroncap.com/en/results/mg/zs/29657 1 Lenke til kommentar
uGn Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Ikke varmepumpe er dog litt kjedelig, på kalde dager med varmeanlegget på. Lenke til kommentar
5V115MSQ Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Vi begynner å nå et prisnivå der elbiler nå blir svært konkurransedyktige også uten subsidier/fravær av avgifter. Spesielt hvis vi tar med besparelser i drivstoff og redusert vedlikehold. Paradigmeskiftet kommer, og en del av de etablerte merkene vil nok gå konkurs ganske snart. 2 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 (endret) Har sett en del videoer av denne på Youtube. Ladeporten er helt idiotisk plassert under ett stort lokk i fronten som går oppover og dekker all sikt, så man må legge seg på kne å fomle inni der hver gang man skal lade for å ta ut gummipluggene som beskytter ladeporten. Ikke egnet for folk som er dårlig til beins. Tror nok dette blir et til dels forbigående problem når en lærer seg plassering av ladeporten, de fleste klarer vel å føle seg greit nok frem uten å måtte gå ned på kne for å fysisk se den. Meeeen. Dette plugg-greiene er elbilers store akilleshel. En trådløs pad under bilen og i gulvet/parkeringen hadde vært topp. Kjører tesla, merker ikke forskjell på å sette inn en ladekabel og sette inn en pumpe i fosil bil men selvsagt trådløs lading hadde vært enda enklere. Endret 16. oktober 2019 av onkel_jon Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Vi begynner å nå et prisnivå der elbiler nå blir svært konkurransedyktige også uten subsidier/fravær av avgifter. Spesielt hvis vi tar med besparelser i drivstoff og redusert vedlikehold. Paradigmeskiftet kommer, og en del av de etablerte merkene vil nok gå konkurs ganske snart. Problemet er at de etablerte merkene har tjent milliarder på fosil biler i flere år og hvis de nærmer seg konkurs så stepper som regel regjeringen inn i de respektive landene og redder dem, unntaket er britiske merker og saab. Gm har blitt reddet, fiat har vel fått no hjelp fra italienske staten, frankrike har vel redda citroen en gang. Alle satser nå på elbil og, noen litt halvhjertelig ref Honda og Mazda. Eneste jeg kan se som sliter er FCA men de har vel nok av cash. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Jo absolutt, men mange vil jo benytte denne porten opptil flere ganger om dagen og da kunne jo MG tenkt litt mere på brukervennlighet når det kom til plassering.. Til sammenligning så har litt dyrer Model 3 en motorisert ladeluke på siden av bilen i normal høyde, som åpner seg når du kommer med laderen i nærheten og trykker på en knapp på den. Når du er ferdig å lade lukkes luken automatisk. Det trenger jo selvfølgelig ikke være så fanzy, men en annen plassering og\eller ett annet design på lokket ville vært fordelsaktig. Tror fint dette kunne vært en dealbreaker for min mor f.eks som har dårlig rygg og knær. Fordeler og bakdeler med det meste, som en av svært få elbiler som kan dra henger er egentlig ladeport plasseringen til tesla ganske idiotisk, da du enten må koble av henge/bobil eller ta opp flere plasser ved hurtigladere dersom du skal lade med henger tilkoblet. Nissan leaf har plassert ladeluken så den er lett tilgjengelig i front og enkel og plugge inn og ut av, men grunnet at den ligger med så liten vinkel fyller den seg opp med snøv når det snør. Ladeluke plasseringen til Audi E-tron på siden er på sin side noe av det dummeste plasseringen en kan få på en ladeluke hvor knapt hurtilade kablene rekker frem. Så sliksett syns jeg ikke ladeluke plasseringen til MG er så sabla dum, helt i front på 90 grader, men er enig i at de kunne designet selve luken litt annerledes. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Har sett en del videoer av denne på Youtube. Ladeporten er helt idiotisk plassert under ett stort lokk i fronten som går oppover og dekker all sikt, så man må legge seg på kne å fomle inni der hver gang man skal lade for å ta ut gummipluggene som beskytter ladeporten. Ikke egnet for folk som er dårlig til beins. Tror nok dette blir et til dels forbigående problem når en lærer seg plassering av ladeporten, de fleste klarer vel å føle seg greit nok frem uten å måtte gå ned på kne for å fysisk se den. Meeeen. Dette plugg-greiene er elbilers store akilleshel. En trådløs pad under bilen og i gulvet/parkeringen hadde vært topp. Hva tror du de el overfølsomme sier da ? Har ikke tro på at trådløs lading tar av for hjemmebruk. Effektiviteten blir fo lav. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Fordeler og bakdeler med det meste, som en av svært få elbiler som kan dra henger er egentlig ladeport plasseringen til tesla ganske idiotisk, da du enten må koble av henge/bobil eller ta opp flere plasser ved hurtigladere dersom du skal lade med henger tilkoblet. Nissan leaf har plassert ladeluken så den er lett tilgjengelig i front og enkel og plugge inn og ut av, men grunnet at den ligger med så liten vinkel fyller den seg opp med snøv når det snør. Ladeluke plasseringen til Audi E-tron på siden er på sin side noe av det dummeste plasseringen en kan få på en ladeluke hvor knapt hurtilade kablene rekker frem. Så sliksett syns jeg ikke ladeluke plasseringen til MG er så sabla dum, helt i front på 90 grader, men er enig i at de kunne designet selve luken litt annerledes. Jaguar I-Pace har jo og litt dårlig plassering fremme på siden. Teslabjørn har vel noen videoer hvor det ikke går å lade I-Pace på hurtigladeren da porten enten blir på feil side av bilen - eller for langt unna om man snur bilen. Audi har vel løst det til en viss grad ved å ha ladeluke på begge sider, dog er det vel kun DC lading på ene siden, men man får i det minste ladet uansett. Så sånnsett er det ikke dumt å ha luken i fronten. VW E-Crafter tar vel kaka. En gedigen varebil med ladeporten på midten.. I tillegg har den drivlinjen og batteri fra e-golf som på langt nær er heftig nok til å drive en gedigen varebil - så man må jo lade hele tiden. Teslabjørn tok vel opp 4 ladestolper eller noe for å få ladet sin når han testet den Det med at man må koble av hengeren på Tesla er jo litt dumt - men som du nevner så er det jo omtrent ingen andre elbiler som kan dra henger så blir litt feil å sammenligne. Noen superchargers har en egen lader som står "fritt" så du kan lade med henger også. Endret 17. oktober 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Sammenlignet litt med Nissan LEAF 40 kWh.Nissan vs MG:Rekkevidde (WLTP) 270 vs 263 kmBatteri brutto 40 vs 44.5 kWhMotoreffekt 110 vs 105 kWHurtiglading 50 kW CHAdeMO vs 50 kW CCSBagasjerom 420-435 vs 470 liter Endret 17. oktober 2019 av Svein M Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Sammenlignet litt med Nissan LEAF 40 kWh. Nissan vs MG: Rekkevidde (WLTP) 270 vs 263 km Batteri brutto 40 vs 44.5 kWh Motoreffekt 110 vs 105 kW Hurtiglading 50 kW CHAdeMO vs 50 kW CCS Bagasjerom 420-435 vs 470 liter Bare det at MG har kjøling på batteriene sine gjør den til en soleklar vinner over Leaf. Så etter noen år vil man ha mye lengre rekkevidde på en MG enn på Leaf. Endret 17. oktober 2019 av Complexity Lenke til kommentar
furmyrm Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Mangel på varmepumpe gjør at den ikke vil fungere som taxi på vinter. 10 timer med varme på 22 C i 10 minus vil tappe batteriet mye. Det er min erfaring med Opel Ampera-e kontra Kia e-Niro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå