Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høyre tredjedel av skjermen reagerer ikke

Anbefalte innlegg

Denne er sær. 

Sporadisk opplever jeg en feil med at høyre tredjedel av skjermen ikke reagerer. Selve bildet vises som vanlig i fullskjerm, men om jeg prøver å klikke på noe med musa på høyre tredjedel av skjermen så skjer det ingenting. F.eks. om jeg beveger musa over "lukk vindu" ikonet i Chrome så skal det jo normalt bli rødt ved mouseover - det skjer ikke. Muspekeren flytter seg til riktig sted, men det går ikke å klikke på noe. Jeg brukte Chrome som eksempel her, men feilen skjer i alle programmer / vinduer.

Det er bare høyre tredjedel som er rammet. Midten, og venstre tredjedel, fungerer helt som normalt.

Problemet kan fikses ved å restarte maskinen. 

Noen som har noen ideer til hva i all verden som kan være galt? 

Litt om maskinvare:

Maskin: HP Probook 450 G1 (laptop)

Skjerm: Lenovo ThinkVision t24i tilkoblet via HDMI

Mus: Logitech MX Master tilkoblet via trådløst/USB mottaker

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå fikk jeg problemet igjen. En del av desktop nede i venstre hjørne var blokkert. Kan virke som et usynlig vindu ligger der. Høyreklikk der gir meg bare en pop-up med "Copy". Ellers på desktop får jeg opp den vanlige pop-up menyen.

Explorer restart hjalp ikke (og linken jeg la ut er forresten feil).

Stengte ned alle åpne vinduer (unntatt Slack), hjalp ikke.

Nå hadde jeg plutselig to Slack ikoner på Taskbar. Stengte ned Slack, og da forsvant problemet.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg problemet igjen. En del av desktop nede i venstre hjørne var blokkert. Kan virke som et usynlig vindu ligger der. Høyreklikk der gir meg bare en pop-up med "Copy". Ellers på desktop får jeg opp den vanlige pop-up menyen.

Explorer restart hjalp ikke (og linken jeg la ut er forresten feil).

Stengte ned alle åpne vinduer (unntatt Slack), hjalp ikke.

Nå hadde jeg plutselig to Slack ikoner på Taskbar. Stengte ned Slack, og da forsvant problemet.

Når du sier det, høyreklikk som viser bare "copy" skjer her og!

Vi bruker også slack. Skjer det igjen skal jeg prøve å lukke det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...