ilpostino Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Nasjonalbiblioteket bør ha dumpet over andre dialekter enn Oslo-dialekten når de holdt på med Microsoft men man får se hvor bra det faktisk er på dialekter når folk får begynt å teste det. 1 Lenke til kommentar
Eli Landaas Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Er lanseringen tidfestet? Jewg ha4r ventet på Tuva asiden det ble klart at Max Manus skulle utvikle tale til teks i samråd med NAV. Men det er altfor dyrt for en privatperson, som hverken er handikappet eller har et firma å støtte seg til Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Om æ snakka som æ faktisk jør, vil den da skjønn ka æ sir? Eller om ej pratar slik, då? Tenker fort på heissketchen til BBC med talestyring og skotter. Æ skjønne jo itj hallpart'n tå dialæktan i lainne sjøl, koss meine du at ei datamaskin ska skjønn ka fålk meine. Tru no vi ska værra gla ferr at vi itj må snakk ængelsk t dein æ da... Endret 17. oktober 2019 av Serpentbane Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Det er litt rart de ikke har lansert Cortana på norsk enda men det kommer kanskje snart det også? Mye av jobben som måtte gjøres med Cortana før en lansering på norsk er det de nå har gjort. Det er nok også mye av "motoren" i Cortana som kjører bak dette prosjektet. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Norge er et lite land med ekstremt forskjellige dialekter, selv om man er oppvokst i landet er det dialekter man ikke forstår. Danmark er kanskje like ille... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Æ skjønne jo itj hallpart'n tå dialæktan i lainne sjøl, koss meine du at ei datamaskin ska skjønn ka fålk meine. Tru no vi ska værra gla ferr at vi itj må snakk ængelsk t dein æ da... Kan tro den sliter litt med en del innlandsdialekter og vestlandsdialekter. Nordnorsk er også spesielt siden vi ikke følger SOV-rekkefølgen i noen setninger. "Ka du ska idag?" På bokmål, "Hva du skal idag?", helt på bærtur da Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Man bør tenke seg om før man sier noe i nærhet av ufri programvare for åpen mikrofon. Lenke til kommentar
mrTablet Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Hva skjer med norsk tale? Oktober er over. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Hva skjer med norsk tale? Oktober er over. Lurer jeg og, har vært noen oppdateringer av nyeste Office siste måned, ingen har gitt tale til tekst. Sjekket sist nå når dette er skrevet. Lenke til kommentar
mrTablet Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Da har jeg fått norsk tale-til-tekst Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 Da har jeg fått norsk tale-til-tekst Fortsatt ikke fått det her, selv når jeg velger manuell oppdatering. Men, som ved andre oppdateringer, så rulles det vel ut gradvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg