AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Hei, har brukt fontex i ca to måneder, 20mg/dagen. Føler ofte for å ta 2-3 piller i stedet for en, gjør det noe? Virker ikke som det gir noen forskjellig effekt.. Og flg pakningsvedlegget virker det ikke direkte farlig heller? Anonymous poster hash: 7358b...79b 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Dette er en avgjørelse du tar med fastlegen din. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Og flg pakningsvedlegget virker det ikke direkte farlig heller? Anonymous poster hash: 7358b...79b I følge pakningsvedlegget: Ikke vær bekymret dersom du har glemt å ta en dose. Ta den neste dosen dagen etter til vanlig tid. Du må ikke ta en dobbelt dose som erstatning for en glemt dose. Med andre ord skal du ikke øke dosen uten at det er i samråd med behandlende lege. Muligens vil legen heller ha deg til å skifte preparat fremfor å øke dosen. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Hei, har brukt fontex i ca to måneder, 20mg/dagen. Føler ofte for å ta 2-3 piller i stedet for en, gjør det noe? Virker ikke som det gir noen forskjellig effekt.. Og flg pakningsvedlegget virker det ikke direkte farlig heller? Anonymous poster hash: 7358b...79b Hvorfor tar du større dose hvis du ikke merker noe forskjell på effekten? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2019 Hvorfor tar du større dose hvis du ikke merker noe forskjell på effekten? Nei, vet ikke helt. Bare føler for å gjøre noe. I følge pakningsvedlegget: Ikke vær bekymret dersom du har glemt å ta en dose. Ta den neste dosen dagen etter til vanlig tid. Du må ikke ta en dobbelt dose som erstatning for en glemt dose. Med andre ord skal du ikke øke dosen uten at det er i samråd med behandlende lege. Muligens vil legen heller ha deg til å skifte preparat fremfor å øke dosen. Tror du legen blir irritert e.l. hvis jeg forteller at jeg iblant har tatt mer? Skal ha første konsultasjon etter jeg startet på preparatet om to uker Anonymous poster hash: 7358b...79b Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Tror du legen blir irritert e.l. hvis jeg forteller at jeg iblant har tatt mer? Skal ha første konsultasjon etter jeg startet på preparatet om to uker Anonymous poster hash: 7358b...79b Det skal jeg ikke uttale meg om. Men denne typen medisiner skal du ikke variere dosen fra dag til dag. Du skal ha jevn dose, så hvis din lege anbefaler å gå opp på dosen hadde jeg ikke sagt noe før etter 2 ukers tid på ny dose. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Hvis du vil vite mer om dette kan du lese denne; https://www.helsebiblioteket.no/forgiftninger/generelt-om-forgiftninger/serotonergt-syndrom-behandlingsanbefaling-ved-forgiftning En del av dette er mest leselig og forståelig for fagpersoner, men det er likevel verdifull informasjon om emnet for de med interesse. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 (endret) Hei, har brukt fontex i ca to måneder, 20mg/dagen. Føler ofte for å ta 2-3 piller i stedet for en, gjør det noe? Virker ikke som det gir noen forskjellig effekt.. Og flg pakningsvedlegget virker det ikke direkte farlig heller? Ta det du er blitt enig med legen om, hverken mer eller mindre. Skjønt om du glemmer en dag eller to er det ingen katastrofe, Fontex har lang virketid. Du skal allikevel ikke ta dobbelt neste dag om du glemmer en. To om dagen er selvsagt ikke farlig, jeg tar det i samråd med legen. Men det er ikke slik at dobbelt dose virker dobbelt så fort eller dobbelt så bra. Tvert om, for høy dose er like dumt som for lav. Nei, vet ikke helt. Bare føler for å gjøre noe. Det gjør man gjerne. Men å eksperimentere med dosen på egen hånd kommer det ikke noe godt ut av. Tror du legen blir irritert e.l. hvis jeg forteller at jeg iblant har tatt mer? Det kommer an på legen, det. Jeg ville vært ærlig med ham, og heller ta sjansen på å få litt kjeft. Som Omnithunder sier: Du skal ikke variere dosen på slike medikamenter fra dag til dag. Nå vet du bedre. Geir Endret 15. oktober 2019 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Har du startet med Fontex grunnet tvangslidelse? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2019 Har du startet med Fontex grunnet tvangslidelse? Nei, for depresjon. Valgte akkurat dette preparatet da jeg har en tidligere historie med bulimi og fortsatt har sporadiske episoder (+redd for å legge på meg, virket som det var eneste AD som ikke hadde vektøkning som bivirkning). Hvis du vil vite mer om dette kan du lese denne; https://www.helsebiblioteket.no/forgiftninger/generelt-om-forgiftninger/serotonergt-syndrom-behandlingsanbefaling-ved-forgiftning En del av dette er mest leselig og forståelig for fagpersoner, men det er likevel verdifull informasjon om emnet for de med interesse. Takk! skal lese gjennom. Takk for alle svar! Skal holde meg til riktig dose fra nå av. Anonymous poster hash: 7358b...79b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2019 https://www.helsebiblioteket.no/forgiftninger/generelt-om-forgiftninger/serotonergt-syndrom-behandlingsanbefaling-ved-forgiftning Er det ille at jeg har lyst til å få de alvorlige bivirkningene? Koma.. Men tør ikke, i frykt av å mislykkes.. Har tatt fire i dag, hadde dog en veldig dårlig dag. Bare en uke til legetimen... Anonymous poster hash: 7358b...79b Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Er det ille at jeg har lyst til å få de alvorlige bivirkningene? Ja, det er ille. Si det til legen. Og psykologen, jeg går ut fra at du etterhvert skal få behandling og ikke bare piller. Koma.. Men tør ikke, i frykt av å mislykkes.. Hvorfor skulle du ha lyst til å havne et døgn i koma? Om du leser neste avsnitt så står det tydelig: "Symptomer inntrer vanligvis raskt (innen 24 timer) og avtar innen 1-2 døgn." Dette er ikke noen vei ut av uføret, bare en måte å føle seg enda verre på noen dager! Har tatt fire i dag, hadde dog en veldig dårlig dag. Du sa for to dager siden at du skulle holde deg til riktig dose fra nå av. Du må forstå - som jeg sa - at flere tabletter ikke gir bedre øyeblikkelig virkning. Det skaper bare mer forvirring for den stakkars hjernen som mest av alt behøver forutsigbarhet. Det hjelper Fontex til med, men ikke hvis dosen forandrer seg hele tiden. Bare en uke til legetimen... Ring legekontoret og spør om du kan få komme til øyeblikkelig hjelp. Forklar at du knasker Fontex etter innfallsmetoden og ikke etter avtale, og ikke klarer å kontrollere det. Geir 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 https://www.helsebiblioteket.no/forgiftninger/generelt-om-forgiftninger/serotonergt-syndrom-behandlingsanbefaling-ved-forgiftning Er det ille at jeg har lyst til å få de alvorlige bivirkningene? Koma.. Men tør ikke, i frykt av å mislykkes.. Har tatt fire i dag, hadde dog en veldig dårlig dag. Bare en uke til legetimen... Anonymous poster hash: 7358b...79b 4 doser på en dag? Kan du være så snill å holde opp? Du kødder noe veldig med hjernen din. Hvis du har tanker om slikt så er kanskje ikke piller noe du burde ha hos deg selv i det hele tatt. Det hjelper ingen, aller minst deg, at du ikke hører på legen din! Sorry for at jeg virker så ''slem'' men det du gjør er direkte FARLIG for hodet ditt. Du fucker med det. SLUTT. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Er det ille at jeg har lyst til å få de alvorlige bivirkningene? Koma.. Men tør ikke, i frykt av å mislykkes.. Har tatt fire i dag, hadde dog en veldig dårlig dag. Bare en uke til legetimen... Anonymous poster hash: 7358b...79b Du er inne i et veldig farlig spor. Hvis du ønsker å bli bedre må du følge legens anbefaling. Det kan synes som om Fontex ikke er medisinen for deg og at du skulle hatt en annen type. Men det kan også skyldes at du varierer dosen og ikke følger tilrådninger. Har du vurdert en frivillig innleggelse? Når du leker med tanken om koma og det som verre er, så er du alvorlig ute å kjøre. Husk at det finnes krisetelefoner du kan ringe. Det kan også gå rimelig fort å få komme til hos DPS. I verste fall ringer du 113. Og for all del informer din familie og dine nære om at du sliter. Det er ikke flaut. Slike situasjoner kan alle komme opp i. Det er viktig å ha noen å prate med. Dette kan virke som selvfølgeligheter, men jeg vil likevel nevne det. Lykke til :-) 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2019 Du sa for to dager siden at du skulle holde deg til riktig dose fra nå av. Du må forstå - som jeg sa - at flere tabletter ikke gir bedre øyeblikkelig virkning. Det skaper bare mer forvirring for den stakkars hjernen som mest av alt behøver forutsigbarhet. Det hjelper Fontex til med, men ikke hvis dosen forandrer seg hele tiden. Ring legekontoret og spør om du kan få komme til øyeblikkelig hjelp. Forklar at du knasker Fontex etter innfallsmetoden og ikke etter avtale, og ikke klarer å kontrollere det. Geir Takk! Du har rett i at hjernen trenger forutsigbarhet, skal bli flinkere på det. Skal også ringe. 4 doser på en dag? Kan du være så snill å holde opp? Du kødder noe veldig med hjernen din. Hvis du har tanker om slikt så er kanskje ikke piller noe du burde ha hos deg selv i det hele tatt. Det hjelper ingen, aller minst deg, at du ikke hører på legen din! Sorry for at jeg virker så ''slem'' men det du gjør er direkte FARLIG for hodet ditt. Du fucker med det. SLUTT. Kan være enig i det, problemet er jo hvordan jeg skal kunne ta pillene hvis jeg ikke har de tilgjengelig hos meg.. Du er inne i et veldig farlig spor. Hvis du ønsker å bli bedre må du følge legens anbefaling. Det kan synes som om Fontex ikke er medisinen for deg og at du skulle hatt en annen type. Men det kan også skyldes at du varierer dosen og ikke følger tilrådninger. Har du vurdert en frivillig innleggelse? Når du leker med tanken om koma og det som verre er, så er du alvorlig ute å kjøre. Husk at det finnes krisetelefoner du kan ringe. Det kan også gå rimelig fort å få komme til hos DPS. I verste fall ringer du 113. Og for all del informer din familie og dine nære om at du sliter. Det er ikke flaut. Slike situasjoner kan alle komme opp i. Det er viktig å ha noen å prate med. Dette kan virke som selvfølgeligheter, men jeg vil likevel nevne det. Lykke til :-) Skal ta opp det! Kanskje en annen medisin fungerer bedre ja, men skal bli flinkere til å følge dosen. Tror ikke jeg hadde kommet inn på noen frivillig innleggelse, aldri tenkt på det som en mulighet heller, men skal lese om det. Takk! Prøver å være åpen om det, men vil ikke belaste mine nærmeste for mye. Og han jeg bor med, kjærestenmin, er lei av å høre på det, så han har jeg bare blitt nødt til å slutte å snakke med egentlig. Takk for tips! Burde kanskje finne noen å prate med, ja. Anonymous poster hash: 7358b...79b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2019 Er det legen jeg burde kontakte hvis jeg kanskje har tatt for mange? Dreier seg kun om ca 10stk, har bare vondt i magen men kan være noe annet??? Anonymous poster hash: 7358b...79b Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Er det legen jeg burde kontakte hvis jeg kanskje har tatt for mange? Dreier seg kun om ca 10stk, har bare vondt i magen men kan være noe annet??? Anonymous poster hash: 7358b...79b Personer som har tatt en overdose, kan komme i kontakt med helsetjenesten via telefon, ved å oppsøke legekontor eller legevakt, eller ved sykehusinnleggelse. Du kan ringe Giftinformasjonen, telefon 22 59 13 00, for å få råd i de tilfeller der du er usikker på om lege eller nødhjelptjeneste skal tilkalles. Det gjelder først og fremst de tilfellene der det (enda) ikke har oppstått symptomer eller tegn på forgiftning. https://nhi.no/forstehjelp/akuttmedisin/forgiftninger/akutt-legemiddelforgiftning/?page=2 Når det er sagt, så bør ikke diskusjon.no være din "personlige assistent" ved idiotiske påfunn eller mangel på oppmerksomhet. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 (endret) Gjennom dialog med SSFF, Seksjon for selvmordsforskning og forebygging, har vi fått råd om hvordan vi skal behandle innlegg fra forumbrukere som vurderer selvmord.Tråden blir derfor stengt og vi henviser den eller de som måtte ha reelle tanker om dette, til profesjonell hjelp. Forumbrukerne her inne har ikke nødvendigvis nok kunnskap og forutsetning til å takle en situasjon som dette.Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å ta kontakt med en av disse for en prat. Du kan også ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS.Kriseinformasjon i nødstilfelleKrisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 815 33 300 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97)Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til fredag 18:30-22:30)Legevakt: 116117Giftinformasjon: 22 59 13 00Om noen har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg, eller andre i moderatorlaget til diskusjon.no, over personlig melding. Endret 28. oktober 2019 av Uderzo la inn flere tlf nr 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg