Redaksjonen. Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 El-fergen Ellens eiere følger nøye med norsk hybridferge-brann: «Dette blir fantastisk verdifullt» Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Ligger dette i samme gate som tilsvarende problemer i elbilverdenen? Varme og ild som nærmest ikke er til å håndtere når den først har oppstått, med dagens batterikjemi? Lenke til kommentar
Torleif Strand Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Det må være slik at det skal være flere kasser med batterier i, så hvis det oppstår brann i en kasse så skal det ikke spre til andre kasser. Kasser må laget av stoff som hinder varme, gasser og brann til å spre til andre kasser. Et system med kasser vil hindre brann. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Det beste er vel å plassere batteriene i containere som faller overbord gjennom sjakter i skroget hvis det oppstår brann. 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Det er skummelt med gasser som er tyngre enn luft, fra f.eks. Propan, - og nå altså batterigasser. Kanskje det er bedre å satse på mindre batterier og gass-energi som lett stiger og løser seg .- Og som ikke er giftig. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Det er skummelt med gasser som er tyngre enn luft, fra f.eks. Propan, - og nå altså batterigasser. Kanskje det er bedre å satse på mindre batterier og gass-energi som lett stiger og løser seg .- Og som ikke er giftig. Der er hydrogen bedre med at det er meget flyktig gass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå